Author Topic: Rippe pult  (Read 2961 times)

Offline the19thbear

  • picoposter
  • Posts: 84
Rippe pult
« on: January 24, 2016, 12:34:20 PM »
En bekendt har en soundtracs quarts (inline pult) som han gerne vil lave til små klumper af 8 kanaler (eller mere eller mindre). Han har helt enkelt kun brug for channel strips.

Jeg har sagt ja til at hjælpe ham med projektet, så godt jeg kan, men er lidt i tvivl om nogle ting mht diagrammet:
Jeg skal finde følgende:
-Mic in
-Line in
-Tape in
-Direct out

Jeg har fundet Mic in, Line in, og tape in og group out (group out skal jeg ikke bruge til noget).
Jeg mangler direct out. Direct out må gerne være efter monitorpot(inline out pot), så man har et trim til output. Jeg påtænker at ikke bruge skydepotmetrene da kanalen gerne må være så kort som muligt rent længdemæssigt (skal sættes i ny kasse).
EDIT: Det ser ud som om der ikke er decideret direct out, men kun group out? I så fadl kan jeg gå ud af "Group" outputtet (i det andet dokument jeg har linket til, vælger men hvilken gruppe der skal routes til).

Der er to andre markeringer (lyseblå og lila) som jeg ikke kan lure hvad er.

Bare til test formal, har jeg en +/-15v og 48v psu. Vil den mon være tilstrækkelig til at få en kanal op at køre bare så man kan teste om det fungerer? Den kræver egentlig +/-17v.
Denne psu skal kun bruges til at se om jeg har loddet alt rigtig op mht mic/lin ins etc. Så snart det er tjekket bygger jeg en "rigtig" en.

Jeg er ikke ultra diagramhaj, men kan godt finde rundt rent signalflowmæssigt på de fleste ting og har repareret mange synths etc.

Beklager størrelsen på billedet, men hvis jeg laver det mindre er det svært at zoome ind og bevare kvaliteten.

Tak!:)


Der er også denne:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3270067/Soundtracs%20mixer/IO%20B.JPG En ekstra side til diagrammet som dækker strøm og sends.
« Last Edit: January 24, 2016, 07:32:57 PM by the19thbear »

Offline gyraf

  • kiloposter
  • Posts: 1965
    • http://www.gyraf.dk
Re: Rippe pult
« Reply #1 on: January 27, 2016, 09:49:29 AM »
Tror sagtens den ka' køre på +/-15V og +48. Selv LED's ser ud til at køre på audio power (!!)

Lyseblå "??" ligner channel input - er et balanceret line input der mutes af relæet "Ch. Mute"

Lilla "?" kan man ikke se hvor ender.

Labels på in/outs er lidt for utydelige til at man rigtig kan gætte hvad der er hvad.

Tror det er en god idé at bruge Group Out til direct-out - det er den eneste balancerede buffer på kanalen.

Hvorfor ikke tage output post fader - sende dette gennem group out amp - er der ikke fader i modulet?

Jakob E.

Offline SJakobsen

  • picoposter
  • Posts: 77
Re: Rippe pult
« Reply #2 on: January 29, 2016, 10:56:13 AM »
Nej, nej, nej det er da en skam at rippe den
Har selv en Quartz som har fået den helt store service tur, re-cap af alle elektrolytter, rensning og ny PSU.

Nå, men hvis i er besluttede på at slagte den kan jeg vel lige så godt forsøge at hjælpe.

Lilla = Insert Send (ubalanceret)
Lyseblå = Insert Return (balanceret)

CN2 connector går jo til Patch-bay og Send/Return er normaliseret der, så hvis du ikke vil genbruge Patch-bay skal du have loddet en ledning
fra Send til Return ved CN2 og GND på den anden Return forbindelse.

Har du diagramsiden over Patch-bay? der kan du se forbindelserne.

På Quartz kan alle kanaler bruges som Group, normalt når "GRP" knappen er oppe, bruges routing knapperne 1-2, 3-4 osv. til at vælge "spor" og "Group Out" bruges som balanceret "Tape Send" (normaliseret via Patch-bay)
output niveau justeres med "Channel fader" eller med "Mon level" hvis "REV" knappen er trykket ned.

Hvis "GRP" er trykket ned bliver kanalen en sub-gruppe og "Mon level" bliver master output på sub-gruppen.

Noget andet at overveje er "MUTE" som bliver styret af IC7 som er en analog switch fra PMI, det styres jo normalt fra Z80 CPU boardet,
der kan man evt. fjerne IC7 og lave forbindelserne permanent og på den måde sætte mute ud af funktion.

PS: Hvis der bliver noget i overskud er jeg måske interesseret