Author Topic: Hjælp til Westlake BBSM15 restore projekt  (Read 405 times)

Offline OlsenAudio

• picoposter
Hjælp til Westlake BBSM15 restore projekt
« on: September 08, 2016, 10:31:15 AM »
Af forskellige snørklede omveje er jeg kommet i besiddelse af to Westlake (eller rettere, hvad der en gang var sådanne to) BBSM-15 monitors... De er sandt og sige noget medtagne, men dog med ok enheder.

Mit problem er: De tidligere ejere har været mere end hårde ved filterne (muligvis fordi de har mixet bl.a. Metallica, Dizzy Miss Lizzy og Shutgun Revolution for fulde gardiner på dem) og nogle af komponenterne har været endog meget varme... Det har så ført til, at de har klippet filterne fra og kørt højttalerne aktivt...

Jeg vil gerne føre dem tilbage til den oprindeligt tænkte BiAmp konfiguration, men har ikke de helt store elektronik kompetencer eller udstyr for den sags skyld.

Jeg har selv fremskaffet et rigtigt diagram (schematics) fra Westlake audio USA (Fra Mr. Glenn Phoenix Himself), men jeg har brug for nogen, der kan hjælpe mig med at genskabe filteret (= sætte ledningerne på de rigtige steder og måske efterprøve og udskifte de komponenter, der er ødelagt (jeg kan i hvert fald se to, som har været meget varme))
Filterne er bygget på bagpladerne af højttalerne i sådan et point-to-point setup, så de er forholdsvist lige til at gennemskue og arbejde på - Der er ingen prints.

Er der nogen her,som kan/vil give mig en hjælpende hånd til sådant et forehavende?

Offline OlsenAudio

• picoposter
Re: Hjælp til Westlake BBSM15 restore projekt
« Reply #1 on: September 08, 2016, 04:49:53 PM »
Diagram

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
Re: Hjælp til Westlake BBSM15 restore projekt
« Reply #2 on: September 11, 2016, 01:08:48 AM »
Hej Thomas

Velkommen til!

Der er jo en del af opstillingen der bliver sat ud af spil, hvis du vil bi-ampe dem.

Har de gamle ejere tri-amped dem og kørt HELT uden om filtrene? Der er jo ting der skal klippes osv. hvis de skal bi-ampes, så jeg tænker bare lige om de rent faktisk er helt demonterede eller blot modificerede for bi-amping.

Hvor i landet holder du til?
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter