Author Topic: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland  (Read 37027 times)

Offline asle

  • nanoposter
  • Posts: 109
GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« on: January 14, 2010, 05:50:26 PM »
Kan vi få nogle hoveder (gerne kloge, som har gjort det før) på banen.

Jeg har sgu fået blod på tanden, men ved ikke noget om byg selv.

Så meld ud folk, er der nogen der vil være med?


Asle  :)

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2804
    • http://tunetown.dk
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #1 on: January 15, 2010, 01:41:53 AM »
Godt initiativ!

Såfremt det er muligt vil jeg gerne kigge ind og hjælpe til i hvert fald én af dagene.

Jeg holder ikke så meget øje med tråden så giv mig besked når projektet bliver mere konkret og jeg skal lave et subforum til arrangementet.
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline sheep_production

  • nanoposter
  • Posts: 262
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #2 on: January 15, 2010, 01:50:10 AM »
jeg er frisk

Offline asle

  • nanoposter
  • Posts: 109
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #3 on: January 15, 2010, 02:05:52 PM »
så er vi to


:-)    vi må lige "spread the word" - og se om der ikke skulle være nogle der kunne være "hot" på en hjemme bygget SSL comp.


Offline bjorne42

  • picoposter
  • Posts: 23
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #4 on: January 18, 2010, 11:40:25 AM »
Hej Alle.

Jeg vil meget gerne være med, hvis weekenden selvfølgelig passer.

MEN, jeg er rookie, absolut noob, har faktisk aldrig prøvet at lodde.

Kan man så bygge en GSSL?

MVH Bjørn

Offline sheep_production

  • nanoposter
  • Posts: 262
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #5 on: January 18, 2010, 03:53:26 PM »
jeg vil gerne tilbyde at stå for alt det praktiske. Altså at skaffe lokale og købe stumper ind. Vi skal bare lige være en 10 stykker...

Offline sheep_production

  • nanoposter
  • Posts: 262
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #6 on: January 18, 2010, 03:55:50 PM »

MEN, jeg er rookie, absolut noob, har faktisk aldrig prøvet at lodde.

Kan man så bygge en GSSL?

Det kan man sagtens...

Offline asle

  • nanoposter
  • Posts: 109
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #7 on: January 18, 2010, 05:47:09 PM »
jeg vil gerne tilbyde at stå for alt det praktiske. Altså at skaffe lokale og købe stumper ind. Vi skal bare lige være en 10 stykker...

fedt mand.   jeg har checket lidt rundt.   har min mand anders soulshaker på, og mike sheridan, og Jesper Zar - så vi er godt der oppe af.... vi skal lige sprede ordet lidt mere - evt på lydmaskinen - så kører bussen !!!
 ;D

Offline M. Pedersen

  • picoposter
  • Posts: 2
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #8 on: January 18, 2010, 06:52:24 PM »
Vil overveje det kraftigt .... jeg kan ikke lide at tage med, når jeg er superspasser til den slags og stort set vil tage al tid fra en given støttepædadog, som I andre nok kunne bruge mere fornuftigt.

:(

Jeg holder øje med tråden og giver endelig melding senere.

Offline anotherdan

  • picoposter
  • Posts: 8
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #9 on: January 18, 2010, 07:58:27 PM »
Jeg vil egentlig også godt hvis datoen passer - men jeg har det ligesom tidligere udmelding her i tråden det dårligt med at kræve ekstra attention fordi jeg aldrig har prøvet den slags før...

Offline mica

  • nanoposter
  • Posts: 249
    • SoundZ
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #10 on: January 18, 2010, 10:40:10 PM »
Ej nu frister i jo.. :)
Når der er en dato så sig endelig til.. jeg vil meget gerne hvis datoen passer..

Jeg har ok erfaring med at lodde og finde de rigtige komponenter til printet (er igang med en G-Pultec lige p.t. alene), men går noget ned er jeg nok ligeså lost som jer andre.. Der skal min være en expert til stede der kender og kan rette "bugs" vil jeg mene..
DIY: C12, U47, U67, 2xU87, U76, DIY Colour Project

Offline sheep_production

  • nanoposter
  • Posts: 262
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #11 on: January 18, 2010, 11:21:59 PM »
Vil overveje det kraftigt .... jeg kan ikke lide at tage med, når jeg er superspasser til den slags og stort set vil tage al tid fra en given støttepædadog, som I andre nok kunne bruge mere fornuftigt.

:(

Jeg holder øje med tråden og giver endelig melding senere.

GSSL er et ideelt begynder project... Vi hjælper selvfølgelig hinanden...så kom frisk  ;D

Offline asle

  • nanoposter
  • Posts: 109
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #12 on: January 19, 2010, 12:57:44 AM »
Vil overveje det kraftigt .... jeg kan ikke lide at tage med, når jeg er superspasser til den slags og stort set vil tage al tid fra en given støttepædadog, som I andre nok kunne bruge mere fornuftigt.

:(

Jeg holder øje med tråden og giver endelig melding senere.

GSSL er et ideelt begynder project... Vi hjælper selvfølgelig hinanden...så kom frisk  ;D

Sheep - nogen ideeer til location ?

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2804
    • http://tunetown.dk
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #13 on: January 19, 2010, 02:34:39 AM »
Angående sourcing af stumper vil jeg anbefale Purushas kasser. Nej Purusha er ikke en kvinde og han laver nogle udmærkede og meget pæne kasser:
Vedhæftet er et billede af en G9 jeg lige er blevet færdig med i en af hans kasser. Det kan ikke gøres billigere med indkøb af kasser separat og frontpaneler hos Schaeffer så vidt jeg kan regne mig frem til.

Hans GSSL kasse kan man se et billede af hér næsten nede midterst på siden: http://www.diy-racked.com/diy-talk/viewtopic.php?f=7&t=18
520,- dkr. pr. kasse bliver svær at slå rent prismæssigt + det meste metalarbejde er lavet + der er tryk på bagsiden også.

Det er så en god ide at se om man kan få ham til at slå huller i frontpanelet til metrene også. Det vil faktisk det allermest krævende i hele dét projekt at få gjort ordentligt så det er absolut et issue jeg vil anbefale at få helt styr på undervejs.
Med nøgne kasser (AJ, nu stopper du!! GROW UP!!) og frontpaneler fra Shaeffer vil problemet bare rykke om bag på (STOP SÅ!!) for så skal der fræses/saves/files ud dér til strømstikket og selvom man godt kan lave tingene grimmere deromme så er det stadig ikke et særlig fedt projekt og det tager sq lidt lang tid i løbet af sådan en weekend når alle skal ha' moslet sig igennem sådan et hul! (FOR HELVEDE ALTSÅ!!!)

Hvis Purusha kan lave huller til meteret også så vil I kunne leve lykkeligt uvidende om de strabadser I bliver forskånet for og der vil være bedre tiod til at få inkluderet Sidechain filteret hvis I vil have dét i også og/eller transformer modifikationen.

Ang. den trafo-mod. vil jeg anbefale at de der vil bruge den på separate spor i et mix sparer penge og køber OEP trafoer. De farver dejligt og lyder som de skal til dét. De der vil bruge den som mix-/mastercomp vil jeg anbefale at sætte Lundahl LL5402 (eller tilsvarende kvalitet) i. Til summen/mastering har jeg måttet konstatere at OEP'erne "fortætter" lige lovlig meget i bunden. Det lyder fedt til nogle ting men som værktøj der skal bruges på alt muligt så bliver sounden af den sq lidt ensformig og et mix der i forvejen er tykt nok i bunden har altså ikke brug for den ekstra "fortætning" nede i bunden. Ligesom hvis man godt kan lide en luftig top og så der pr. automatik lige smides ekstra top på af ens sumcomp...dét ville også være noget bæ at blive prakket på. Lundahl'erne giver det gode som trafoer kan byde ind med men "smadrer" ikke bunden på dén måde. Lundahl'erne lyder også fedt på separate spor, men ikke "bedre" end OEP'erne efter min mening lige dér.
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline M. Pedersen

  • picoposter
  • Posts: 2
Re: GSSL Bygge weekend i Kbh / Sjælland
« Reply #14 on: January 19, 2010, 01:04:50 PM »
Aldrig har DIY lydt så frækt, Torben!!