Hvad din udgangsspænding (Vout) er er i princippet ligegyldigt, da justeringsmetoden tager udgangspunk i at dreje på treshold til du har 1dB comp, dvs. lige der hvor den tar' fat, nulstille Vout til et bestemt punkt/reference (f.eks.0dbV på Mixer, eller -10dbFS på VU på computeren). Dærnæst øges input med 20dB, og er ratio f.eks. 4:1, SKAL Vout øges med 5dB, er ratio 20:1 skal Vout øges med 1dB. Punktum nichts weider.
Det er ovenstående, som iflg. vejledningen skal justeres med trimmerne; men det kan man altså bare ikke.
Om det er balancere eller ej, om din Vout er 1v eller 0.1v er sådan set ligegyldigt. Kompressor funktionen er ikke afhængig af det signal niveau der er i "Audio-kæden" i kredsøbet mellem ind og ud, idet den foregår ved en simpel Spændingsdeler af 2 modtande R13 og LDR1. Og med treshold justeres til samme niveau i detektor kredsløbet (nemlig til 1dB komression) dvs. detektoren arbejder altid med samme niveau'er under justeringen, ligegyldigt hvad signal-niveuet er i IND/UD audio delen.
Jeg har en mistanke om at problemet kan ligge i LDR modstanden er langt mere lysfølsom end originalen. Det medføre at der løber mindre strøm i Q1 i vores end i originalen, fordi lysdioderne skal lyde mindre før LDR'en reagere. Det betyder mindre spænding over R34 trimmeren, hvorfra signalet sendes til modkobling på IC3-A. Dvs. vi for mindre tilbagestyring, hvorfor der "Compe'es" hårdere end på originalen.
Det kan være vi skal eksperimentere med at ændre R13, for at ændre på hvor meget der komprimeres for en given værdi af LDR1.
EDIT: Det kunne tyde på at arbejdpunkteren for LDR/LED ikke er som i originale, da vi også havde problemer med GR justeringen af meteret, hvor vi egentligt var udefor justeringsområdet af R51, og måtte ændre/tilføje.