Author Topic: en MXR Dynacomp "Scrap-heap" version bliver født.  (Read 19202 times)

Offline AndersB

• nanoposter
Re: en MXR Dynacomp "Scrap-heap" version bliver født.
« Reply #15 on: June 06, 2010, 09:04:14 PM »
@ Søren: Men men men - du vinder det hele på at være dejlig selvironisk og mon ikke vi alle har sådan nogle ting vi troede vi viste  ;)

G9, GSSL, 2 x G1176,LA-4A, Neumann EQ W492, GEQP-1 med OEP trafos, mindst 20 DIY guitarpedaler :-), Real McTube Rør-preamp... Og et oscilloskop samt et lækkert dB-meter:)

Offline steand

• nanoposter
« Reply #16 on: June 06, 2010, 11:44:10 PM »
Der er desværre MEGET stor forskel på kvaliteten af bor.
Og jeg har endu tilgode at købe et billigt bor som holder kvaliteten.
Så jeg vil meget nødigt anbefale "Harald Nyborg", her taler jeg af personlig erfaring, de leverer "hobby" dimser i værste Kina kvalitet. Et ordenligt stykke værktøj koster kassen. Men det er nok fordi jeg har været vant til at lave biler, hvor "Lorte bor" bare er "pain in the ass" når du står og skal lave huller til div. bolte og ledningsføring mv. i op til mange lag Stål plade.

PS: De der "Harald" bro er jo heller ikke trappe-bor, men konus'er, som er svære at styre til præcise dimensioner, og giver huller med skrå sider.

Offline steand

• nanoposter
« Reply #17 on: September 22, 2011, 07:26:53 PM »
Der har været en forespørgsel på diagrammet. Så jeg tænkte at det ligeså godt kunne komme her i tråden til glæde fro alle nysgerrige.
  Der er ikke så meget "specielt" ved det,; men dog et par ændringer fra originalen, som kan ses flere steder på net'et.
  Mine ændringer er:
1)  Transistorene er ændret til almidelige standard købe transistorere, som jeg havde i skuffen. Originale mpsa18, erstattet af BC550C som er lavt-støjs standard model.
2) Den 150K modstand som oplader den 10uF kondensator (som bestemmer Attack/release), er erstattet af en 10Kohm modstand i serie med et 250kOhm Potentiometer; for at lave variabel Attack tid.
3) I indgangstrinnet ved den første transistor, er emitter modstanden delt op i flere enkelt modstande, så jeg kan dæmpe signalet (Hi/Lo switch), inden det når til CA3080 Op-Amp'en. Det er fordi en alm. Humbucker guitar giver så kraftigt signal, at den får CA3080'eren til at forvrænge hørbart.

Offline jacobld

• picoposter
  • blod på tanden!
« Reply #18 on: September 30, 2011, 08:09:08 AM »
Tak for det!
Glæder mig til at smide den sammen
Livin' it up