Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 353155 times)

Offline Jens Ledet

• mikroposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #225 on: March 10, 2007, 11:17:33 AM »
Vi er lidt i tvivl om hvordan bypass knappen skal tilsluttes og hvor?

Der er de der 2 underlige streger?? er det lus eller hvordan

hvordan skal kablerne kobles til xlr stikkene? lige så vi ikke fasevender dem.

/jens
Nu med 2x G-ssl i studiet :-)
Og 2x 1176 :-)

Offline Black Dog

• milliposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #226 on: March 10, 2007, 11:26:52 AM »
Bypass switchen forbindes som vist på side 2 -->

http://www.gyraf.dk/gy_pd/ssl/ssl.pdf

Plus går til XLR-pin-2

Minus går til XLR-pin-3

OV/gnd går til XLR-pin-1

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #227 on: March 10, 2007, 12:02:05 PM »
@dwoor

Vender VCA'en i Sidechainen rigtigt? Altså, modsat de to andre VCA'er?

(Det er ikke fordi jeg er specielt skarp til lige at spotte præcis hvor problemet kan ligge i forhold til de symptomer du nævner. Det lyder bare dels som et sidechain problem og desuden er symptomet så omfattende og underligt som det ofte bliver når en major ting simpelthen er vendt forkert. Men jeg kan jo altså sagtens tage fejl.)
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Morten_Hjort

• nanoposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #228 on: March 10, 2007, 11:53:35 PM »
Vi er 2 er på weekenden som har hul igennem, men signalt er yderst distortet og ingen potmetre virker... Vi har tjekket de fleste ting (plus/minus), hvilken vej tingene vender (IC'erne vender rigtigt) , men vi kan simpelthen ikke finde fejlen...!
Nogen som har en idé hvad det kan være?

Offline dwoor

• nanoposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #229 on: March 11, 2007, 12:35:56 AM »
Quote from: "Luny Tune"
@dwoor

Vender VCA'en i Sidechainen rigtigt? Altså, modsat de to andre VCA'er?

(Det er ikke fordi jeg er specielt skarp til lige at spotte præcis hvor problemet kan ligge i forhold til de symptomer du nævner. Det lyder bare dels som et sidechain problem og desuden er symptomet så omfattende og underligt som det ofte bliver når en major ting simpelthen er vendt forkert. Men jeg kan jo altså sagtens tage fejl.)

Den VCA'er vender rigtigt.. Jeg tror også selv, at det er et kabel der vender forkert eller noget i den stil.. For jeg har lavet begge GSSL synkront, så fejlen burde ha været på begge print..

Imorgen starter jeg med at tjekke kablingerne igennem fra A til Z. Mon ikke jeg finder fejlen... En fed ting ved DIY er også suset efter man har knust en fejl.. Noget jeg savner fra mit gamle job som kodenørd, hvor man fik et sus hver gang et program bare spandt guld... Se det er nørderi  :lol:

Offline dwoor

• nanoposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #230 on: March 11, 2007, 12:42:43 AM »
Quote from: "Morten_Hjort"
Vi er 2 er på weekenden som har hul igennem, men signalt er yderst distortet og ingen potmetre virker... Vi har tjekket de fleste ting (plus/minus), hvilken vej tingene vender (IC'erne vender rigtigt) , men vi kan simpelthen ikke finde fejlen...!
Nogen som har en idé hvad det kan være?

Hvis signalet er meget lavt og meget distortet, så kan det være jord på en + eller - . Det oplevede jeg på mine SSL9K..

Hvis det er DBX vca'er, så skal de vel trimmes.. Om det har effekt på om potmetrene virker eller ej ved jeg ikke...

Under alle omståndigheder, så ville jeg tjekke de kablinger der går op til potmeter printet..

Jeg ved ikke meget om fejlfinding, men jeg ville starte med ovenstående ting.. Jeg har jo selv en irriterende fejl, som jeg ikke har løst endnu.. Men i morgen sker der nok noget  :shock:

Offline Morten_Hjort

• nanoposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #231 on: March 11, 2007, 12:55:16 AM »
Signalet er meeget højt, men distortet... Ham der også havde problemer fanndt ud af at han havde sat 2 kabler fra føringen og til potmeter-printet forkert og da han rettede dem virkede det... jeg har prøvet at lodde dem om, men det hjælper ikke :-( Må prøve lidt mere...

Offline Uncite

• Global Moderator
  • mikroposter
  • Tinman
    • Daytrippermusic
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #232 on: March 11, 2007, 09:17:57 PM »
Fed weekend overstået  :D

Jakob, du snakkede om Alpha potmetre fra musikding.de da du var ude og assistere os. Jeg kan dog ikke se nogen 47k, så er det dette 50k der kan smides i?

http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=50_54&products_id=204
2x G-SSL, 1 G-Eqp1A og 1 dual LA-4 +en G1176 der "bare" lige skal samles :c)

Offline Black Dog

• milliposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #233 on: March 11, 2007, 09:31:12 PM »
Det er rigtigt, at et 50K kan erstatte 47K, men det potmeter du har fundet er logaritmisk og vi skal bruge lineære i GSSL'en , så du skal ha' fat i sår'n et her istedet -->
http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=50_54&products_id=203

Du ka' evt. gå sammen med Søren Sømand, han er ved at arrangere et fællesindkøb dernede fra -->
http://www.tunetown.dk/forum/viewtopic.php?t=546

Offline Uncite

• Global Moderator
  • mikroposter
  • Tinman
    • Daytrippermusic
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #234 on: March 12, 2007, 09:27:52 AM »
Ja, undskyld, var vidst lidt træt igår  :lol:  Det er selvfølgelig det lineære.
Men tak for det  :D

Jeg har godt set sæmandens indlæg, men pga en lille misforståelse ( :roll: ) skal jeg alligevel ha bestilt små knapper til alle 13 fra byggeweekenden og dioder til nogen, så jeg tror at det er nemmest jeg bare bestiller dem. Vil ikke lige byde søren at bestille knapper og alt muligt til 13 mennesker.

Offline dwoor

• nanoposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #235 on: March 14, 2007, 08:57:28 AM »
Så fik jeg sgu hul igennem GSSL nr. 2.. Det var en tråd fra et kablet der rørte ved et stik ved siden af... Kablingen sidder meget tæt nogle steder, og jeg så det først da jeg undersøgte printet med en lup  :D

Offline Uncite

• Global Moderator
  • mikroposter
  • Tinman
    • Daytrippermusic
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #236 on: March 14, 2007, 11:24:18 AM »
Tillykke  :D

Glæder mig også til jeg lige får tid til at gå igang med nr. 2...

Offline marco

• mikroposter
    • http://www.pladeselskabetmarcosound.dk
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #237 on: March 27, 2007, 09:48:05 AM »
Så for søren... så blev jeg færdig!.. har ikke lyttet på den endnu, men haft strøm igennem og den magiske røg blev inde i alle komponenterne!..

Jeg målte på Pin7 til VCA'erne og da der var 15 V på Left og Right, og 12,6 på sidechaien, smed jeg VCA'erne i... og stadig ingen røg!

Jeg tænker dog... hvorfor kun 12,6 V på sidechaien? måske fordi de andre VCA'er ikke var i ?

Og så har jeg sådan en bøn til en som har de gamle Adam Hall kasser fra Alphasound.dk... må jeg låne en FPD fil ?, er så bange for at fucke op med de mål, og orker ikke at smide 500 kr. ud af vinduet!.. (eller bygge fejlen om til en feature ... blink blink Gustav)

Mvh Marco .. Som nu har GSSL, G9 og Gpultec (og snart G7, G1176, Forsell Optocomp og Calrec EQ - Pyhh jeg for stress.. )
G9 - GEQ1P
På vej - G7, G1176, GSSL, Forsell Optocomp og en G9 med Lundahl trafo!

Offline Black Dog

• milliposter
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #238 on: March 27, 2007, 10:08:54 AM »
Quote from: "marco"
hvorfor kun 12,6 V på sidechaien?

..fordi den fødes fra 12V forsyningen, da det er nok til formålet..

Offline marco

• mikroposter
    • http://www.pladeselskabetmarcosound.dk
GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #239 on: March 27, 2007, 10:17:43 AM »
Quote from: "Black Dog"
Quote from: "marco"
hvorfor kun 12,6 V på sidechaien?

..fordi den fødes fra 12V forsyningen, da det er nok til formålet..

på et eller andet tidspunkt må jeg virkelig lære at læse de diagrammer rigtigt!..

men så er der jo ihvertfald ikke noget problem! :D
G9 - GEQ1P
På vej - G7, G1176, GSSL, Forsell Optocomp og en G9 med Lundahl trafo!