Tak for svar, løsningen blev at købe en ældre nad forstærker med sub ud, men er faktisk aldrig blevet glad for deres tilgang til bl.a. dele frekvensen ...
Nu får jeg faktisk lyst til at grave lidt i det igen. ...
Super.. Har lavet et diagram til dig .. meget meget hurtigt.. Kender selvfølgelig ikke dit behov eller specs på enheder osv.
Her er diagram:
http://i61.tinypic.com/2hfma84.jpgJa, hvis man blev rig af at lave grimme diagrammer, så behøvede jeg da aldrig at arbejde igen..

Anyways, kredsløbet til venstre er indgang, hurtigt - 'overall Low- og Highpass filter', ved henholdsvis 3,12 Hz og 53,05 KHz. (Hvis du er fin på den, og dem i hi-fi klubben anbefaler 100 KHz for skumfidus-lyd, så ændrer du bare 30K / 100 pF..)

Ej spøj til side..
I de stiplede firkanter er filtre.. øverst highpass.. nederst lowpass.. hver - 'boks', kopierer du bare ud 1-4 gange. (Husk ved 3. order.. bla bla bla),... har lavet to prikker, hvor de bare skal i røven på hinanden.
- Valgte 75 Hz fordi jeg synes det er en god crossover frekvens til subwoofers. (Nogen kan bedre lide 80-85 Hz.)
Kredsløbet helt til højre laver du to gange - både til enden af highpass rækken, og lowpass.
Hvis du laver 2 bånd, så ender du med 2 trimpots til højre, hvor du kan justere bias. (4 for stereo.)
Alle op-amps giver du bare +15 og -15 (Eller 12, 9.. splitted rail - bestemmer du selv.)
Der kan godt bruges 1% modstande, men personligt ville jeg vælge 0,1% smd fra reichelt.de - det er du selvfølgelig selv herre over.
Du kan bruge silver mica cap til 100 pF på indgang - hold dig fra ceramic, tantal, og lytter. Brug mylar til resten af caps.
Husk 100nF bypass caps ved både neg og pos rail. (Har ingen idé om din erfaring eller forståelse .. men fornemmer at du ikke behøver at få det fuldstændig skåret ud...)

Når du er færdig med kredsløbet, så smider du bare en 1v sinus ind på indgangen, f.eks ved 40 Hz og 1 KHz, bare ikke for tæt på crossover frekvensen.
Så måler du med multimeter / scoop, og justerer trimpots på hvert bånd, så 40 Hz på input er 1v på lowpass output - 1 KHz også er 1v på highpass output.
Du kan evt. se på Jakobs ssl diagram, hvis du vil ha' inspiration til at lave det hele med balanceret ind/udgange via differential op-amp opstilling.
Hvis du har spørgsmål, så siger du bare til..
God lodning / bygning ...