Det første er at threshold skal vrides helt i bund for at få bare lidt komprimering, jeg kan kun komprimere ca 2-3 db. Der er 50K potmeter i, og en 47K modstand i serie. Kan det eventuelt ha' nogen betydning om det er lin eller log der sidder i? Jeg bliver pludselig i tvivl om hvad der er i, og jeg synes ikke rigtig jeg kan aflæse på selve potmeteret om det er lin eller log. Det er et 24 mm alpha potmeter.
Log eller Lin er ligemeget når du kommer ud i yderpositionerne så det er ikke dér fejlen er.
Det andet problem er at jeg ikke får nogen spænding til meteret. Det kommer spænding fra hovedprintet til kontrol printet, men kan ikke rigtig følge den rundt på kontrol printet. Jeg må lige gå det hele igennem, men ville lige høre om der eventuelt er nogen som lige ved hvad det drejer sig om...?
Nej, hvis maskinen ikke reducerer gain så kommer der ganske rigtigt ingen spænding/strøm til meteret...for så er der jo ingen gainreduktion at vise.

Først skal selve comp fixes så den arbejder rigtigt og så kan det være det andet er som det skal være. Lad os se på det til den tid.
Her først et par ideer til mulige fejl:
- De to 47KΩ modstande der sidder lige ved siden af dér hvor der står "LEFT VCA" på printet...ER de 47KΩ?
- Dobbelttjek modstandsværdierne omkring TL072. Det er Thresholdspændingen der sættes dér og har du f.eks. en 5K6 modstand siddende i stedet for en 56K i tilbagekoblingen så er der 10 gange så lidt forstærkning igennem og dermed kun 1/10 af "CV to SC CTRL" som betyder "Control Voltage To Sidechain" og det kunne jo godt tyde på sådan noget hvis du kun har 2 dB dæmpning hvor du forventer at have 20 f.eks...
Det er hvad jeg lige kunne finde på nu. Lad høre om det var brugbart. Ellers må vi jo finde på noget andet at kigge efter, eller vente på nogen der er klogere end mig!