Author Topic: Defekt Sm57'er  (Read 2054 times)

Offline zakkwylde13

• picoposter
Defekt Sm57'er
« on: August 22, 2012, 06:39:13 PM »
Hej

En af mine 57'ere fik sig et stik-slag under en session. Det resulterede i at kapslen faldt af.

Jeg har prøvet at sætte delene sammen med tape, dog uden held.

Den står jo ikke i mange millioner sådan en, men hvis den kan fixes så vil self. jeg gerne det.

Delene kan ses på billederne, hvad siger i.. Kan det fixes eller skal den bare på lossepladsen?

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
Re: Defekt Sm57'er
« Reply #1 on: August 23, 2012, 06:32:03 AM »
Hvis den stadig siger noget, ka' du måske lime den sammen med 2-komponent lim (epoxy)

Offline zakkwylde13

• picoposter
« Reply #2 on: August 23, 2012, 10:43:19 AM »
Det var også min tanke... Der er dog intet liv i den, heller ikke når jeg sætter delene "løst" sammen.

Jeg giver det et skud.

Tak Jakob

Offline gyraf

• kiloposter
« Reply #3 on: August 23, 2012, 12:05:36 PM »
Ingen grund til at lime, hvis den ikke siger noget. Den skal fixes først

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #4 on: August 23, 2012, 12:48:12 PM »
Man kunne godt forestille sig at en eller begge de kobbertråde der går op til capsulen er knækket. Jeg har selv nogle stykker liggende som jeg ikke har været i stand til at fikse pga dette. Problemet er det er en hår tynd lakeret kobber tråd som du først skal have afisoleret uden at knække og derefter loddet uden at den brænder op. Jeg har prøvet at spørge lidt omkring, og det eneste råd jeg har kunnet opdrive er at starte med lav varme. Jeg har prøvet dette og tråden brænder simpelthen væk inden loddetinnet når smeltepunkt. Man kan bestille et nyt cartridge fra shure, har dog ikke kunnet finde det hos f.eks thoman. Hvis der er nogen der har noget bud på hvordan man lodder på en tynd lakeret kobbertråd, eller en anden løsning til at splejse to kobbertråde sammen, så vil jeg meget gerne høre dem. Dette er jo også interessant i forhold til inductors og trafoer.

Offline gyraf

• kiloposter
« Reply #5 on: August 23, 2012, 02:06:19 PM »
Man sætter dem så de rører hinanden, og så sætter man loddekolbe og loddetin på. Det er svært at gøre i de der små dimensioner - men dog muligt med lidt øvelse.

Jakob E.

Offline ksor

• picoposter
  • Sluk for TV'et - livet genudsendes ikke !
    • Keld's webside
« Reply #6 on: August 23, 2012, 05:26:57 PM »
Er det ikke membranen, som ligger ved siden af ?

På membranen sider vel spolen, som så må være rykket af også, og dermed er de tynde kobbertråde fra spolen også knækket.

Det tror jeg er svært at lave.
Mvh
KSor,
8210 Århus V

Offline zakkwylde13

• picoposter
« Reply #7 on: August 24, 2012, 06:09:14 PM »
Har prøvet lidt af hvert i dag, tror sgu den er død for good :(

Men tak for hjælpen!