1. orden lowpass signal, der udfaser lave frekvenser fra et fuldt spekret signal for at få et - 'highpass' signal (Hvis jeg forstod din forklaring korrekt.), lyder for mig som dømt til at være fyldt med artifacts og metalklang lyd?
Med fare for at fornærme dig, så lyder det altså ikke som om du gjorde dit bedste, hvis det her var den bedste løsning du fandt, da du eksperimenterede med multibånds komprimering..
Har ikke selv tjekket deres filtre, men både Drawmer 1973, TubeTech 2BM og Acustica (sidstnævnte ligner en tubetech klon).. Men de har da 3 bånd? Ikke for at fornærme nogen.. men du laver verdenskendt udstyr til nogen af de bedste mennesker i musikbranchen, og så påstår du at du ikke kan lave et aktivt / passivt delefilter uden kritiske faseproblemer? Ærligt.. Jeg tror ikke på dig..

.. Men prøver ikke at irritere dig, eller at gøre mig uvenner med dig..

DSP IIR filter har strejfet mig, men så kom jeg hurtigt til konklusionen, at så kunne jeg lige så godt bare lave det hele som et plugin. Hele idéen med at lave det i den analoge verden var at få den - 'helt store opløsning', som digital bare ikke kan hamle op med, uanset hvor mange gange oversampling man kører med.
Det med at delefrekvenserne ikke kommer til at passe, når man justerer volumen på de individuelle bånd, vil jeg fikse ved at kombinere alle filter signalerne, for derefter at lave - 'crossover frekvens matchende', shelf filtre, der kommer til at være præcis som volume kontrol.
Tja.. Hvis man får styr på frekvensspektret først, og derefter korrigerer med analog delay på de forskellige bånd, så ser jeg egentlig ikke de store problemer i at få det til at virke?
- Men du har ret i at det ikke bare er et par op-amps, 2-pole switches og en håndfuld komponenter.. et sving med trylle-loddekolben, og en Harry Potter spell råbt ud i rummet..

Grunden til at jeg overhovedet finder elektronik spændende er, at der altid er uforudsigelige problemstillinger og variabler, som hverken spice programmer, tonsvis af sider med beregninger og grafer kan ta' højde for - Det uforudsigelige ulogiske element.. (Eller i hvert fald manglen på hjernekapacitet til at gennemskue alle mekanismerne.)
Har desuden lige læst hurtigt om tube tech's 2BM multibånds kompressor, og de kører 6db/oct - 1. ordens filter - Så de har nok selv haft deres kvaler med et godt filter?
..Nå ja, de fleste plugins, der bliver lavet prøver i større eller mindre omfang, at emulere de - 'faseskift', analoge eq's har, for farvning og - 'analog feel', så så længe det lyder godt?

- Ja, det lød næsten som en fribillet til at lave et dårligt filter..