Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 353170 times)

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #765 on: July 22, 2010, 05:57:17 AM »
har du prøvet at bytte om på stikkene, så du er sikker på at det er i ssl'en der er et problem?

Hvis problemet er der, og er opstået efter at ssl'en har virket korrekt et stykke tid, ville jeg gætte på defekt(e) output- eller input-elektrolytter.

output- er mest sandsynligt, især hvis der er en chance for at den har fået phantom-power ved en fejl.

Jakob E.

Offline Jakobz

• picoposter
« Reply #766 on: July 22, 2010, 11:50:19 AM »
Jeg har kørt "udenom" gssl ved bare at forbinde stikkene som jeg eller ville sætte i ind og ud på gssl, og der var signalet lige højt i begge sider. Den har kørt i nogen måneder uden problemer og den har ikke været udsat for phantom power men jeg vil da prøve at skifte nogen elektrolytter og se om det kunne hjælpe. Jeg bliver nødt til at spørge hvilke elektrolytter det drejer sig om, er det feks de 2 100uf som sidder ved output?
Mange tak for din hjælp  :)
Gssl, G1176, Pultec, Neve 1073, G7, G9.
www.moerkvaerk.dk

Offline Dennis Lauritzen

• picoposter
    • Min musik på SoundCloud
« Reply #767 on: July 27, 2010, 10:36:44 PM »
Hejsa,

Så begynder det at ligne noget...
Jeg forsøger at mase 4 stk GSSL ind i en 2 unit kasse (kun 2 stk i første omgang men skal senere udbygges), og derfor er der ikke meget plads til metre...
Derfor tænkte jeg om sådan noget som denne her kan bruges og hvilke ændringer (modstande) skal der til før det vil komme til at virke?:
http://sound.westhost.com/project60.htm

Måske i har nogle bedre bud, men dem jeg har fundet er noget højere i det, og kommer til at fylde for meget... Det er for at kunne have 4 stk. siddende ved siden af hinanden  ::)

Any ideas?
Positiv hilsen
Dennis

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
« Reply #768 on: July 27, 2010, 10:51:22 PM »
Du har brug for et GR meter istedet.
Prøv at høre ham her om han fik hans til at virke-->
http://www.prodigy-pro.com/diy/index.php?topic=39866.0

Tror han fik hans idé herfra.
http://www.picocompressor.com/PicoComp/PCB-Kits/Documents/GR_Meter_20/GR_Meter_20.htm

Eller det her:
http://www.jlmaudio.com/shop/index.php?_a=viewProd&productId=100

Søren Sømand
« Last Edit: July 27, 2010, 10:58:14 PM by Søren Sømand »
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline SJakobsen

• picoposter
« Reply #769 on: July 28, 2010, 12:03:31 PM »
Har lige monteret et Sidechain board i min GSSL, nogen som kan huske hvordan man justerer potmeteret på det?
Det er det simple SC board fra Greg på det internationale forum.

Fandt svaret her: http://www.prodigy-pro.com/diy/index.php?topic=12024.0
« Last Edit: February 23, 2011, 05:07:17 PM by SJakobsen »

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #770 on: August 09, 2010, 11:47:46 PM »
Jeg tændte min kammerats GSSL for første gang i dag hvilket resulterede i en lyt der sprang i luften. big badaboom... :P
Muligvis har han vendt den forkert. Er lidt svært at vurderer der der ikke er meget tilbage af den. Jeg har tilfældigvis en lyt liggende på 50v 22u. Den der sad der var 25v 22u. Jeg mener at have læst at man godt kan bruge en højere v-værdi herinde et sted. Går det an? altså kan man godt bruge en højere v-værdi end den angivne.

Offline frederikkofoed

• nanoposter
« Reply #771 on: August 10, 2010, 12:16:23 AM »
Jep, det ka du uden problemer.

Du kan i alle tilfælde erstatte en lyt med en der har større voltage rating :)

- Frederik

Offline Thomas H. Friis

• picoposter
« Reply #772 on: August 12, 2010, 05:37:24 PM »
Jeg er ved at bygge et par GSSL'er og er næsten færdig med at lodde main pcb'et. Jeg har så været ved at kigge efter metre m.m., og vil gerne bruge Hairball Audios meter:

http://hairballaudio.com/shop/product_info.php?cPath=25&products_id=61

Er der nogle, der vil forklare hvordan jeg kobler strømmen på LED'erne, og evt. hvilken modstand/trimmer metret skal have? Jeg har læst det meste af hele denne tråd, og har flere gange erfaret, at det varierer meget fra meter til meter.
Vivid Studio

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #773 on: August 12, 2010, 08:32:44 PM »
jeg har skiftet den lyt, sikringen var også gået. Jeg tændte den igen og denne gang var der intet der sprang...men den virker heller ikke...Jeg har nu kigget den grundigere igennem og det kan se ud som om der er byttet rundt på strømmen fra ringkernen til boardet...en anden ting der undrer mig er at jorden er ført til sikringen og så videre op til powerstikket. Altså hvis sikringen går bliver ground afbrudt. Det virker intuitativt forkert?? Nu er den fra en af de famøse byggeweekender og vil lige høre om jeg tager fejl? inden jeg ændrer hele forkablingen. Håber ikke der er røget for meget i den...

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #774 on: August 16, 2010, 08:06:44 PM »
Efter at have loddet ny capacitor i,  ændret alt strøm forkabling, ændret ground på xlrs, vendt forkabling til meteret, loddet manglende resistor på attack, vendt rundt på forkabling til treshold, loddet power led op, skiftet alle opamps og alle vca, loddet manglende ben på wima og skilt to solder blobs spiller den nu. Puha da.

Der er dog 3 ting tilbage.

1. Mit tidligere spørgsmål om hvorvidt jorden skal føres op til sikringen og så videre op til power.

2. Nålen på meteret hviler på 1 i stedet 0. Maskinen er fra den sidste Gssl weekend hos Gustav og vi skilte meteret ad og puttede selv scala i dem. Er der nogen der ved om det er muligt at justere hvile postionen?

3. Jeg kunne godt tænke mig at skifte den røde powerled ud med en hvid som jeg så vil bruge som meter lys. Kan jeg gøre dette uden problemer?

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #775 on: August 18, 2010, 10:07:23 PM »
Nå men.

1. Er stadig i tvivl.

2. Der sad en plastik split/skrue/dims bagpå meteret. jeg justerede denne og meteret hviler nu i 0.

3. jeg satte en tilfældig hvid led i og den lyser da.

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #776 on: August 19, 2010, 11:45:55 AM »
Vedrørende jording. Jeg har nu prøvet at checke forbindelsen til chassis og det viser sig at det kun er det bagerste panel af hele kassen der har forbindelse. Er dette nok? Altså er det ikke meningen ideelt set at både for og bag, sider samt top og bund skal være grounded?

Offline steand

• nanoposter
« Reply #777 on: August 20, 2010, 10:14:17 AM »
er det ikke meningen ideelt set at både for og bag, sider samt top og bund skal være grounded?

Er kabinettet ikke lavet af METAL ???

I så fald, er der forbindelse, i det metallet leder strømmen.

Et metal kabinet skla helst kun have éet kontaktpunkt til Stel/jord, så der ikke løber nogen strøm igennem selve kassen, da det kan give strømsløjfer og brum probelmer.
« Last Edit: August 20, 2010, 10:15:52 AM by steand »

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #778 on: August 20, 2010, 10:30:48 AM »
Det er af metal, men malet metal. stjernepunktet er ved xlr-stik hvor der er ført en lus op fra ground til xlrconnectorens shield. herfra kan jeg fint bippe mig til ground på bagpanelet, men der ingen forbindelse fra bagpanel til resten af kassens dele. Nu er det en italiensk kasse der er skruet sammen uden at skruerne går igennem "pladerne". Hvis alle dele skal være jordet er der 10 personer mere derude der har samme problem, nemlig dem der byggede hos gustav sidst det var gssl. Det vil vel alt andet lige gøre maskinen mere modtagelig for støj?

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #779 on: August 20, 2010, 05:29:13 PM »
jeg har målt på flere af mine professionele maskiner og her har alle dele kontakt med hinanden og stjerneground. Det bliver noget af et arbejde med denne kasse at sørge for der er connection mellem delene...Så der er altså nu muligvis 9 gssl derude uden ordentlig skærm/ground.