Author Topic: Mod af AVID 888  (Read 6541 times)

Offline jawin

  • picoposter
  • Posts: 6
Mod af AVID 888
« on: October 04, 2012, 10:34:07 PM »
Hej

Jeg fik for noget tid siden en AVID 888 (https://www.google.dk/search?q=avid+888&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a) kylet i nakken med henblik på at modde den under kyndig ledelse af en kammerat. Han har nu fået job i udlandet og har ikke tid til at hjælpe mig  >:( .
Jeg kender godt op og ned på en loddekolbe og har puslet med byggesæt da jeg var knægt, men her er jeg sgu på meget dybt vand.

Det der gav mig lyst til at prøve kræfter med projektet var en beskrivelse jeg fandt på nettet (se nedenfor) - uheldigvis er det det eneste jeg umiddelbart har kunnet finde. Jeg er helt med på sproget i teksten men de tekniske udtryk og navne/numre på de forskellige dele er rent volapyk for mig.
Hvis der er nogen herinde der gider at guide mig lidt i hvad der er tale om og evt. give mig nogle hints til hvor delene kan skaffes, vil jeg være meget taknemmelig  :)

Mod of Digidesign 888 Interface

I recently bought a Digidesign 8in/8out interface called "888" .
The problem was that the interface is a bit outdated and the sound is not extremely pleasing. The sample rate and bit depth reaches 48KHz/24bit maximum. I pondered the perspective of modding the interface to unveil the hidden capabilities.

Before starting the mods, I searched the internet for relevant info and didn't find anything. After months of experimenting I found the best combination of opamps and caps regarding my personal taste: Quick opamps with robust lows and detailed highs.
Here is what I did:

-Replaced all AD711 with LME49710
-Replaced all LF353 with LME49720
-Replaced all N5542 with LM6372
-Replaced L7805 with L78S05 and replaced the heatsink as well
-Replaced all SSM parts with equivalent THAT.
-Replaced the switching PSU with a bigger one of greater ampere value (+15V, -15V, +5V) because the new opamps draw A LOT more current.
-Applied decoupling ceramic COG caps 10nF/50V to all opamps
-Replaced all SMT electrolytics (most of them are 10uF/50V) with Panasonic FK (smaller size and far better specs).
-Replaced the 220uf/35V caps around the L7805 regulator with Panasonic FM 1500uf/35V

The sound changed DRAMATICALLY. And after adding/replacing the caps, I had no thermal issues.


Dbh
Jakob

Offline sheep_production

  • nanoposter
  • Posts: 262
Re: Mod af AVID 888
« Reply #1 on: October 04, 2012, 11:19:05 PM »
Der er ingen tvivl om at du vinder ved at modde den, men hvorfor bruger du den ikke bare som den er, det er en ganske udemærket converter

Offline jawin

  • picoposter
  • Posts: 6
Re: Mod af AVID 888
« Reply #2 on: October 05, 2012, 02:58:45 PM »
Well -

1) Jeg kunne godt tænke mig at lege med et DIY-projekt og det her virkede mere enkelt end f.eks. at bygge en compressor fra bunden (?)
2) Det er en udmærket coverter - men tænk hvis det kunne blive en FANTASTISK converter  :)