Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 353195 times)

Offline asle

• nanoposter
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #690 on: March 07, 2010, 11:02:59 PM »
Sorry, jeg forstår ikke helt setuppet... Vigtigst af alt: Er det rigtigt at det skal være i modfase? Eller skulle det ikke så gerne dét lige dér?

Hvis det ER meningen så ja, så kan man jo godt sige at det du hører er forskellen på de to signaler, men teoretisk set kan de jo ligeså godt være at GSSL'en fjerner noget godt og det er det gode fra det oprindelige signal du så hører nu...og så er det jo ikke så godt... See?
Men det er altsammen MEGET teoretisk og helt umuligt at forholde sig til på en brugbar måde. Men derfor kan det jo være meget sjovt at høre. ;D

Hvis du mener det er en fejl at det er i modfase så er det meget let at fixe. Du bytter bare rundt på ledningerne på pin 2 og 3 på input ELLER output XLR'erne. (Bytter du rundt på både inpur og output så er du lige vidt.)

fase tingen gør ikke noget. det er to outputs på min summing amp.  den ene kører i GSSL og den anden direkte.

men i teorien kan man sige det er forskellen på de to signaler - men efter som der er noget vej igennem GSSLen også så  kan man nok ikke helt stole på at det er den eksakte forskel mellem de to spor.

glæder mig til at lege i morgen.

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
« Reply #691 on: March 08, 2010, 01:44:03 AM »
Du skal være sikker på den er i fase. Hvis du skal parallelcompe med den en dag, hvilket du vel kan med netop den opstilling du har gang i dér(?) så skal det jo helst fungere på hardwareniveau.

Kan du ha' misset at + og - bytter plads på input og output stikkene på printet?

Der er ingen forsinkelse gennem selve maskinen. Du skal op på ca. 6,8 km signalvej for at forsinke signalet med 1 sample... Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du har monteret input- og output-XLR'erne, men...nok lidt tættere end dét...? ;D
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline asle

• nanoposter
« Reply #692 on: March 08, 2010, 02:00:34 AM »
Du skal være sikker på den er i fase. Hvis du skal parallelcompe med den en dag, hvilket du vel kan med netop den opstilling du har gang i dér(?) så skal det jo helst fungere på hardwareniveau.

Kan du ha' misset at + og - bytter plads på input og output stikkene på printet?

Der er ingen forsinkelse gennem selve maskinen. Du skal op på ca. 6,8 km signalvej for at forsinke signalet med 1 sample... Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor du har monteret input- og output-XLR'erne, men...nok lidt tættere end dét...? ;D

hahahaha. ok så

jeg tror ikke jeg har byttet om på fasen....
 hhmmmm tester lige ved at paralel compe i morgen. ( kører et signal lige igennem og så det samme paralelt på et andet spor med copen på paralelt)

Offline SiimSound

• picoposter
« Reply #693 on: March 09, 2010, 11:12:50 PM »
Hej -

Er det ok ,kun at benytte en 1.polet afbryder til de  (220V), eller er der lovkrav om
at man skal afbryde begge 2.

Palle  :)

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #694 on: March 09, 2010, 11:22:02 PM »
Jeg bruger altid kun fasen.
Torben

Offline steand

• nanoposter
« Reply #695 on: March 10, 2010, 02:56:03 PM »
Er det ok ,kun at benytte en 1.polet afbryder til de  (220V), eller er der lovkrav om
at man skal afbryde begge 2.

Lovkrav.

Men mange hjemmefuskere bruger kun 1. pol, det er en sikkerhedsmæssigt dårlig ide, da der kan gå overgang i 230V installationen, som så kan komme til at ligge på komponenter i apparatet og i verste fald direkte på STEL/KASSENN af apparatet.

!!!! BRUG ALTID 2 polede afbrydere til 230Volt !!!!

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
« Reply #696 on: March 10, 2010, 04:22:51 PM »
Jeg ka' altså ikke se at det skulle gøre en forskel - kun at apparatet er "mere" afbrudt når det er slukket. Måske til ære for sikkerheden i et slukket apparat?

Jakob E.

Offline SiimSound

• picoposter
Re: GSSL HJÆLPETRÅD! Hvor stjæler man ca.12v/ 280 ma
« Reply #697 on: March 11, 2010, 08:26:23 AM »
Vedr. GSSL

Hej, Jeg har brug for 12/280ma. (ekstra) til et print jeg har lavet.

Printet skal  bruge 12/v 5ma ved opstart og 280ma ved max belastning.

Går det at stjæle det fra LM7812' eren på hovedprintet..

palle :)

Offline SiimSound

• picoposter
« Reply #698 on: March 11, 2010, 01:40:42 PM »
Nej det går vist ikke at at nappe 12/240ma fra LM7812 på hovedprintet.

Jeg har derfor i stedet monteret en anden LM7812 diretkte fra ensretter broen, og med en lyt på 470uf.

Der sker bare det at spændningen falder til  3 volt på outputtet af den nye eksta LM7812. ??

Jeg har lavet en test med min laberatoriestrømforsynning hvor jeg sætter spændningen fra
15-22v. Det virker fint, så har jeg 12v stabilt på outputtet af min lm7812.

Hvordan kan det så være at spændningen falder til kun 3 volt, når jeg fjerner min
labaratoriestrømforsyning, og kobler mig på ensretterbroen istedet..

palle

« Last Edit: March 11, 2010, 03:57:02 PM by SiimSound »

Offline SiimSound

• picoposter
« Reply #699 on: March 12, 2010, 02:17:12 PM »
Hurra ! Fejl Fundet........sikke en Lortefejl.. ;D

Det var den klassiske lak-fejl på trafo i 0-punktet på den sekudærer-side.
Forbindelsen var god nok til ar kunne vise +/- 15V og +/- 12v som den skulle, men når jeg så belastede den
yderligere med 240ma. holdt det ikke længere...

En ekstra tur med at skrabe/brænde lak af, så var den der.. Fedt   ;D

palle ;

Offline asle

• nanoposter
« Reply #700 on: March 14, 2010, 01:05:56 PM »
Super Sidechain

sidder med trimmer 5k og 10k fra indkøbslisten. ben sidder i en trekant. på Gustav PCB sidder de tre ben på rad. hvad gør man. er indkøbssedlen forkert, eller skal man bukke benet i midten til det midterste hul. Kan se på billeder fra andre at deres trimmer er en lille skrue i hjørnet.

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #701 on: March 14, 2010, 06:12:24 PM »
Og der er ikke gjort plads til begge typer i printet?

Hvis ikke, så skal du ha' fat i en Vertikal trimmer i stedet for den Horisontale du har:

http://www.el-supply.dk/?Gid=102
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #702 on: March 14, 2010, 09:42:39 PM »
Og der er ikke gjort plads til begge typer i printet?

Hvis ikke, så skal du ha' fat i en Vertikal trimmer i stedet for den Horisontale du har:

http://www.el-supply.dk/?Gid=102

må ind forbi Brinck i morgen

spørgsmål.

LED på Super Sidechain print.  er der nok strøm til en lampe mere ?  tænder den når Super SC er i brug
skal man fortsat have sin bypass knap sat om som hidtil og så bare sætte Super SC Com/On/Off oven i ?
to Meter - igen - er det i stedet for det jeg har fra kontrol panelet eller sættes "oven i"

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #703 on: March 14, 2010, 10:05:44 PM »
(Bare lige så du ved at det ikke er fordi jeg ikke gider svare; Jeg aner intet om sidechain-tingen dér og har ingen ide om hvad det skal hvor og hvordan... :))
Torben

Offline asle

• nanoposter
« Reply #704 on: March 14, 2010, 10:35:49 PM »
(Bare lige så du ved at det ikke er fordi jeg ikke gider svare; Jeg aner intet om sidechain-tingen dér og har ingen ide om hvad det skal hvor og hvordan... :))

i will fix bro :-)