Author Topic: Et rustfrit look  (Read 13249 times)

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
Et rustfrit look
« Reply #15 on: November 18, 2008, 09:12:02 AM »
Men hvordan har du egentlig lavet dem? Det ligner jo metalarbejde for en mindre formue?

...jeg er rystet...

Jakob E.

Offline dwoor

• nanoposter
Et rustfrit look
« Reply #16 on: November 18, 2008, 10:53:13 AM »
Quote from: "gyraf"
Men hvordan har du egentlig lavet dem? Det ligner jo metalarbejde for en mindre formue?

...jeg er rystet...

Jakob E.

Jeg kommer jo ud af en håndværker familie, hvor vi ynder at bygge væres ting selv. Rack kasserne har min far og jeg fremstillet, så der sparede jeg en del penge. Kabinetterne har min bror fremstillet og de er bukket ud af aluminium. De koster omkring 100 kr. per stk. Frontene har min bror lavet i auto cad, og de er derefter blevet skåret med en laserskære. Jeg gav 3.000 kr. for alle frontene inkl. 16 dækplader (1U og 2U). Vi har gjort kabinetterne klar til at sætte bagenden og låg på, men jeg har valgt droppe dette, da mit setup gør det muligt at holde det i rack kasser og kablingen går op mod en patchbay. Hvis jeg får støj problemer, så bukker jeg alu / metal stykker og skærmer af omkring problem punkterne.

Men jeg skal lige sige, at det ikke har været uden problemer. Det tog ham gutten der skulle skære frontene et år at nosse sig færdigt. Heldigvis havde jeg mange andre ting om ørene der. Men det pissede mig af i den grad. Nu har min bror kontakt til en bedre metal udskære, så mine fremtidige fronte skulle komme lidt hurtigere. Nu ved vi også hvad der kan gå galt. Der er enkelte tekster der ikke står 100 % korrekt, samt hullerne til G9'erne var ikke helt korrekte. I sidste uge forlængede jeg alle Lorlin switch'ene på G9'erne. Fuck en stort arbejde  :(

Men alt i alt er jeg meget tilfreds, selvom jeg stadig mangler at lave en masse test, og samle op mod patchbay'en..  :D

Offline dwoor

• nanoposter
Et rustfrit look
« Reply #17 on: November 18, 2008, 11:35:01 AM »
Af ren nysgerrighed. Hvor meget plejer I at give for et kabinet + front?

Offline bluesfendermanblues

• nanoposter
Et rustfrit look
« Reply #18 on: November 18, 2008, 11:22:38 PM »
Quote from: "dwoor"
Af ren nysgerrighed. Hvor meget plejer I at give for et kabinet + front?

En lille 1000 kr seddel  :cry:
Lyden af electric ladyland ikke længere målet, men jeg fortsætter m. DIY, fordi det er sjov og afslappende.

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
Et rustfrit look
« Reply #19 on: November 19, 2008, 06:32:37 AM »
Ja, ca. 500 for kassen, og 500 for en front fra Schaeffer...

Jakob E.

Offline dwoor

• nanoposter
Et rustfrit look
« Reply #20 on: November 19, 2008, 10:42:03 AM »
Oki

Så har jeg jo sparet lidt på dette, men jeg har også ventet lidt for længe..

Jeg kunne prøve at høre min bror om muligheden for at få skæret fronte på bestilling. Måske kunne de rettes til, så de passede på Persons kabinetter. Mine kabinetter kan vist ikke helt måle sig med Persons, og han har jo også låg og bagende med.

Frontene behøver jo ikke være af rustfrit, og der er mulighed for gravering i metallet med laseren. Gravering koster bare mere, og var det mig der ville ha' udfyldt teksten, så ville jeg ligge voks i. Jeg har overvejet denne løsning. hvis det med lyset på bagsiden er noget ged. Jeg har sat lige plastik bag alle udskæringerne, så skidt og lort ikke kommer ind i kassen.

Mit næste projekt bliver Peq, men jeg overvejer at få min bror til at fremstille til LA2A og G7 kontrolboksen også.

Offline Kasper Højhus

• picoposter
Re: Et rustfrit look
« Reply #21 on: May 17, 2010, 04:39:18 PM »
Man kan ikke se billederne længere - snøft  :'(

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #22 on: May 21, 2010, 11:25:54 AM »
Man kan ikke se billederne længere - snøft  :'(

Jeg har skiftet domæne, men prøver at smide dem op på den nye webserver, når jeg kommer hjem.. Ellers må du lige sende mig en reminder..

Offline Dennis Lauritzen

• picoposter
    • Min musik på SoundCloud
« Reply #23 on: May 31, 2010, 07:11:46 PM »
Reminder?  ;D  8)

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #24 on: June 01, 2010, 11:17:58 PM »
Reminder?  ;D  8)

Jeg kan sgu ikke finde dem, så jeg snupper et par billeder på mandag. Der er lagt en reminder i telefonen..  ;D

Offline Dennis Lauritzen

• picoposter
« Reply #25 on: June 03, 2010, 07:55:32 PM »
Minder de om det rack du havde lavet til mine RNC'ere (som jeg købte af dig)?

Og har du fundet ud af om de kan laves på bestilling? (skal igang med 2 Gssl'ere som mit først DIY som vi snakkede om)

Positiv hilsen
Dennis P

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #26 on: June 07, 2010, 11:17:52 AM »
Hej Dennis

Ja, det er samme stil. Jeg har pt ikke tid til at lave meget DIY, så vi laver ikke flere fronte pt. Vores øver er rykket til rorsdag, så der kommer først billeder derefter. Jeg håber det er ok..

Offline Dennis Lauritzen

• picoposter
« Reply #27 on: June 07, 2010, 04:17:50 PM »
Helt fint med mig - glæder mig bare lidt til at se det (og andre også kan få lov at se det)...

Positiv hilsen
Dennis P

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #28 on: June 17, 2010, 10:54:21 PM »
Helt fint med mig - glæder mig bare lidt til at se det (og andre også kan få lov at se det)...

Positiv hilsen
Dennis P

Så er der billeder på side 1 igen  ;)

Offline Dennis Lauritzen

• picoposter
« Reply #29 on: June 18, 2010, 09:38:30 AM »
 :o ja det ser godt nok NICE ud!  :o