Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 353169 times)

Offline nick

• picoposter
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #510 on: January 25, 2010, 07:51:14 PM »
i er squ for vilde herinde..tak Torben og Søren..Jeg prøver først den billige drejeløsning af og hvis det ikke fungerer godt nok så må jeg bestille den anden fætter dersens ..men det slår mig at jeg så i en gammel tråd engang for nogle år siden,lidt den samme løsning med et slags støjfilter..måske den gamle tråd er flyttet med herover på det nye site..tak for jeres svar   vh Nick

Offline steand

• nanoposter
« Reply #511 on: February 03, 2010, 11:06:24 PM »
Følgende kan være inspiration til til jer der her problemer med BRUM.

Fik fat i en GSSL her forleden (tak Per).
Den havde lidt af de der BRUM problemer folk skriver om. Og efter at havde læst her og på de ande DIY sider, prøvede jef at bygge et CRC filter til strømforsyningen. Uden det hjalp.

Fandt så ud af at kabinettet ikke var jord forbundet. Det gjorde jeg så, og det hjalp noget.

Der var dog stadig BRUM, men jeg så at de Udglatning's lytter der sidder i +/- 15 V forsyningen, efter 7815/7915, var temmeligt små. Jeg havde nogle 100uF/25V Panasonic FM liggende, som jeg blot monterede ovenpå printet. Og VUPTI, Brummet var væk. HELT VÆK. Når jeg skruer helt op for Make up gain, er rest brummet gemt helt nede i egenstøjen fra VCA'erne.

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #512 on: February 04, 2010, 03:00:48 PM »
Steand:

Skal CRC filtret bygges før dette mode virker?

Har du evt. en tegning af den modifikation, som du har lavet? Billedet viser ikke helt tydeligt, hvor du har montere de 100Uf/25V lytter.

Jeg vil meget gerne af med det sidste brum i mine GSSL'er. Resten er cleanet for brum/støj...

Offline steand

• nanoposter
« Reply #513 on: February 04, 2010, 04:42:02 PM »
hmm... tjoehh... ny byggede jeg jo CRC filtret først, og det afhjalp ikke problemet,; så jeg tror du kan starte med de 2x100uF ekstra Lytter på +/- 15V 'en, og se om det hjælper.

Ingen tegning, det er blot ekstra 100uF Elektrolytter sat parallelt over dem der allerede er der. DVS. jeg har taget 2 lytter, snoet '+' på den ene til '-' på den anden, de er så forbundet med den lille stump sorte ledning, til lusen foran de to regulatorer, lusen er forbundet til '0' volt. Så er '+' henholdsvis '-' fra elektrolytterne loddet direkte på lusene '+15v' henholdsvis '-15v' på oversiden af printet. Det er altså ikke nødvendigt at afmontere printet, men kan loddes på fra oversiden.

PS: Tryk på billedet, så kommer det frem i stor opløsning.

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #514 on: February 04, 2010, 04:54:42 PM »
Oki

Det var mest den lus på regulatorene, som jeg ikke helt kunne se.. Men 0V er på de ben som vender ind mod hinanden på regulatorene? Jeg må lige ha hente et datasheet på det..

Offline nick

• picoposter
« Reply #515 on: February 04, 2010, 09:29:09 PM »
er det ikke punktet kaldet "0 volt link" lusen skal forbindes på oppe v regulatorene ?

Offline nick

• picoposter
« Reply #516 on: February 04, 2010, 09:34:13 PM »
sludder :) den sorte ledning som du har sat på lytterne går op på det der kaldes " 0 volt link" oppe ved regulatorene.På dit pic ser det ud som om at de 2 inderste ben på regulatorene er forbundet sammen og ledningen også er forbundet dertil..er det ikke det du mener Dwoor? jeg må vist også lige have tegningerne frem ,hehe   spændende hvis det afhjælper brummet og fedt du vil dele din løsning med os  mvh Nick

Offline nick

• picoposter
« Reply #517 on: February 05, 2010, 09:03:29 AM »
nogen der har printtegningen til det støjfilter ,så jeg kan smække et veroboard sammen ? vh Nick

Offline steand

• nanoposter
« Reply #518 on: February 05, 2010, 09:44:28 AM »
Behøver du tegning?

Det er blot at flytte ensreter broen (den lille runde sorte med 2x '~', og '+'/''-' symbol) ud fra hoved printet, og bruge 2 elektrolytter (1000uF) ligesom i det oprindelige diagram's strømforsyning før 7815/7915, og så efter dem, sætter du 2 stk. 10-20ohm's modstande (hvad du har i skuffen), på '+' og '-', videre til et nyt sæt elektrolytter (1000uF), som så er din nye '+' og '-', som går til hoved printet til de oprindelige punkter '+'/'-' der hvor ensretter broen sad.

Det kan loddes op som fuglerede, uden print, eller på en stump vero board.

Gi'r det mening. Eller skal der tegnes ?

Offline person

• nanoposter
« Reply #519 on: February 05, 2010, 12:09:20 PM »
Tegning til os der er lidt tunge please.... ;D
Mvh Per

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #520 on: February 05, 2010, 02:25:58 PM »
På dit pic ser det ud som om at de 2 inderste ben på regulatorene er forbundet sammen og ledningen også er forbundet dertil..er det ikke det du mener Dwoor?

Jeps, det var sådan jeg så det på billedet..

Tegninger er altid godt.. Det giver også andre som ikke ser denne tråd på nuværende tidspunkt, en bedre chance for at løse brum problemer. Visuelt sidder jeg heller ikke med min GSSL foran mig, og en tegning sikre fejl.. Især for os der ikke er 110% i svagstrøms termologierne osv.. 

Offline steand

• nanoposter
« Reply #521 on: February 05, 2010, 04:53:10 PM »
7815/7915 er IKKE forbundet. Der er IKKE lavet noget om på printet.
Ud af Rack'et igen, og af med låget, og et par ekstra foto.
Og en håndtegning.

C1,C2,C3,C4 = 1000uF (mål hvor meget spænding der er, min fungere med 25v lytter, men evt. 35v for at være på den sikre side)
R1,R2 = 10 ohm, 1/2 watt

'0' forbindes til '0' på printet (på undersiden på min)
'-' forbindes til '-' på printet, der hvor - fra elektrolytten 1000/35 sad, nærmest 7915.
'+' forbindes til '+' på printet, der hvor + fra elektrolytten 1000/35 sad, længst fra 7915.

Offline steand

• nanoposter
« Reply #522 on: February 05, 2010, 04:58:31 PM »
OG:

Er der nogen der har et diagram til SideChain "Thrust filtret".
IKKE den udgave hvor der kun er HP filter.

Offline nick

• picoposter
« Reply #523 on: February 05, 2010, 08:07:28 PM »
Steen-det er tæt på noget der er guddommeligt ;)  Takker stort  vh Nick

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #524 on: February 05, 2010, 10:03:06 PM »
Super.. Takker..

Det var monteringen bag regulatorene, som jeg var lidt i tvivl om på tidligere billeder.. Nu er det klart.. Tak.. !