Der er ikke noget der er for pinligt at spørge om. Der er ting man ved og ting man ikke ved. Tænk det sådan at når du spørger om dette så er der 4 andre der sadmed samme spørgsmål og nu ånder lettet op fordi de måske selv tænkte det var for basic at spørge om. Så nu har du lige reddet dem og de har måske siddet med det spørgsmål på læben i lang tid.
Det var sådan jeg selv havde det ude på det internationale og derfor lavede vores eget forum her. Og jeg opdagede straks at så snart man fik svar på nogle af de mere somple spørgsmål så var der andre ting der pludselig gav sig selv.
Så lad endelig være med at sidde med ubesvarede spørgsmål.
NÅ, men det kunne være jeg skulle prøve at svare også!?!

Jeg har selv gjort dét at jeg har forbundet den til 0 dér hvor Output stikket på printet er. Og det er måske hér du tænker "D'oh!! Det kunne jeg jo ha' sagt mig selv!" MEN når nu det er en trafo der smides på her melder der sig for mig et andet spørgsmål, nemlig om stel skal føres igennem til XLR stikkene. På G9 f.eks. er der faktisk ikke stelforbindelse fra selve det lille stik på printet og op til XLR stikkene. Det er jo for at undgå brumsløjfer at de ting gøres sådan men her i GSSL'en ER der jo stel på XLR stikkene da de får det fra printstikket.
Jeg har selv gjort det sådan at jeg har ført stel med op til XLR stikkene så det kan du jo starte med da det fungerer fint hos mig. Altså at stel fra printstikket føres tiol trafoens pin 3 og videre til XLR stikkenes pin 1.
Står du så pludselig med et brum-problem så ved du så også hvor du kan prøve at cutte stelforbindelsen; Mellem trafoen og XLR stikket. På den måde burde outputtet bare få sin stel fra den fælles stel der naturligt opstår når der sættes stik i inputtet.
(Hmm...måske man burde prøve uden stelforbindelsen mellem trafo og XLR først og hvis der ikke er hul igennem så forbinde dem... jeg er lidt usikker dér, men jeg er til gengæld ret sikker på at du SKAL have forbindelse fra 0 i printstikket til trafoen. Om det så føres videre eller ej er spørgsmålet jeg ikke kan svare entydigt på.)