Author Topic: Frequence.dk - DIY studiemonitors.  (Read 4169 times)

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
Frequence.dk - DIY studiemonitors.
« on: November 11, 2014, 02:35:30 AM »
Det er altså alvorligt gode sager de har og de ved hvad de taler om.
Har du budget til et sæt monitors så byg dem selv, lær en masse og få MEGET mere ud af dine penge.

Frequence.dk De har også en webshop du kan finde derinde.

Se deres nye YouTube-kanal hér. De opfordrer også til at komme med ønsker til nye videoer. Det synes jeg vil skal benytte os af.
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
Re: Frequence.dk - DIY studiemonitors.
« Reply #1 on: May 11, 2015, 02:30:01 PM »
Jeg ser lige at de også har bl.a. effektmodstande i et fornuftigt sortiment. De bruges jo i delefiltre og skal være af god kvalitet, og så er vi jo straks interesserede.
Jeg føjer lige et link til listen over webshops.
Torben

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #2 on: May 14, 2015, 03:21:09 PM »
Jeg har lige opgraderet mine monitors med nogle andre diskantenheder.

Det har altid været meget seriøse monitors, men de har også altid haft et lille "bid" oppe omkring 4-5 kHz. Nogle gange har det været helt ligemeget, men andre gange i nogle genrer har jeg været nødt til at ligesom "lade det passere" selvom jeg kunne føle en trang til lige at eq'e bare en lille smule væk i området.

Nu sad jeg så og kiggede lidt datablade på frequences website og fandt et par kandidater der på responskurven så ud til at matche godt men uden det lille løft i det område.
Så gav jeg Torben derovre et kald og han bekræftede også lige min ide (og kender i øvrigt udmærket PMC som mine monitors er) og efter lige at have filet lidt i udskæringen i kabinettet og lavet en lille adapter til ledningerne så har jeg nu nye fede diskanteheder i dem og med helt præcis det ønskede resultat.

Er du da sunshine hvor er det fedt at arbejde på dem. Mine ører slapper lige en my mere af og da jeg lige gennemgik alle mine referencenumre + flere af mine tidligere produktioner og masters blev jeg både superglad for ikke bevidst at skulle ignorere "det lille bid" og heldigvis glad for at kunne konstatere at jeg har formået at undgå at amputere masters i området indtil nu.

Og rigtig gode enheder er sgu ikke engang særlig dyre, så jeg vil da anbefale alle der kan høre fejl/mangler i deres monitors overveje om det kunne være aktuelt med nye enheder. Torben fra Frequence er en no-bullshit kinda guy så han kan helt sikkert assistere.

Lidt tankevækkende at der i sådanne monitors som mine, som i den passive version kostede godt 20.000,- for 15 år siden, sidder enheder for kun godt 4.000,-

Omvendt fortæller det måske også lidt om kvaliteten af enhederne i et sæt aktive monitors til kun godt 4.000,-
Det er vel også værd at tænke over når man vælger IKKE at bygge sine monitors selv, men bruge nogle tusinde på nogle der står i 4sound.

6.000,- på et byg-selv-sæt hos Frequence betyder altså at man får en helt anden kvalitet monitors end hvis man lægger pengene inde på disken hos 4sound.

Ja ja...bare lige lidt tanker...  ;D
Torben

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
« Reply #3 on: May 15, 2015, 10:13:23 AM »
..like...

Offline Uncite

• Global Moderator
  • mikroposter
  • Tinman
    • Daytrippermusic
« Reply #4 on: October 05, 2015, 06:05:00 PM »
Det var da en opturs historie.

Jeg har selv kigget på frequence og deres yderst interessante koncept i mange år, men er ikke helt nået til at investere endnu. Bygger jeg en dag et sæt hi-fi højttalere, så bliver det dog helt sikkert fra frequence.
2x G-SSL, 1 G-Eqp1A og 1 dual LA-4 +en G1176 der "bare" lige skal samles :c)