Author Topic: Feedback / Meninger søges: Opstart af PCB og rackfront fabrikation  (Read 4170 times)

Offline Ajes

  • picoposter
  • Posts: 15
Hej Gutter!

Jeg går med en lille ide om at starte en biks op der bla.a laver PCB og kasser til DIY bygselv verdenen, samt andre felter af elektronik.

Jeg har mange tanker og ideer om hvad jeg gerne vil, men kan ikke finde ud af om der vil være kunder og forespørgsler nok indenfor lige dette felt, audio DIY.

Det drejer sig om PCB fremstilling, maling, hulboring og gravering af frontplader. (Fks. en neve 1073)


Det er svært lige at greje om det er rentabel da der er nogle investeringer i det, eller om folk hellere vil bestille fra collectivecases, hairball, classicapi, PCB Grinder osv osv.

Nogen der har ideer / erfaring med dette??


Mvh

Anders

Offline Søren Sømand

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 744
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
Hej Anders.

Iværksættere er der altid mangel på så super godt initiativ.
Jeg synes bestemt du bare skal kaste dig ud i det. Der er investeringer lige meget hvor du vil hen men hvis du til gengæld kan lave dig en lille biks og få noget arbejde du gider så er det alfa og omega.

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline gyraf

  • kiloposter
  • Posts: 1965
    • http://www.gyraf.dk
Check markedet.

Kig på hvilke priser du kan gøre det til - og hvad noget tilsvarende ville koste ude i verden.

Jeg tror at det er svært at konkurrere med priserne på de rå print - men der er til gengæld mangel på indbygningskasser til fornuftige penge.

Jakob E.

Offline Ajes

  • picoposter
  • Posts: 15
Tak for svar :)

Er i fuld gang med at undersøge, hvor hvad kan købes, priser osv.

Og hvordan er det med schematics, brug, kopi osv.

Hvis jeg nu fx. gerne vil lave en ibanez tubescreamer guitar pedal og sælge som replica. Må man tage diagrammet kopierer det og få det produceret, bygge sin pedal og sælge den som en tube screamer?

Jeg tænker jeg nok ikke må bruge navnet tube screamer, men skal komme op med et selv.

Jakob, det ved du sikkert? :)

Mvh

Anders

Offline gyraf

  • kiloposter
  • Posts: 1965
    • http://www.gyraf.dk
Re: Feedback / Meninger søges: Opstart af PCB og rackfront fabrikation
« Reply #4 on: June 01, 2015, 11:10:09 AM »
Hej Anders,

Nej, jeg ved faktisk ikke hvordan reglerne er i detaljer - jeg har aldrig bygget kopier til andet end eget brug, og dér er der ikke rigtig nogen begrænsninger.

Men jeg tænker at hvis du laver den så den ser anderledes ud, og ikke hedder det samme, så burde der ikke være nogen problemer. Man kan ikke patentere elektronik i Europa.

Jakob E.

Offline hansgraudal

  • picoposter
  • Posts: 10
Re: Feedback / Meninger søges: Opstart af PCB og rackfront fabrikation
« Reply #5 on: November 11, 2015, 02:51:02 PM »
Hvis jeg nu fx. gerne vil lave en ibanez tubescreamer guitar pedal og sælge som replica. Må man tage diagrammet kopierer det og få det produceret, bygge sin pedal og sælge den som en tube screamer?

Du kan roligt bygge TS-kloner. Det er der masser af andre der også gør. I større skala kan nævnes Wampler, Lovepedal, hedengangne Landgraff og mange andre.
Du skal bare finde på noget andet at kalde den - lige som alle de andre ;)