Author Topic: Et rustfrit look  (Read 14851 times)

Offline dwoor

  • nanoposter
  • Posts: 478
Et rustfrit look
« on: November 17, 2008, 11:07:45 AM »
Nu fik jeg samlet mine diy projekter i kasserne og og sat dem ind i rack skabet. I aften skal der strøm på og det skal samles op mod patchbay'en. Så kommer der nok lidt trimming, men ellers skal der bare an masse hegn, bongo bongo og skrig igennem de fætre  :twisted:





« Last Edit: June 17, 2010, 10:53:44 PM by dwoor »

Offline Lasselakken

  • mikroposter
  • Posts: 555
Et rustfrit look
« Reply #1 on: November 17, 2008, 11:17:16 AM »
:hairraiser:  :shocking: Jeg er målløs  :shock:

Offline jakobsvin

  • picoposter
  • Posts: 78
Et rustfrit look
« Reply #2 on: November 17, 2008, 11:43:16 AM »
:ambulance:  :cheerleader:  :ban-cha:  :clap2:  :clap2:  :sheepholy:  :party:  :nurse:  :dreamy:  :drool:  

Det ser satme fedt ud!

Offline gyraf

  • kiloposter
  • Posts: 1965
    • http://www.gyraf.dk
Et rustfrit look
« Reply #3 on: November 17, 2008, 12:03:31 PM »
:shock:

Offline Uncite

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 666
  • Tinman
    • Daytrippermusic
Et rustfrit look
« Reply #4 on: November 17, 2008, 01:30:28 PM »
Shit os' da  :shock:

Sikke et rack  :D
2x G-SSL, 1 G-Eqp1A og 1 dual LA-4 +en G1176 der "bare" lige skal samles :c)

Offline Kasper.

  • picoposter
  • Posts: 70
Et rustfrit look
« Reply #5 on: November 17, 2008, 01:43:25 PM »
WOW!!  :shock:
Må jeg få den?

Offline Black Dog

  • milliposter
  • Posts: 1266
Et rustfrit look
« Reply #6 on: November 17, 2008, 01:44:02 PM »
Nice..!

Lars

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2804
    • http://tunetown.dk
Et rustfrit look
« Reply #7 on: November 17, 2008, 02:29:07 PM »
Holy crappola!! :hairraiser:

Total Goth!

Altså om man er til stålfront på den måde eller ej så bliver det jo totalt gejlet på den fede måde når det er så gennemført.

Du producerer Goth metal, ikk'? :lol: Jeg kan lige se guitarister for mig: "Øhmmm, ja ja jeg er ligeglad hvad du gør med min lyd bare den kommer gennem det rack dér!!" :lol:
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline dwoor

  • nanoposter
  • Posts: 478
Et rustfrit look
« Reply #8 on: November 17, 2008, 03:10:38 PM »
Quote from: "Luny Tune"
Du producerer Goth metal, ikk'? :lol: Jeg kan lige se guitarister for mig: "Øhmmm, ja ja jeg er ligeglad hvad du gør med min lyd bare den kommer gennem det rack dér!!" :lol:


Alt metal er velkommen igennem det rack. Men punk og Rock n' Roll er også velkommen..  :lol:

Nu er det mest til eget brug, og jeg har overvejet at skille mig af med den ene qaud SSL9K, da det er lidt overkill. Det blev købt ind med et formål for et par år siden, men det blevet til min egen fornøjelses skyld. Jeg har dog gang i lidt projekter, som gerne skulle igennem det rack i den kommende tid.

Sjovt nok kom en af mine venner med en sjov kommentar til racket, da han så et billede af det. Han spurgte "hvorfor har du en kontrol enhed til et russisk atomkraftværk i dit studie?"  :lol:

Og tak for de positive kommentarer..

Offline Jens Ledet

  • mikroposter
  • Posts: 696
Et rustfrit look
« Reply #9 on: November 17, 2008, 07:07:09 PM »
Jeg kan ikke li´dig nu (er slet ikke midsundelig!)
er der lys bagved skriften når du har power på?
Mvh Jens
Nu med 2x G-ssl i studiet :-)
Og 2x 1176 :-)

Offline dwoor

  • nanoposter
  • Posts: 478
Et rustfrit look
« Reply #10 on: November 17, 2008, 07:43:43 PM »
Quote from: "Jens Ledet"
Jeg kan ikke li´dig nu (er slet ikke midsundelig!)
er der lys bagved skriften når du har power på?
Mvh Jens


Øv øv, at man bliver foragtet for sig DIY engagement  :lol:

Men ja, der er blåt lys bagi kassen. Det virker dog ikke helt efter planen, og jeg overvejer at placere nogle dioder strategisk rigtigt indeni kasserne. Men nu skal jeg sgu nyde resultatet og teste det grundigt igennem.. Der kommer en billede serie mere af hele setup'et, hvor rack kasserne og hvordan det er samlet op mod patchbay er vist. Alle enhedernes I/O er tilkoblet en balanceret patchbay. Der er ikke låg eller bagende med stik på kasserne. Hvis jeg får problemet med brum og støj, så skærmer jeg i kasserne. Jeg ved også der er nogle fare ved at samle I/O i en patchbay, men da jeg selv skal bruge det, så tror jeg godt jeg kan klare det uden at få patchet forkert.

Her er lidt billeder, så man kan skimte patchbay'en til venstre, en konsole med skærme og skuffer og til højre er outboard. Det hele er hjemme bygget fra bunden, og jeg glæder mig virkelig til at teste det af og forbedre det. Det er ikke færdigt og der skal nok komme gråhår i løbet at trimmingen. Jeg har lavet det, så jeg kan skille det hele ad i løbet af 10 minutter. Så alt til computer, patchbay, strøm osv kobles til rack kasserne.



Mellem patchbayen og skærmen kan man se de otte leder mik kabel der går over til outboard. Self Mogami  :shock:



(Jeg kan se jeg skal ud og pudse vinduer, støve af og fjerne fedt fingre  :lol:  )

Offline Michailov

  • nanoposter
  • Posts: 455
Et rustfrit look
« Reply #11 on: November 17, 2008, 07:55:11 PM »
its like.... wow!!!!
 8)
Got hitched, got debt - God damn
Bli'r der nogensinde tid til DIY igen, eller bliver min kælder ommøbleret til systue og walk-in closet?

Offline Jens Ledet

  • mikroposter
  • Posts: 696
Et rustfrit look
« Reply #12 on: November 17, 2008, 08:21:09 PM »
Det er sku fedt :-) glæder mig til at se dem med lys i
Mvh Jens
Nu med 2x G-ssl i studiet :-)
Og 2x 1176 :-)

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2804
    • http://tunetown.dk
Et rustfrit look
« Reply #13 on: November 18, 2008, 12:40:40 AM »
Nææh, du...selv sådan nogle russiske kraftværkteknikere dér ville sige:"Nej, dem dér! Dem venter I lige med at tænde for indtil jeg er på sikker afstand!" :lol:
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline dwoor

  • nanoposter
  • Posts: 478
Et rustfrit look
« Reply #14 on: November 18, 2008, 08:35:20 AM »
Quote from: "Luny Tune"
Nææh, du...selv sådan nogle russiske kraftværkteknikere dér ville sige:"Nej, dem dér! Dem venter I lige med at tænde for indtil jeg er på sikker afstand!" :lol:


Til metal, punk og Rock 'N Roll, ser jeg kun denne usikkerhed som en positivt træk  :twisted: