Author Topic: Neumann W492 EQs  (Read 4217 times)

Offline Lasselakken

• mikroposter
Neumann W492 EQs
« on: June 19, 2014, 05:53:57 PM »
Her er et par billeder af mit netop færdiggjorte projekt. Det er et super dejligt projekt at arbejde med. Jeg har købt omeg pots fra Rapid Online i England - potmetrene er billige, men de skal have ret meget for fragten, så gruppekøb vil være oplagt!
Jeg har installeret tofarvede LEDs for at gøre det helt tydeligt om filtrene er aktive eller passive. Måske lidt overkill, men jeg tænker at det kan være meget handy og så behøver man jo heller ikke en powerindikator.
Jeg var nødt til at lave nogle krumspring for at få den ned i 1U - potmetrene er monteret med ledning (tålmodighed er en dyd...), kassen er modificeret hist og her (jeg er vild med min vinkelsliber!) og jeg har boret tre 3mm-huller i hver printplade for at kunne montere pladen i bunden af kassen med nogle selvklæbende fødder. Fronten er lavet med letraset (sådan nogle bogstaver, man gnubber over på pladen) og siden lakeret. Alle huller er boret i hånden, så det hele sejler lidt, men til gengæld er det både billigt og lidt sjovere fordi det er mig selv der har lavet det hele... (Altså bortset fra design og print ;-))

https://www.dropbox.com/sc/31hak3r6m673pwi/AADsQao3RyE0nvIyI-ixrmWOa#/
« Last Edit: June 19, 2014, 07:08:41 PM by Lasselakken »

Offline crevil

• nanoposter
Re: Neumann W492 EQs
« Reply #1 on: June 19, 2014, 06:58:21 PM »
Ahh... Skøn DIY. Helt fra bunden.

Den ser rigtig godt ud. Jeg kan godt lide den finish overflader får når man bruger de klæbebogstaver der. Der er noget autentisk over det. :)

Tillykke med dem. Er det print fra Gustav?
/ Bjørn

Offline Lasselakken

• mikroposter
« Reply #2 on: June 19, 2014, 07:09:24 PM »
Ja, det er print fra Gustav - de har ligget længe og ventet på at blive fyldt.

Offline crevil

• nanoposter
« Reply #3 on: June 19, 2014, 07:10:39 PM »
Skønt. :)

Kender det alt for godt. Jeg har endelig taget mig sammen til at få gjort noget ved et sæt Nite EQ3D der har ligget i et års tid. :)
/ Bjørn