Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 353382 times)

Offline AndersPE

• picoposter
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #795 on: September 14, 2010, 11:28:31 AM »
Er der nogen der kan hjælpe mig med at få fjernet støjen fra min GSSL?

Den er fuldstændig standard (ingen sidechain, turbo, trafoer eller noget).

Jeg har støj på den uanset om den er på bypass eller ej. Støjen ligger imellem 100hz og 200hz, og er lidt højere på venstre kanal.

Jeg har prøvet alle mulige grounding metoder (også helt uden). Jeg har prøvet at have trafoen uden for kabinettet, men lige meget hjælper det....

Da støjen ligger omkring de 100-200hz har jeg indtrykket af at det måske er DC regulatorene (eller noget andet i strømforsyningen), er der nogen herinde der kan be- eller af-kræfte det?

Mvh,

Anders

Offline steand

• nanoposter
« Reply #796 on: September 14, 2010, 06:10:29 PM »
Har du prøvet at gøre Lytterne i +/- 12 Volt forsyningen større, som jeg har vist med foto tidligere i tråden ?

det er nemlig sandsynligt at det er manglende udglatning i DC strømforosyning's delen.

Prøv først de 2 ekstra lytter jeg har vist monteret direkte på printet. Dernæst lav RCRC led ekstra i på et lille prøveprint, som vist i foto's. Det hjalp på min. Der er INGEN støj, kun susen omkring -90-100dB, som der SKAL være.

Offline AndersPE

• picoposter
« Reply #797 on: September 14, 2010, 11:59:58 PM »
Er det den post hvor du skriver:

--------
Der var dog stadig BRUM, men jeg så at de Udglatning's lytter der sidder i +/- 15 V forsyningen, efter 7815/7915, var temmeligt små. Jeg havde nogle 100uF/25V Panasonic FM liggende, som jeg blot monterede ovenpå printet. Og VUPTI, Brummet var væk. HELT VÆK. Når jeg skruer helt op for Make up gain, er rest brummet gemt helt nede i egenstøjen fra VCA'erne.
--------------

Der sidder et par 22uF som standard. Kan jeg ikke bare skifte dem til at par større (evt.100uf)? Jeg har ikke nogen liggende nemlig, og skal alligevel ud at købe dem....

Anders

Offline steand

• nanoposter
« Reply #798 on: September 15, 2010, 09:52:54 AM »
Jes det var der' på side [35]

http://www.groupdiy.dk/index.php?topic=21.msg16936#msg16936

Prøv det! først.
hvis det ikke er nok evt. det lille ektra print med CRC led i strømforsyningen efter Ensretteren.

Offline AndersPE

• picoposter
« Reply #799 on: September 15, 2010, 07:09:43 PM »
Hej Steand

Jamen jeg har lige prøvet at smide et par 100uf ind i stedet for 22uf'erne. Og det gjorde desværre ingen forskel...

Så jeg vil gerne lave sådan et CRC board.... Men hvordan gør man det? Kan man finde et diagram et eller andet sted?

Mvh,

Anders

Offline AndersPE

• picoposter
« Reply #800 on: September 15, 2010, 07:14:37 PM »
Sorry!! Så lige at du havde postet det her:

http://www.groupdiy.dk/index.php?topic=21.msg16950#msg16950

Den prøver jeg lige at bikse sammen!!

Anders

Offline steand

• nanoposter
« Reply #801 on: September 16, 2010, 01:29:44 PM »
Hvis det ikke hjælper med CRC board, så tyder det på noget "Ground loop" eller dårlig Jording.
Men det kigger vi på når du har bikset et CRC-Board sammen (tar' 10 minutter).

Offline AndersPE

• picoposter
« Reply #802 on: September 16, 2010, 05:26:34 PM »
Steand!! YOU ARE THE MAN!!!

Byggede et CRC board på et veroboard, og nu spiller det bare!!! Jeg kan absolut intet sus eller støj høre. Jeg var faktisk i tvivl om jeg overhovedet havde hooket den til, da jeg forventede en smule støj.

Det tog mig godt nok lidt over en time at lave da jeg er totalt noob, så de 10 minutter passer sikkert meget fint  :)

Igen tusind tak, jeg skylder vist en bajer eller noget!

Anders

Offline steand

• nanoposter
« Reply #803 on: September 18, 2010, 02:08:20 PM »
Thumbs up !

Der sparede du lige 18.000,-

Offline Dennis Lauritzen

• picoposter
    • Min musik på SoundCloud
« Reply #804 on: December 06, 2010, 10:24:40 PM »
Hey,

Øh ja - så er jeg ved at lave kabling, men efter at have læst flere tråde, og set billeder i showroom er jeg blevet mere forvirret end klog.

Gyraf skriver at KUN ÉT af input XLR stikkenes ben 1 skal forbindes til jord, men ham her har forbundet alle XLR stikkenes ben 1 til jord, og ikke noget til nogle af stel-benene på XLR stikkene.
http://www.groupdiy.dk/index.php?topic=1639.0

Så - øh...
1. Skal IEC stikkets jord forbindes til kassen (stjernejording)
2. skal stel-benene bruges i forbindelse med jording?
3. jeg har 4 GSSL'ere (egentlig kun 2 lige nu, men skal udbygges senere) - skal det stadig kun være 1 af input XLR stikkenes ben 1 der skal til jord, eller skal jeg gøre det for 1 af hver GSSL?
4. skal kassens bund, sider og top have så meget forbindelse som muligt (hele fladen hvor de rører hinanden) eller er det nok blot der er forbindelse på et relativt lille punkt for hver af dem?

Håber det er forståeligt!

Positiv hilsen
Dennis

Offline Tønning

• picoposter
« Reply #805 on: February 10, 2011, 12:37:15 PM »
Hej!

Vil denne kasse egne sig til en GSSL?

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=31501

Det er umiddelbart den billigste, jeg kan finde i DK, men er den ok - solid nok, rette mål?

- Michael

Offline asle

• nanoposter
« Reply #806 on: February 10, 2011, 12:49:00 PM »
Hej!

Vil denne kasse egne sig til en GSSL?

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=31501

Det er umiddelbart den billigste, jeg kan finde i DK, men er den ok - solid nok, rette mål?

- Michael

er du sindsyng mand - så er der da plads nok. du skal være opmærksom på at hvis du ikke bruger vores østeupæiske ven og hans fine pre-fabrikerede kasser - så skal du selv borer i front pladen. hvilket var noget der fik mig til at købe af ham. men alligevel blev det til en del del boring i kassen skal dog lige tilføjes - da ting jo skal sættes fast.

Men med en så stor kasse - så får du i hvert fald et unikt design med plads til at sætte ekstra mod's i osv osv

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
« Reply #807 on: February 10, 2011, 12:53:57 PM »
Den skulle nok kunne bruges, men den er en rimeligt ringe kvalitet - f.eks er de medfølgende selvskærende skruer så bløde at de ikke er til at skrue i.

(jeg tror at OP mente denne type, men i 1u-højde)

Jakob E.

Offline Tønning

• picoposter
« Reply #808 on: February 10, 2011, 12:58:08 PM »
er du sindsyng mand - så er der da plads nok. du skal være opmærksom på at hvis du ikke bruger vores østeupæiske ven og hans fine pre-fabrikerede kasser - så skal du selv borer i front pladen. hvilket var noget der fik mig til at købe af ham. men alligevel blev det til en del del boring i kassen skal dog lige tilføjes - da ting jo skal sættes fast.

Men med en så stor kasse - så får du i hvert fald et unikt design med plads til at sætte ekstra mod's i osv osv

[/quote]

Tror ikke billedet passer. Af teksten ser det ud til at være en 1U kasse.

Har også overvejet en kasse fra slovenien, men har måske mulighed for at købe en schaeffer-front, som en makker har i overskud.

Anyway, tak for hurtige svar :)

Offline Jens Ledet

• mikroposter
« Reply #809 on: March 15, 2011, 02:43:29 PM »
Heysan.
Jeg har lidt problemer med at bruge mine gssl´s live.
dvs bruger jeg dem som trommebus går det. Men ikke som master comp, der støjer de sku for meget. Hvordan kan det være? i studiet har jeg ikke de samme problemer med dem.

Mvh Jens
Nu med 2x G-ssl i studiet :-)
Og 2x 1176 :-)