Author Topic: 4 channel Gyraf HPamp  (Read 13683 times)

Offline Torben Frederiksen

• picoposter
4 channel Gyraf HPamp
« on: October 11, 2009, 06:43:11 PM »

Fra venster: 4 headphone out / 4 Channel in Mono balanceret eller Stereo / Stereo in

Gyraf HPamp

Phones out/Power supply

Til venster Stereo input Print og til højre mono balanceret/stereo input print

Offline dwoor

• nanoposter
Re: 4 channel Gyraf HPamp
« Reply #1 on: October 11, 2009, 08:13:29 PM »
Nice og tillykke med den.. Flot finish og helt sikkert et interessant projekt til min samling

Er det muligt at tilføje AUX på en eller flere indgange? Så man kan blende klik eller andre ønskede signaler ind  :)

• picoposter
« Reply #2 on: October 11, 2009, 09:59:20 PM »
Nej der er ikke mulighed for at blende signaler med den, men hver kanal har sin egen indgang, så der kan sendes evt. 4 forskellige headphone mix til den, eller det samme mix til alle fire med stereo master ind. alså den har 4 uafhængige Stereo/mono headphone amps og 2 Master Balanced/Unbalanced Stereo Inputs. hvis du kun har signal til master sendes det signal til alle 4 amps så snart du sætter jackstik i en af de 4 indgange brydes master signalet fra den indgang og du har mulighed for at indsætte et andet signal.

• picoposter
« Reply #3 on: October 11, 2009, 10:46:55 PM »
Jeg tror jeg misforstod dit spørsmål. Det kan da selvfølgelig godt lade sig gøre at lave.

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #4 on: October 11, 2009, 11:09:37 PM »
Jeg tror jeg misforstod dit spørsmål. Det kan da selvfølgelig godt lade sig gøre at lave.

Da jeg ikke direkte har en mixer, så er det lidt omstændigt at lave et headphone mix. Men det kan lade sig gøre.. Det ville dog være rart, at jeg kunne nøjes med et headphone mix, og et mone signal (AUX) som kunne blendes ind. Så er der mulighed for at den enkeltet musikker, kan høre sit instrument højere, mere vokal eller klik osv..

Men det er sgu ikke lækker sag du har bygget og jeg er pænt midsundelig.. Laver du indkøbsliste osv?? 

Offline crevil

• nanoposter
« Reply #5 on: October 13, 2009, 09:25:42 AM »
Det ser rigtig godt ud må jeg sige. Klart noget man skulle overveej at kaste sig ud i. Det er jo trods alt et rimelig simpelt projekt. :)
/ Bjørn

Offline Lasselakken

• mikroposter
« Reply #6 on: October 13, 2009, 02:27:17 PM »
Wow, hvor ser det godt ud!  :D
Tillykke med den!

ksor

• Guest
« Reply #7 on: May 16, 2012, 03:18:18 PM »
Ja, det ser rigtig flot ud - gennemført i detaljen !

Hvordan laver du din forplade med de hvide streger og tekst ?

Jeg er ved at lave en lignende enhed med Gyraf's amps, men kun én
indgang (L+R balanceret) - se evt. her

http://kelds.weebly.com/headphone-amps.html

• picoposter
« Reply #8 on: May 17, 2012, 08:39:34 AM »
Tak skal du ha :).
prøv at se her så har du svaret http://www.schaeffer-ag.de/en/download/front-panel-designer.html

ksor

• Guest
« Reply #9 on: May 17, 2012, 07:42:38 PM »
Tak skal du ha :).
prøv at se her så har du svaret http://www.schaeffer-ag.de/en/download/front-panel-designer.html

Argh ... jeg troede lige det var noget du SELV havde lavet ... er det ikk' en DIY gruppe  ;D

Men fint, hvis man skal have lavet en lille serie.

Offline mica

• nanoposter
    • SoundZ
« Reply #10 on: May 21, 2012, 10:01:06 AM »
Nok, lige omkring den fedeste Headphone amp jeg har set  :o
SUPER fedt design :)

Tillykke med den!

/M
DIY: C12, U47, U67, 2xU87, U76, DIY Colour Project

• picoposter
« Reply #11 on: May 21, 2012, 08:21:43 PM »
Nej det er ikke en DIY gruppe ;D. jeg har designet frontpladen i Schaeffer frontpanel designer, da jeg ikke har maskiner til at lave noget tilsvarende. printene har jeg selv fremstillet, fandt en brugt ansigtsol med 4 rør og en gammel scanner og bygget det sammen til en lyskasse til
fotoprint :). Ideen til Stereo input Printet og mono balanceret/stereo input print og peak indikator er lånt fra Rane HC6S. Der var lidt problemer med brum men efter at jeg flyttet lidt om på stel til de forskellige print er det problem løst.
Tak til mica jeg er også super tilfreds med den, det var et spændende projekt. men det var nok billiger at købe et færdigt produkt. men lige så sjovt nææææææ.

ksor

• Guest
« Reply #12 on: May 23, 2012, 08:41:32 AM »
Det der med bemalingen på frontpladen !

Jeg synes jeg har læst et eller andet sted ... noget med at man kan farve-laser-printer på noget gennemsigtigt folie som så kan klistres eller varmes på frontpladen, men jeg kan ikke huske HVOR jeg læste det og slet ikke detaljerne i metoden.

Jeg troede du havde lavet det efter en sådan metode - og DEN metode ville jeg gerne vide noget mere om - that's why.

Men din er da rigtig flot alligevel - ja, og det med prisen, det er ikke problemet, når vi taler hobby - det SKAL være dyrt og tage en forfærdelig masse tid ! ;D ;D

Offline frederikkofoed

• nanoposter
« Reply #13 on: May 23, 2012, 10:40:53 PM »
Det der med bemalingen på frontpladen !

Jeg synes jeg har læst et eller andet sted ... noget med at man kan farve-laser-printer på noget gennemsigtigt folie som så kan klistres eller varmes på frontpladen, men jeg kan ikke huske HVOR jeg læste det og slet ikke detaljerne i metoden.

Jeg troede du havde lavet det efter en sådan metode - og DEN metode ville jeg gerne vide noget mere om - that's why.

Men din er da rigtig flot alligevel - ja, og det med prisen, det er ikke problemet, når vi taler hobby - det SKAL være dyrt og tage en forfærdelig masse tid ! ;D ;D

Tjek denne tråd ;-)

http://groupdiy.dk/index.php?topic=1291.msg14058#msg14058

http://www.musikding.de/Labeling/Folien:::35_42.html