Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 353192 times)

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #630 on: February 20, 2010, 01:54:13 PM »
Ok, vi nærmer os.

Hvad med Pin 3 på 5534 ved VCA'erne?
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline asle

• nanoposter
« Reply #631 on: February 20, 2010, 02:14:58 PM »
Ok, vi nærmer os.

Hvad med Pin 3 på 5534 ved VCA'erne?

den højre siger klik den venstre siger NADA.

og jeg fatter ikke hviordan der så kan være lyd i den ene side....

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #632 on: February 20, 2010, 03:06:48 PM »
 ???

Nej, det må jeg da også lige studse over...
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #633 on: February 20, 2010, 08:02:14 PM »

jeg kan følge audio ind til INDEN VCA området. det er ved den modstand hvor der står 15k - som skal skiftes til 27k ( som jeg HAR gjort.)

på den venstre ( som tidligere har lydt fint) lyder lyden distortet (mega meget) - som ved en "løs connection" ville lyde-  på den højre - som jeg ikke har haft hul igennem over hoved - og som når jeg prober (der fra og imod output) klikker voldsomt) er der ikke noget hul overhoved.(andet end klik)

???????

« Last Edit: February 21, 2010, 05:33:54 PM by asle »

Offline asle

• nanoposter
« Reply #634 on: February 22, 2010, 03:08:16 PM »
håber stadig på at få et svar på om jeg måske har fået de forkerte modtande (27k)

jeg har fundet denne info

http://diy.fischerworks.com/gssl_vca.shtml

her ser det ud til at jeg kan fjerne en del modstande i VCA området når jeg har brugt 2180er

er det korekt ? kan det være det der er mit problem
« Last Edit: February 22, 2010, 06:11:53 PM by asle »

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #635 on: February 23, 2010, 01:28:02 AM »
Det tror jeg ikke.

jeg skal nok lige få kigget på det andet i morgen. Jeg er bare lige oversvømmet af arbejde... Sorry.
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #636 on: February 23, 2010, 01:19:15 PM »
Det tror jeg ikke.

jeg skal nok lige få kigget på det andet i morgen. Jeg er bare lige oversvømmet af arbejde... Sorry.

FUCK mand.    jeg tror jeg har svaret - og jeg sidder 50 km fra projektet i haslev hos mine folks.

Torben . du sagde det var et opslagsværk - og du har jo ret.

2180'eren - skal man ikke bugge /klippe et ben væk ?

det skal siges at jeg HAR trimmers i
« Last Edit: February 23, 2010, 01:22:20 PM by asle »

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #637 on: February 23, 2010, 03:27:05 PM »
Nej, det er fint nok at alle komponenterne sidder i. Du har ikke brug for dem men hvis du bare lader trimmerne stå i midten så er det fint nok.

Svaret skal findes i en loddeklat, en defekt komponent, noget der vender forkert eller lignende. Vi skal bare have indkredset hvor det befinder sig.
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #638 on: February 23, 2010, 04:05:30 PM »
Nej, det er fint nok at alle komponenterne sidder i. Du har ikke brug for dem men hvis du bare lader trimmerne stå i midten så er det fint nok.

Svaret skal findes i en loddeklat, en defekt komponent, noget der vender forkert eller lignende. Vi skal bare have indkredset hvor det befinder sig.

ok - men som sagt har jeg fundet at det er på den sekundære side at 27keren at der ikke er lyd mere - på det andet forum er der en gut der siger at der ikke skal være lyd på det sted -
« Last Edit: February 23, 2010, 04:16:07 PM by asle »

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #639 on: February 23, 2010, 06:16:43 PM »
Undskyld det går så sløvt, og når det så endelig kører så er det i babysteps. Vi skal nok få det løst til sidst.

Dernede hvor der står "Output" på printet sidder der 2 15KΩ modstande. Hvis du sætter proben på benet til højre på dem, hvad sker der så? Er der lyd på en af dem eller begge to?
(Det kan være du lige skal sørge for at skrue Output potmeteret op så det står i midten. Så er det i hvert fald ikke derfor der ikke er hul igennem. :))
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #640 on: February 23, 2010, 10:03:17 PM »
Undskyld det går så sløvt, og når det så endelig kører så er det i babysteps. Vi skal nok få det løst til sidst.

Dernede hvor der står "Output" på printet sidder der 2 15KΩ modstande. Hvis du sætter proben på benet til højre på dem, hvad sker der så? Er der lyd på en af dem eller begge to?
(Det kan være du lige skal sørge for at skrue Output potmeteret op så det står i midten. Så er det i hvert fald ikke derfor der ikke er hul igennem. :))

vi tager lige en 2 dages pause - er 50 km fra printet mate.
kommer tilbage med news. og du skal ihvert fald ikke sige undskyld - du hjælper jo sindsygt

Offline asle

• nanoposter
« Reply #641 on: March 01, 2010, 12:30:35 PM »
juhuuuuu hul i begge kamalleeeeeerrrrr!!!

dog bliver lyd er erstattet af bbbbuuzzzzz når jeg sætter stikket til kontrol panel på. dvs lyd i ca 2 sec og så fader den over i bbbbbbbzzzzzzz - sluk tænd - og så gør den det igen. hvad kan det skyldes ( kan også "nulstille strøm symtomet ved at sætte proben ned forskellige steder, og når jeg så slipper giver den mig et par sec igen inden buzz tone. kan det være fordi jeg ikk har lavet sidechain board? nej vel. hva med om der evt kan være gået noget. i vca områderne har jeg fjernet 10k 68r 10k og trimmer og 1M.  (på højre og venstre - kan det være derfor?? mmangler der modstand??

jeg fjernede en del lodninger i går som sad sammen. da jeg oprindeligt loddede dele på kiggede jeg ikke på diagrammet som man bør og var ikke grundig nok til at checke at lodninger der ikke skulle siddesammen heller ikke gjorde det.

i dag står den så på kontrol panel og på den bypass switch som jeg ikke har styr på -
« Last Edit: March 01, 2010, 03:36:36 PM by asle »

Offline SiimSound

• picoposter
Re: Spørgsmål om drejeomskifterne i GSSL
« Reply #642 on: March 01, 2010, 02:32:25 PM »
Hej

Er der nogle der ved om de anbefalede "lorlin-omskifterne" i GSSL er med (bryde før slutte) eller (slutte før bryde)...

mvh Palle - siim sound :)

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
Re: Spørgsmål om drejeomskifterne i GSSL
« Reply #643 on: March 01, 2010, 04:18:08 PM »
Er der nogle der ved om de anbefalede "lorlin-omskifterne" i GSSL er med (bryde før slutte) eller (slutte før bryde)...

Det er da lige meget - ellers ville det jo ha' været specificeret..

Jakob E.

Offline SiimSound

• picoposter
« Reply #644 on: March 01, 2010, 04:21:14 PM »
Jeg takker 
mvh - Palle  :)