Author Topic: Byggeweekend til sommer  (Read 29636 times)

Offline crevil

  • nanoposter
  • Posts: 481
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #30 on: July 17, 2013, 11:06:10 AM »
Jeg er gået i gang med at lave indkøbslister til SSL9k5 (og SSL9k) med danske leverandører osv. Hvis der er stemning for det, så kan vi jo lave en weekend med bygge kits til dem?
/ Bjørn

Offline bjorne42

  • picoposter
  • Posts: 23
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #31 on: July 22, 2013, 09:38:51 AM »
Såfremt det er et byggeprojekt hvor absolut nybegyndere kan være med (under supervision selvfølgelig), så er jeg med på en sådan byggeweekend). Hvad skal man regne med at ligge til side for sådan et kit?

MVH

Bjørn

Offline crevil

  • nanoposter
  • Posts: 481
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #32 on: July 22, 2013, 04:50:00 PM »
Priserne svinger meget afhængig af projektet.

Indtil videre løber et SSL9k5 kit op i 1700-1800 kroner. Jeg skal lige finde ud af noget med forplader til dem, men ellers er det meste vist inkluderet.
/ Bjørn

Offline bjorne42

  • picoposter
  • Posts: 23
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #33 on: July 29, 2013, 10:25:28 AM »
Super, jeg ligger penge til side og ser hvad der sker :)

Offline GustavG

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 868
    • http://www.lavfrekvent.dk
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #34 on: September 03, 2013, 09:02:36 PM »
Ja, nu er sommeren så gået, og vi fandt jo desværre ikke ud af noget.

Jakob og jeg holder en byggeweekend for nogle skarpe elever på Sonic College d.15.september, og det var så, hvad der kunne blive tid til i "sommer"-planlægningen.

Hvis der er nogen i København, der har lyst til at lave noget, er jeg på, men jeg har rigtig meget at lave, fordi jeg har prøvet at gøre en levevej ud af det fine, internationale netværk jeg har til printforretningerne.
 
Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe med en loddekolbe og lidt hygge, hvor jeg kan komme og gå, som tiden byder, hvis der er andre, der får noget stablet på benene, men jeg er gået hen og blevet sådan en, der er nødt til at tjene nogle penge, hvis jeg skal arrangere :/

Gustav

« Last Edit: September 03, 2013, 09:49:52 PM by GustavG »

Offline bjorne42

  • picoposter
  • Posts: 23
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #35 on: September 06, 2013, 08:45:23 AM »
Hmm, det var virkelig ærgerligt det ikke blev til noget her til sommer.

Jeg er en af dem, der gerne vil være med til at arrangere, men der er flere ting der gør sig gældende i det tilfælde:
1) jeg har aldrig loddet før, så det skal være et begynderprojekt, og der skal være garvede loddere med.
2) Jeg ved ikke hvad der er brug for, indkøb, andet.
3) jeg vil gerne hjælpe til med at arrangere, men det kræver selvfølgelig, at der er en erfaren der også melder sig til det.

Og så håber jeg folk i denne tråd kunne være klar på en byggeweekend i November måske?

Offline GustavG

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 868
    • http://www.lavfrekvent.dk
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #36 on: September 08, 2013, 06:06:01 PM »
Hvordan er det med at finde et sted, hvor der er plads i København?

Jeg kan se, SSL9Keren er nævnt, og måske måske måske, kunne vi finde ud af nogle 4-kanalers preamps - bare af Pre Grinderen i stedet.


Gustav

Offline bjorne42

  • picoposter
  • Posts: 23
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #37 on: September 10, 2013, 11:23:49 AM »
Jeg kan faktisk ikke umiddelbart se, hvem der har taget teten på at finde et sted.

Er der ikke en liste eller lignende over steder hvor disse weekender tidligere er afholdt i hovedstadsområdet? Ellers, hvad er kravene til sådan et sted? (udluftning, økonomisk, strøm, transport til/fra, etc.)

Derudover tænkte jeg, at der er nogen der har skrevet i denne tråd, og glemt alt om den. Jeg vendte selv tilbage til siden efter at have glemt om den i to år. Er dte muligt at lave en form for alarm, hver gang der bliver skrevet i tråden, således at folk er obs på at føre sig ajour?

Offline GustavG

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 868
    • http://www.lavfrekvent.dk
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #38 on: September 27, 2014, 06:54:39 PM »
Det er intet problem at finde et sted.

Og det er intet problem at finde et tidspunkt.

Men det er ikke helt nemt at finde 10 mand høj, der gider bygge en maskine mere. :)



Og når jeg ser, hvad der udgør byggeweekender, vil jeg minde om, at man selvfølgelig altid er velkommen til at tage sin maskine med forbi mig, hvis man løber ind i nogle problemer...

Gustav

Offline crevil

  • nanoposter
  • Posts: 481
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #39 on: September 27, 2014, 07:01:43 PM »
Det var en gammel tråd der blev genoplivet.

Er der stadig folk der kollektivt laver DIY her inde? ;)
/ Bjørn

Offline Louis Carter

  • picoposter
  • Posts: 1
Re: Byggeweekend til sommer
« Reply #40 on: October 30, 2014, 09:15:42 PM »
Hej gutter!

Ny på forumet! Jeg vil meget gerne melde mig på evt. byggeweekender i fremtiden!

Fedeste forum længe!

Kh Louis Carter