Author Topic: Bo Hansén - Active DI! HJÆLPETRÅD!  (Read 79737 times)

Offline bluesfendermanblues

• nanoposter
Re: Bo Hansén - Active DI! HJÆLPETRÅD!
« Reply #105 on: October 24, 2009, 12:54:49 PM »
Undrer mig lidt over at I gider at lave print til en så simpel kontruktion. Jeg har bygget tre stk på Veroboard og de har kørt fint i et par år.
Lyden af electric ladyland ikke længere målet, men jeg fortsætter m. DIY, fordi det er sjov og afslappende.

Offline Bodtbody

• picoposter
« Reply #106 on: October 24, 2009, 01:42:10 PM »
Undrer mig lidt over at I gider at lave print til en så simpel kontruktion. Jeg har bygget tre stk på Veroboard og de har kørt fint i et par år.

Hi hi , jeg må nok indrømme at en stor del af det jeg roder med ikke er fornuftsbegrundet særligt praktisk eller rationelt.

Grunden til jeg lige kastede mig over print i denne omgang, er fordi jeg en gang imellem har brug for print, da jeg så har brug for nogle di bokse og det fine layout lå her i forum, ja så derfor.

Men du har da ret, man kan da bare lodde det sammen på et board , der ligger også på nettet, en udgave, som Bo heviser til et sted i tråden.
Der er et layout af komponenternes placering og hullernes placering.
Det er er ved et print er jo at tumber som mig ved hjælp af det  og en komponentliste, kan bygge det nærmest som samlesæt uden nogen særlige forudsætninger.
Jeg kan godt se at det er en gammel tråd og de oprindelige deltagere i løjerne har fået bygget og ikke interesserer sig for det her, mere.
Men ud over jeg kunne få glæde af det, ville det da også være fedt, hvis tråden, så at sige var komplet og til at bruge for nye interesserede.

som sagt har jeg et enkelt print liggende, hvis nogen vil ha det.

• nanoposter
« Reply #107 on: October 24, 2009, 06:26:39 PM »
Hi hi , jeg må nok indrømme at en stor del af det jeg roder med ikke er fornuftsbegrundet særligt praktisk eller rationelt.
Grunden til jeg lige kastede mig over print i denne omgang, er fordi jeg en gang imellem har brug for print, da jeg så har brug for nogle di bokse og det fine layout lå her i forum, ja så derfor.
Men du har da ret, man kan da bare lodde det sammen på et board , der ligger også på nettet, en udgave, som Bo heviser til et sted i tråden.
Der er et layout af komponenternes placering og hullernes placering.
Det er er ved et print er jo at tumber som mig ved hjælp af det  og en komponentliste, kan bygge det nærmest som samlesæt uden nogen særlige forudsætninger.
Jeg kan godt se at det er en gammel tråd og de oprindelige deltagere i løjerne har fået bygget og ikke interesserer sig for det her, mere.
Men ud over jeg kunne få glæde af det, ville det da også være fedt, hvis tråden, så at sige var komplet og til at bruge for nye interesserede.
som sagt har jeg et enkelt print liggende, hvis nogen vil ha det.
Fair nok  :) og iøvrigt god idé at gøre det lettere for andre at bygge boksen :-)
Lyden af electric ladyland ikke længere målet, men jeg fortsætter m. DIY, fordi det er sjov og afslappende.

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
« Reply #108 on: October 24, 2009, 10:12:49 PM »
Jeg har bygget min efter Torbens design og det virker hos mig så det er ikke designet den er gal med. Jeg tror måske det kan være området omkring de to transistorer der laver lidt ballade. Der måtte jeg ridse og kradse for at de tre ben ikke ramte hinanden. I det opdaterede design har jeg brugt lidt større ører til transistorne så det ikke skulle lave ballade for andre..

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline jacobld

• picoposter
  • blod på tanden!
« Reply #109 on: November 05, 2009, 08:02:28 PM »
så har jeg købt delene plus alt. trafo som blev omtalt i tråden tidligere. Jeg sidder nu og tjekker mine komponenter af..

Mangler at krydse dem der hedder "1M" og "01uF" af.

hvilke af disse tre  er  det mon?

1: brun/sort/sort/sort/brun

2: brun/gul/sort/sort/brun

3: brun/brun/brun/guld/blå.

fik alle tre med fra el-supply, skal kun bruge 2?

Hvilke af dem er der?

Det er det aller sidste skridt før jeg kan få bygget mig sådan en ;)
Livin' it up

Offline Lasselakken

• mikroposter
« Reply #110 on: November 05, 2009, 08:42:14 PM »
http://samengstrom.com/nxl/10116/5_band_resistor_color_code_page.en.html

Denne her side er genial til at tjekke modstande hvis man ikke har helt styr på farvekoderne.

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
« Reply #111 on: November 05, 2009, 09:19:04 PM »
Jeg trior du har vendt 2'eren forkert og at den snarere er Brun/Sort/Sort/Gul (Og den sidste brune er så tolerance-ring). Det giver nemlig 1-0-0-0000 = 1.000.000 = 1M

Men ellers er metoden til at finde ud af det jo helt og aldeles simpel... Mål på den med dit multimeter! ;)
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline jacobld

• picoposter
  • blod på tanden!
« Reply #112 on: November 07, 2009, 02:00:58 PM »
@lasselakken
Pisse fedt! Tak skal du have (high-five)

@luny

Cool, cool! Du havde ret Torben. Jah et multimeter må man heller få nallerne i...
Så kan jeg også fejlfinde når den tid kommer...(For det gør den :-X)

Nøj jeg glæder mig til mandag, for der kommer postmanden med en trafo i lommen. ;D

Livin' it up

Offline jacobld

• picoposter
  • blod på tanden!
« Reply #113 on: November 11, 2009, 02:08:11 PM »
Så er trafo ankommet!

Nu er alle delene her  ;D

Dog et enkelt spørgsmål.

Der er 9 spidser på den og den ser sådan her ud:

Hvordan skal jeg forbinde dem i forhold til det print som Torben lavede?

og skal den 9'ende(som ikke ses på billedet) jordes?

V.h En spændt jacob  :o
Livin' it up

Offline jacobld

• picoposter
  • blod på tanden!
« Reply #114 on: November 13, 2009, 12:51:10 PM »
 ::) øv bøv, ingen svarer
Livin' it up

Offline AndersB

• nanoposter
« Reply #115 on: November 13, 2009, 11:11:13 PM »
@JAcobld:
Måske kan dette hjælpe? :

OEP A262A2E   Lundahl LL 1538
1  pri - s1      1   
2  pri - s2      4
3  pri - f1      2
4  pri - f2       3
5  sec – s1      nc
6 sec – s2      6
7 sec – f1      nc
8 sec – f2      5
9   Stel      8

MEn jeg er ikke en Haj til det - ellers kan du finde datashets på begge trafoer her: http://www.canford.co.uk/Products/21354/23-103-LUNDAHL-LL1538-TRANSFORMER-Analogue-audio-PCB-microphone-input

og her: http://www.canford.co.uk/Products/23-054-OEP-A262A2E-TRANSFORMER-Analogue-audio-PCB-general-purpose

Mvh Anders B

« Last Edit: November 13, 2009, 11:54:36 PM by AndersB »

G9, GSSL, 2 x G1176,LA-4A, Neumann EQ W492, GEQP-1 med OEP trafos, mindst 20 DIY guitarpedaler :-), Real McTube Rør-preamp... Og et oscilloskop samt et lækkert dB-meter:)

Offline Bo Hansén

• picoposter
« Reply #116 on: November 16, 2009, 01:11:10 AM »
Jacob,

Om ni måste använda "OEP" fabrikatet för prisets skull så skall ni köpa OEP A262A3E som liknar LL1538 gällande impedanser och ratio. (OEP A262A2E passar inte alls bra i denna DI-Box)

PS! jag skulle lägga till dom få hundra kronorna som skillnaden är mellan dessa trafo, eftersom Lundahl är mycket "tajtare" i basen.
(för ännu bättre "low-end responce" välj LL1538-XL)

OEP A262A3E skall kopplas enligt följande:
(enligt Canford´s siffror)

Pin 5 och 6 skall kopplas samman och anslutas till 10 uF minus. (LL1538 pin 6)
Pin 7 och 8 skall kopplas samman och anslutas till "electronic ground" (LL1538 pin 5)
Pin 1 och 2 skall sammankopplas och anslutas till XLR pin 2. (LL1538 pin 1 och 4)
Pin 3 och 4 skall sammankopplas och anslutas till XLR pin 3. (LL1538 pin 2 och 3)
Pin 9 skall anslutas till "electronic ground" (LL1538 pin 8]

--Bosse
« Last Edit: November 16, 2009, 10:15:43 PM by Bo Hansén »
Hansén Audio
Gothenburg, Sweden
http://www.hansenaudio.se

Offline jacobld

• picoposter
  • blod på tanden!
« Reply #117 on: November 17, 2009, 05:22:00 PM »
@AndersB

:-*

@Bo Hansén

Hej Bo.

Ja jeg ved godt at lundahl er det optimale. Men nu har jeg valgt at købe denne.

Den jeg linker til er ikke den jeg har købt. Kunne nemlig ikke finde noget billede ad den, derfor. Den jeg har købt er den som blev henvist til tidligere i tråden. Men tak for det at fu gjore opmærksom på det  :)

Og fedt tip med XL udgaven. Der bliver en gang i fremtiden.

Tak for hjælp!
Livin' it up

• nanoposter
« Reply #118 on: November 17, 2009, 06:31:20 PM »
Jacob,

Om ni måste använda "OEP" fabrikatet för prisets skull så skall ni köpa OEP A262A3E som liknar LL1538 gällande impedanser och ratio. (OEP A262A2E passar inte alls bra i denna DI-Box)

PS! jag skulle lägga till dom få hundra kronorna som skillnaden är mellan dessa trafo, eftersom Lundahl är mycket "tajtare" i basen.
(för ännu bättre "low-end responce" välj LL1538-XL)

OEP A262A3E skall kopplas enligt följande:
(enligt Canford´s siffror)

Pin 5 och 6 skall kopplas samman och anslutas till 10 uF minus. (LL1538 pin 6)
Pin 7 och 8 skall kopplas samman och anslutas till "electronic ground" (LL1538 pin 5)
Pin 1 och 2 skall sammankopplas och anslutas till XLR pin 2. (LL1538 pin 1 och 4)
Pin 3 och 4 skall sammankopplas och anslutas till XLR pin 3. (LL1538 pin 2 och 3)
Pin 9 skall anslutas till "electronic ground" (LL1538 pin 8]

--Bosse

Blot til info til dem som vil bygge en DI, så har den danske forhandler af Lundahl trafo's, SC Sound, kun 1538 i 'XL' udgaven
« Last Edit: November 18, 2009, 11:09:19 AM by bluesfendermanblues »

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
« Reply #119 on: January 21, 2010, 05:16:56 PM »
Designet er blevet opdateret.
Det er ikke blevet testet endnu men det sker snart.

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.