Author Topic: pre grinder - begynder projekt  (Read 5740 times)

Offline Smyssen

• picoposter
pre grinder - begynder projekt
« on: December 26, 2013, 06:49:35 PM »
hej alle sammen jeg er blevet anbefaler forummet her af en erfaren bygger da jeg selv gerne vil igang.

vil super gerne bygge en pre grinder(mener det er en ssl kopi) men har aldrog gjort det før. ville der være nogle herinde der ville have mulighed for at hjælpe mig med småting som frontpanel osv.

har en gammel 2unit preamp jeg tager kassen g stik osv fra så tror kun det er frontpanel og så selve grinder kittet jeg skal have købt dog er jeg ikke sikker. og da jeg rigtig gerne vil lave en 2 kanalers er jeg i tvivl om hvordan fronten skal se ud, hvilke knapper og huller der skal være osv.

Marc

Offline crevil

• nanoposter
Re: pre grinder - begynder projekt
« Reply #1 on: January 01, 2014, 03:49:51 PM »
Som det kan ses på Gustavs hjemmeside (www.PCBGrinder.com) så er der én knap til Gain og to kontakter til phantompower og Highpass filter.
Når du så vil lave en 2 kanals, skal du bare have det dobbelte. :)

I dokumentationen for projektet ligger også et udkast til hullernes placering og størrelse, så det er lige til.
Hvilke knapper du vælger er helt op til dig og den stil du syntes det skal have. De kan fåes i alle mulige udformninger og størrelser. www.musikding.de har en del forskellige. :)
/ Bjørn

Offline GustavG

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.lavfrekvent.dk
« Reply #2 on: February 14, 2014, 10:30:16 AM »
Crevil har allerede svaret, men...

(mener det er en ssl kopi)

Det er det ikke - det er en THAT1512 baseret preamp.

Gustav

Offline Smyssen

• picoposter
« Reply #3 on: February 21, 2014, 07:39:20 PM »
hej, mange tak for svar :)

har så småt fundet ud af det hele :D mangler kun at bestille sagerne og komem igang :)