Author Topic: GSSL trafo-mod! (Ældre tråd splittet op af moderator.)  (Read 23412 times)

Offline Michael

• mikroposter
    • http://www.artbyaccident.dk
GSSL færdig!
« Reply #45 on: August 17, 2006, 11:00:35 PM »
Yup, super job. :D
Måske man lige sku' nævne, at 22R skal sidde der i stedet for de 100R, der sidder der fra "fødslen".
Hygge......:-) Michael.

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
GSSL færdig!
« Reply #46 on: August 18, 2006, 09:26:11 AM »
Nydeligt!

Offline GustavG

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.lavfrekvent.dk
GSSL færdig!
« Reply #47 on: August 19, 2006, 08:27:19 PM »
Quote from: "Luny Tune"
Mixet som det lyder uden GSSL.
Mixet gennem GSSL uden transformere.
Mixet gennem GSSL med Lundahl LL5402 outputtransformere.
Mixet gennem GSSL med OEP 262A2E outputtransformere.

GSSL'en comper ikke. Den er ikke bypassed, men threshold er helt oppe og Gain Makeup er i øvrigt helt nede.

Jeg ved hvad jeg synes, men det kunne være ret interessant hvad I andre synes. Hvad hører I?

(Når Lars' fil er klar så linker jeg til den i dette indlæg også. Den glæder jeg mig til at høre.)

Er de filer væk fra serveren?

Gustav

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
GSSL færdig!
« Reply #48 on: August 19, 2006, 08:55:46 PM »
Quote from: "GustavG"
Er de filer væk fra serveren?

Nej, de er bare flyttet. Jeg har lavet en tråd på Groupdiy for at høre hvad folk synes.
Mix through GSSL without transformers.
Mix through GSSL with Lundahl LL5402 transformers.
Mix through GSSL with OEP 262A2E transformers.
Mix through GSSL with Lundahl LL5402 as input transformers and OEP 262A2E as output transformers.

Jeg er lidt overrasket over de delte meninger, men sådan er det jo. Heldigvis... :D Og så er der jo også nogle som opfatter testen lidt forkert. Det er jo ikke en test der drejer sig om hvorvidt lige dette mix lyder bedre med trafoer eller ej, men om HVAD trafoerne gør. Havde jeg mixet med trafoer på så havde jeg jo nok truffet en smule anderledes valg vedr. bunden og sådan...og sådan kan jeg jo blive ved...og ved og ved......og ved.... :P

Anyways, her ligger de, Gustav. Linkene er på engelsk fordi jeg bare kopierede dem ude fra groupdiy. :)

Jeg skal i øvrigt lige sige at jeg har byttet den testfil som Lars lavede ud sådan at den med OEP trafoer også er med de samme konvertere som de andre. Det er jo 24 bit wav filer så jeg har også gjort hvad jeg kunne for at nivellere filerne sådan at det der med at man opfatter noget som lydende bedre fordi det spiller en smule højere ikke sker.
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline GustavG

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.lavfrekvent.dk
GSSL færdig!
« Reply #49 on: August 20, 2006, 09:21:24 AM »
Takker og bukker  :idea: '

Gustav

Offline Lasselakken

• mikroposter
GSSL færdig!
« Reply #50 on: November 28, 2006, 10:07:48 PM »
Nu skal jeg snart have gjort noget ved mine planer om at få trafoer i min GSSL. Regner med at det skal være OEP'er og kun i outputtet. Det er rigtig cool med dit diagram ovenfor, Lars!

Det ser lækkert ud sådan som du har gjort det med de der "multistik" (ved ikke hvad de hedder, men de hvide der hvor der er 5 ledere samlet), men kan man ikke evt. bare lodde det direkte på trafoerne? Nu kan jeg jo ikke se hvad du har lavet på undersiden af vero-printet der, men kunne forestille mig at man kan lodde på trafoen derfra?

Desuden: Jeg er næsten sikker på at jeg har set at Luny har lavet en slags indkøbsliste til trafo-mod'en et sted, men jeg kan simpelthen ikke finde den  :(  Nogen der kan hjælpe??

Venlig hilsen
Lasse

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
GSSL færdig!
« Reply #51 on: November 29, 2006, 08:38:01 AM »
Det er kun et spørgsmål om de fire modstande, to trafoer og så lidt vero-print.

Det er de fire 100Ω modstande i outputtet der skal skiftes ud med 22Ω som på Lars' anvisning herover.

Jo du kan godt  montere trafoerne på hovedet i kassen og lodde direkte på dem.

Og i GSSL'en kan du kun sætte output trafoer. Altså så nemt her! Man kan jo sikkert nok modde inputtet også, men der skal så pilles noget mere. Men det er også helt cool med "bare" de to i outputtet.

Jeg synes ikke der er så stor forskel på sounden med to og så med fire. Og jeg har udelukkende fire i min den ene fordi designet af den indbyggede passive eq indeholdt to Lundahler.
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Lasselakken

• mikroposter
GSSL færdig!
« Reply #52 on: November 29, 2006, 09:42:40 AM »
Cool, tak for det! Så må jeg se at få bestilt hvad jeg skal bruge. skal nok have trafoerne fra canford, så måske jeg skulle se om de ikke også kunne levere modstandende, veroprint og møtrikker/afstandsstykker. Bliver spændende  :)

Offline Black Dog

• milliposter
GSSL færdig!
« Reply #53 on: November 29, 2006, 10:10:56 AM »
Quote from: "Lasselakken"
Cool, tak for det! Så må jeg se at få bestilt hvad jeg skal bruge. skal nok have trafoerne fra canford, så måske jeg skulle se om de ikke også kunne levere modstandende, veroprint og møtrikker/afstandsstykker. Bliver spændende  :)

Hvis det glipper med monterings-stumperne fra Canford kan du garanteret få det hos Elektronik Lavpris i Vesterbrogade..

Offline Lasselakken

• mikroposter
GSSL færdig!
« Reply #54 on: November 29, 2006, 10:48:18 AM »
Nå ja, selvfølgelig.. Var straks i gang med at tænke i at det var træls at skulle betale porto for sådan en lille omgang, men det er klart - der er den lokale jo lige ved hånden - Tak!  :D

Offline Lasselakken

• mikroposter
GSSL færdig!
« Reply #55 on: November 29, 2006, 11:06:31 AM »
Det er ikke nødvendigt med screening cans på trafoerne i denne sammenhæng er det?? (det bliver 306kr. for to stk OEP 262A2E incl. porto og VAT - det er skisme da helt ok)

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
GSSL færdig!
« Reply #56 on: November 29, 2006, 11:54:23 AM »
Nej, screening cans kan nok godt undværes her, hvis du sætter dem længst væk fra power-trafoen i kassen, og desuden prøver dig frem med at dreje powertrafoen for mindst brum.

JakobE.

Offline Black Dog

• milliposter
GSSL færdig!
« Reply #57 on: November 29, 2006, 11:54:38 AM »
Hvis du prøver, ville det være fint med en tilbagemelding på, hvordan den opfører sig..

Offline Lasselakken

• mikroposter
GSSL færdig!
« Reply #58 on: November 29, 2006, 08:28:42 PM »
Jeg er bange for at økonomien bestemmer at der skal eksperimenteres med placeringen frem for ekstra-indkøb af screening cans  :(

Men der går nok lige en lille uges tid før jeg få bestilt for jeg fandt lige ud af at der var nogen der måske skulle have nogen med - jeg kender nemlig et par stykker der har haft komponenter til GSSL'er liggende i piiinligt lang tid (Jakob E kender dem også  8) )
Så derfor vil jeg lige gøre det tilbud helt åbent: hvis nogen skal bruge noget fra canford kan de bare sig til, så kan vi jo i hvert fald spare en del på portoen. Jeg skal selvfølgelig nok sørge for at sende videre i DK hvis det er nødvendigt, men det forekommer mig at portoen er ret billig, så måske kan det kun rigtig betale sig for folk der bor i nærheden af Århus eller evt. skal på byggeweekend i januar  :)

Offline Black Dog

• milliposter
GSSL færdig!
« Reply #59 on: November 29, 2006, 08:42:13 PM »
Quote from: "Lasselakken"
jeg kender nemlig et par stykker der har haft komponenter til GSSL'er liggende i piiinligt lang tid

:P :D