Author Topic: diy gssl første gang  (Read 6303 times)

Offline steve84

• picoposter
diy gssl første gang
« on: April 03, 2013, 09:15:42 AM »
hej. jeg har længe gået og haft lyst til at bygge en gssl. men jeg har lige nogle spørgsmål forbundet med det.

- den indkøbsliste der ligger her på siden kan det købes samme sted?
- hvad mangler der helt nøjagtigt på den indkøbsliste for at kunne lave det færdigt?
- nogle der kender noget til ex videoér man kan læne sig op af ( jeg er ikke så god til at kigge på diagrammer)

det var vist alt for nu. håber i kan hjælpe.

mvh
steven

Offline crevil

• nanoposter
Re: diy gssl første gang
« Reply #1 on: April 03, 2013, 10:38:20 AM »
Indkøbslisten skulle være helt opdateret, både med de ting som skal købes specielt osv.
De varenumre der ligger på den er til www.el-supply.dk.
/ Bjørn

Offline steve84

• picoposter
« Reply #2 on: April 03, 2013, 12:25:30 PM »
 kan se at en anden "newbie" har spurgt lidt om en samlet pakke fra pcbgrinder.com. de har ligeledes en tegning (lego agtigt step by step) som viser nøjagtig hvad man skal. er det det samme som den tegning der ligger under indkøbslisterne? vil bare være helt sikker på at gøre det rigtige før jeg bestiller noget hjem :)

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
« Reply #3 on: April 03, 2013, 09:11:21 PM »
Det er ikke det samme. Gustav som ejer pcbgrinder.com tilbyder et kit med alt hvad du skal bruge og en byggevejledning. Det som ligger her http://groupdiy.dk/index.php?topic=32.0 er kun en indkøbsguide til de dele du skal have fat i fra el-supply.dk og diverse andre steder.
Der er charme i at indkøbe alle delene selv men der er sgu også meget man skal have styr på mht størrelser, værdier osv. Hvis du bare gerne vil lodde og hygge med det ville jeg helt sikkert vælge Gustavs kit.. Helt sikker på at det han sælger er top dollar...

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline steve84

• picoposter
« Reply #4 on: April 03, 2013, 09:27:14 PM »
Fedt. Tusind tak for svaret Søren. Så er det jo kun kasse. Front. Knobs der skal bruges extra:)

Offline steve84

• picoposter
« Reply #5 on: April 04, 2013, 09:53:10 AM »
Jeg har bestilt denne pakke: https://pcbgrinder.com/index.php?route=product/product&product_id=50

hvad er det for en strømforsyning jeg skal bruge?

Offline crevil

• nanoposter
« Reply #6 on: April 05, 2013, 09:41:42 PM »
Der er indbygget strømforsyning i printet. Du skal bare proppe en transformator fra 230 V til 15 V eller 18 V på. :)
/ Bjørn

Offline steve84

• picoposter
« Reply #7 on: April 08, 2013, 12:08:21 AM »
Rigtig dumt spørgsmål måske. men hvor skal jeg proppe den hen? skal den loddes et specifikt sted på printet eller.

Offline crevil

• nanoposter
« Reply #8 on: April 09, 2013, 04:21:17 PM »
Der er plads på printet til den. :)

Det er den store firkant tæt ved kanten. :)
/ Bjørn