Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 353194 times)

Offline asle

• nanoposter
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #660 on: March 04, 2010, 01:11:30 PM »
var lige heldig at løbe ind i en slibe multi maskine i aldi i går - så jeg har fået lavet hullerne større til pods som sidder alene.     du mangler jeg så bare at få aktiveret de tre pods på print pladen...   damn it to hell at jeg har skruet printpladen fast.....  kommer nok med et cry for help senere i dag :-) :P

Offline asle

• nanoposter
« Reply #661 on: March 04, 2010, 03:59:04 PM »
har testet hele dagen.

har stadig lys buzzz lyd. både på bypass og på når co pen er in.
har svært ved at vurderer om compen tager fat. den skal jo ikk cold compe vel? kan se på VU METER AT release ser ud til at virke. har et lille ballance problem L R men det kan jo være nogle kabler. havde tænkt mig at måle spænding -+ 12 og 15 nu her for at se alt var i orden der

Offline asle

• nanoposter
« Reply #662 on: March 04, 2010, 04:16:42 PM »
så har jeg fundet en fejl.
så jumperen der sksl måle + 15 når jeg +11.30 på den anden - det den skal -15

hvad gør jeg - hjææælp

Offline asle

• nanoposter
« Reply #663 on: March 04, 2010, 05:44:53 PM »
så har jeg fundet en fejl.
så jumperen der sksl måle + 15 når jeg +11.30 på den anden - det den skal -15

hvad gør jeg - hjææælp

har fundet den fejl som også har fixet min buuuzzz når jeg satte diode på.   det var fordi der ikke var 0 fra strøm trafoen.   jeg har været nød til at lave noget improviseret da jeg har lavet strømmen om SÅ mange gange (knækkede af) at jeg måtte finde nogle alternative steder at sætte dem på.  men det virker fint.   

jeg har NÆSTEN +15 -15   +12  -12  ( -12,2 + 11,8)(-15,04 + 15.04)på alle måle punkter .-  MEN i forhold til mit SSL waves plugin - som tager godt fat - som man kan forvente af en comp - så virker min version stadig om en limiter - hvor alt hvad der hedder radio og attack ikke virker.   kan det være fordi spændingen ikke er 100%

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
« Reply #664 on: March 04, 2010, 06:21:59 PM »
Spændingen ser vist fin ud.

Huskede du at dreje switchene helt til venstre før du programmerede dem?

Der må være en loddeklat eller andet i den stil et sted. Husk på at designet jo virker og altså må fejlen være "mekanisk". Noget er kortsluttet, vender forkert eller lign.

Dobbeltjek at Bypass switchen er forbundet rigtigt.
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline asle

• nanoposter
« Reply #665 on: March 04, 2010, 07:09:12 PM »
Spændingen ser vist fin ud.

Huskede du at dreje switchene helt til venstre før du programmerede dem?

Der må være en loddeklat eller andet i den stil et sted. Husk på at designet jo virker og altså må fejlen være "mekanisk". Noget er kortsluttet, vender forkert eller lign.

Dobbeltjek at Bypass switchen er forbundet rigtigt.

bypAss check
switch check

liste på komponenter der kan sidde forkert -(ikke strøm ting) op amps, TL, transistorer(de eksploderer) , VCA, kabler

edit - har siddet med Multimeter og chekcet modtands værdier på kontrolboardet. og er løbet ind i M1,8 modstanden næst øverst i hjørnet til venstre i threhold siden.  når jeg måler på den er multimeteret all over the place. når jeg finder min reserve frem er det den samme situation - jeg har meteret stående på 2M skalaen - så det skulle være i orden og jeg skulle få en ordenlig stabil "read".  kan det være modstanden som er F..ked?  den har direkte kontakt med radio'en faktisk. skulle man tage i Brinck i morgen for en skifter - det undre mig bare at jeg har problemet med BEGGE modstande. kan de ganske enkelt være ustabile ?
« Last Edit: March 04, 2010, 07:32:19 PM by asle »

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #666 on: March 04, 2010, 08:27:58 PM »
Det er svært at regne med måling på modstande når de sidder i kredsløbet. Hvad er farverne på den? Så skal jeg sige dig hvilken værdi det er?
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #667 on: March 04, 2010, 10:20:38 PM »
Det er svært at regne med måling på modstande når de sidder i kredsløbet. Hvad er farverne på den? Så skal jeg sige dig hvilken værdi det er?
farverne passer. jeg målte på min ekstra modstand og den var også all over the place så jeg tænkte at det kunne være
modstAndende der  var noget wierd med.

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #668 on: March 04, 2010, 11:38:49 PM »
Lyder lidt mærkeligt at den skulle være "all over the place"... men på dine billeder tidligere kan jeg se at det er en 1M8 modstand (Brun-Grå-Grøn) så den er fin nok.

Jeg kan i øvrigt ikke se den 1N4148 diode der sidder lige ved siden af den modstand på de billeder. Tjek lige at den vender rigtigt. Lige dér er der i øvrigt et oplagt sted for en loddeklat og hvis du har en kortslutning mellem dioden og netop din 1M8 modstand så får du faktisk dén diode + 3M9 modstanden i parallel over. Dét kan måske være en årsag til at målingen "flimrer" lidt. Jeg ved ikke om dioden kan stå og "prelle" hvis man prøver at måle modstand igennem den... Det er i hvert fald værd at tjekke.
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #669 on: March 05, 2010, 03:46:40 PM »
jeg jæger lodde klat men skal lige have noget på det rene.

en lodde klat.   kan et "sprøjt" brænde sig igennem plastikken og komme ned til selve printet ?

lige nu leder jeg over ALT - så skal lige vide om jeg kan udelukke noget

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #670 on: March 05, 2010, 03:55:06 PM »
Det kan det næppe, men det er en god ide at fjerne det alligevel da det kan ryge af ved rystelser eller bare en smule vrid i printet og løse metalstumper....ja, dem vil vi jo ikke ha' i kassen...

Og kortslutninger kan jo være utroligt små så hvis du har en ridsespids eller lign. så krads lige efter alligevel hvis du er den midste smule i tvivl.

I midlertid tror jeg den tilbageværende fejl er grovere end dét.

Kiggede du på dioden?
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #671 on: March 05, 2010, 04:17:53 PM »
Det kan det næppe, men det er en god ide at fjerne det alligevel da det kan ryge af ved rystelser eller bare en smule vrid i printet og løse metalstumper....ja, dem vil vi jo ikke ha' i kassen...

Og kortslutninger kan jo være utroligt små så hvis du har en ridsespids eller lign. så krads lige efter alligevel hvis du er den midste smule i tvivl.

I midlertid tror jeg den tilbageværende fejl er grovere end dét.

Kiggede du på dioden?

tror jeg også- har simpelthen gået det print igrnnem ssåååå mange gange nu.

mht dioden. den sidder der med sort streg i samme ende som pile spidsen

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #672 on: March 05, 2010, 05:56:02 PM »
Hehehe Så er det vildt at tænke på at du har set dér hvor fejlen er, ikk'? ;D

Ok, så dioden sidder som den skal.

For resten, du skrev noget med at der ikke var møtrikker med til dine Lorlin switches, men du bruger jo bare dem der sidder der i forvejen. Altså den der holder den lille skive på plads. See? Så skal du bare lige holde øje med at skiven ikke hopper ud af det rigtige hul. Hold eventuelt frontpladen opad når du skubber switchene i sådan at skiverne bare kan blive liggende.

NÅ!!! Men vi må til at måle os igennem, Asle! Der er ingen vej udenom. Ellers bliver vi ikke færdige.

Jeg finder lige ud af hvor vi skal måle.

Gider du ikke lige undersøge noget andet i mellemtiden?
1. Hvis du kører Threshold helt til højre og Makeup helt til venstre, har du så Unity Gain gennem maskinen? Hvad når du Bypasser, ændres level så?
2. En af de ting jeg var lidt usikker på vedr. Bypass switchen er at du er sikker på at det er "COM" der går til et ben i midten på switchen og ikke et af de yderste ben. Jeg tænkte at det kunne lave et lignende problem hvis On og Off blev kortsluttet af switchen nemlig. Men du er sikker på at den er monteret rigtigt?
« Last Edit: March 05, 2010, 06:05:10 PM by Luny Tune »
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #673 on: March 05, 2010, 08:41:27 PM »
ja jeg har checket og re checket bypass.

Offline asle

• nanoposter
« Reply #674 on: March 06, 2010, 12:29:00 PM »
check på punkt 1 - unity gain med threshold til højre og gain til venstre. ingen forskel på bypass in out

nå hva så ? målinger ?? heg er SÅ KLAR :-)