Her kommer lige en lidt dybere forklaring end du måske beder om, men vi har så vidt jeg husker ikke en egentlig forklaring af vedr. trafoer herude så jeg griber lige chancen.
Som udgangspunkt monterer vi denne "omvendt". Det giver efter min mening en fornuftig sammenhæng mellem input og output OG trafoen lyder godt sådan, synes jeg. Jeg har særdeles svært ved at høre forskel på Cinemag og OEP trafoerne i den konfiguration.
(Det kan man selv lave om på hvis man vil have mere output f.eks. og selve trafoen kan også wires anderledes så omsætningsforholdet ændres men det er en anden snak. Jeg nævner det bare for at vi hele tiden kan holde os for øje at vi hele tiden har en verden af muligheder for at tilpasse grejet til specifikke behov. Jeg synes det er en vigtig pointe så min opstilling her ikke fremstår som måden at gøre det på.)Trafoen har 4 vindinger; 2 primære og 2 sekundære. Kig på mærkatet på trafoen og lur hvad de mener med det der er skrevet.
Hvis man holder den læseret så er den primære side øverst og den sekundære nederst.
S og F betyder Start og Finish og 1 og 2 betyder vinding 1 og vinding 2. S1 er altså starten på vinding 1, S2 er starten på vinding 2, F1 er enden af vinding 1, og F2....ja, mon ikke den er feset ind.

Vi vil gerne benytte vindingerne i serie på begge sider af transformeren og derfor skal vi forbinde enden af første vinding til starten af anden vinding; F1 til S2 på begge sider.
Og da vi monterer den omvendt så sender vi "To Transformer" til den sekundære side og "From Transformer" til den primære side.
OEP trafoerne har desuden et Screen/skærm ben som forbindes til stjernestelpunktet (Chassis) på printet.
Loddet op kan transformeren så se ud som på det vedhæftede billede. Læg mærke til lusene på de midterste ben. Det er der hvor jeg bare har forbundet vindingerne i serie.
(Jeg har brugt farvekoden på ledningerne så jeg havde styr på hvad der kom hvorfra: Til trafoen 1-2 (Brun-Rød) og Fra trafoen 3-4 (Orange-Gul) og den kvikke læser bemærker så snart at jeg IKKE har monteret denne trafo modsat, men jeg vil bare lige anbefale at man f.eks. gør sådan med farvekoder så man holder styr på hvad der er hvad.)Jeg har glemt et minus "-" på silketrykket på printet ved "To Transformer" men det skulle selvfølgelig ha' stået ved hullet ved siden af +.
Så altså:
Kortslut F1 til S2 på henholdsvis primær og sekundær side.
Forbind signalet fra "From Transformer" + til S1 og - til F2 på sekundærsiden.
Forbind signalet til "To Transformer" fra S1 til + og F2 til - på primærsiden.
Forbind det niende ben, (skærm) som på mærkatet kun er angivet med en prik, til "Chassis" på printet.Der er vildt meget gain gennem maskinen selv sådan her med en step down trafo på, men comper man altid HELT i bund med 20:1 ratio så vil man trods alt opleve en smule mindre gain ud af maskinen og så kan man vende trafoen om og i stedet for 2:1 omsætningsforhold så få 1:2. Husk at det ikke kun giver dobbelt så meget gain men 4 gange så meget gain i dB ud. Jeg HAR prøvet det og så er der åndsvagt meget gain igennem maskinen. Hehehe

Eller man kan wire trafoen 1:1, vistnok ved at parallelle sekundær siden

, og jeg tror nok jeg fik prøvet det af også i min jagt på at få max. trafolyd ud af OEP'en, men dels har den vist meget gode betingelser i kredsløbet som det er og dels synes jeg trafoen lød bedst bare monteret omvendt som beskrevet.
God lodning!