Author Topic: Bo Hansén - Active DI! HJÆLPETRÅD!  (Read 79738 times)

Offline bluesfendermanblues

• nanoposter
Lyden af electric ladyland ikke længere målet, men jeg fortsætter m. DIY, fordi det er sjov og afslappende.

Offline Bodtbody

• picoposter
Re: Bo Hansén - Active DI! HJÆLPETRÅD!
« Reply #91 on: October 15, 2009, 12:40:50 PM »
Jeg har læst hele tråden, det blev sku lidt uoverskueligt for mig, men er er der nogen af jer der har fremstillet et print, et med Lundahl transformator ?
Så vil jeg gerne købe nogle, jeg kan selv bore, men mestrer ikke ætsning og det.

Jeg har et par transformatorer liggende, tænkte de skulle blive til linedrivere , jeg savner en god neutral en.

og projektet ser overskueligt ud for en tumbe som mig.

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
« Reply #92 on: October 15, 2009, 04:31:23 PM »
Desværre er der ingen der laver print til dette projekt så du bliver nok nødt til at ætse selv.
Der er en god tråd omkring hvordan man går det her -> http://www.groupdiy.dk/index.php?topic=215.0
Ætsning er til at gå til hvis man tager det roligt. Der er ikke den vilde videnskab i det.

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline Bodtbody

• picoposter
« Reply #93 on: October 15, 2009, 09:41:02 PM »
Tak skal du ha Søren, jeg kaster mig ud i det, jeg har også andre småting hvor det kunne bruges, det var bare dovenskab.

Offline Bodtbody

• picoposter
« Reply #94 on: October 16, 2009, 10:26:04 AM »
Kan jeg være så heldig at der er en der har en sort hvid tegning af printet jeg kan bruge til at lave mig et print med.
Altså det med lunndahl transformator

Offline Bodtbody

• picoposter
« Reply #95 on: October 18, 2009, 11:41:57 AM »
jamen, der lå jo en tegning til at lave print efter, jeg overså det i første gennemlæsning,

jamen undskyld jeg vrøvler i kummen

Offline Bo Hansén

• picoposter
« Reply #96 on: October 18, 2009, 04:51:24 PM »
Det går i princip att använda vilken mikrofontransformator som helst i denna konstruktion med ratio 1:5 till 1:10, (ansluten baklänges) men jag har optimerat strömförbrukning/drivkapasitet på sista emitterföljare för bäst "headroom", frekvensgång och "loss" med Lundahl LL-1538, så med denna trafo så får ni bäst resultad i alla avseenden.

LL-1538 är också en av markanadens bästa mick-trafo gämfört pris och kvalitét.

-Bosse
« Last Edit: October 18, 2009, 04:56:21 PM by Bo Hansén »
Hansén Audio
Gothenburg, Sweden
http://www.hansenaudio.se

Offline Jens Ledet

• mikroposter
« Reply #97 on: October 18, 2009, 06:35:43 PM »
Hvor kan printet bestilles?
Og nogen der ved mht traffoen hvor den billigst skaffes hjem?

Mvh Jens
Nu med 2x G-ssl i studiet :-)
Og 2x 1176 :-)

Offline Bodtbody

• picoposter
« Reply #98 on: October 18, 2009, 08:08:36 PM »
Jeg køber Lundahl transformatorer hos SC Sound.

Jeg var også ude efter at købe mig til et print, men det ser ud som om ingen lige er ved at lave nogen, eller har nogen.

Nå men jeg har købt ind og vil forsøge mig med selv at fremstille, kaster mig ud i noget med foto printerpapir og strygejern.

Jeg ved ikke lige hvornår jeg får det gjort , men kan da melde tilbage her når det sker.

Er det til at have med at gøre og bliver det nogenlunde pænt , kan det da være jeg kan lave et par ekstra, men som sagt, der går nok lidt tid.

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
« Reply #99 on: October 18, 2009, 08:15:14 PM »
Jeg er lige igang med at undersøge muligheden for at få fremstillet en bunke print. Vender tilbage når jeg finder ud af noget mere.

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline Bodtbody

• picoposter
« Reply #100 on: October 18, 2009, 08:59:47 PM »
Jeg er lige igang med at undersøge muligheden for at få fremstillet en bunke print. Vender tilbage når jeg finder ud af noget mere.

Søren Sømand

(Jeg vil gerne være med, hvis det er på 8 stk)

Jeg har selv lavet et, så får ikke brug for print alligevel, hvis du fremstiller Søren.
« Last Edit: October 24, 2009, 10:50:46 AM by Bodtbody »

Offline Jens Ledet

• mikroposter
« Reply #101 on: October 18, 2009, 11:52:47 PM »
Fedt! det kunne være fedt hvis en kunne fremstille en bunke print og vil sælge ud af dem. Hvad med dem luny lavede som der har været billeder af? blev de til rigtige print eller nåede de ikke videre end til tegnebrættet? De så sku eller godt ud!

Mvh Jens

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
« Reply #102 on: October 19, 2009, 09:29:15 AM »
Det er dem der skal laves til print... :) :) :)

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF

Offline Jens Ledet

• mikroposter
« Reply #103 on: October 19, 2009, 11:49:33 AM »
okay de nåede ikke videre så. Æv  Men hvis de engang gør så sig endelig til. Vil rigtig gerne bygge nogle af de der di´s  ellers er jeg nødsaget til bss ar 133. Bevares det er en god D.I men ikke til studie som fast setup.

Mvh Jens

Offline Bodtbody

• picoposter
« Reply #104 on: October 24, 2009, 10:48:38 AM »
Jeg har fremstillet mig et print ved hjælp af fotopapir/laserprinter metoden.
Det gik fint og var ikke så besværligt som jeg frygtede.
Så købte jeg ind og fedet med de komponentlister der lå her i tråden, tak for det.

Nå men jeg har så samlet en men den virker desværre ikke, så nu må jeg finde fejlen.
Den er tyst når der ikke er phantom på som den vel også skal, når jeg sætter phantom på er der et svagt forvrænget signal på xlr udgangen med noget sus også.

Mit håb er at der er en herinde det udbryder, jamen det er klart du har den og den fejl.

Jeg vil nu endnu engang gå det hele igennem og måle printet efter, som Bo beskriver.

Efter der jeg har læst i tråden går jeg ud fra at printet er korrekt og virker, er der nogen af jer der har brugt det og fremstillet en box på det ?

Jeg har med hensyn til transitorerne har jeg sat dem som det ser ud rent grafisk på de lay out Torben har lagt her i tråden.

Jeg har et enkelt print liggende, hvis der er nogen der vil ha det.

det ville være dejligt hvis en venlig sjæl ud fra min fejlbeskrivelse, eller andet, havde et synspunkt.