Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 353205 times)

Offline Poul Mundbjerg

• picoposter
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #900 on: April 11, 2012, 09:48:43 AM »
Aha!? Så der hvor den sorte kører hen over skruen ved L input er det faktisk fordi den skal fastgøres der altså chassis (i mit tilfælde en anden skrue, men princippet det samme)? Havde ikke fanget at det var skruen der var chassis - troede bare at den kørte ud af billedet :-\ Eller også bare som du siger fastgøres på pin 1 L input og derfra til chassis + kæden videre til de andre xlr'er. Tror næsten jeg er ved at have den nu!
« Last Edit: April 11, 2012, 09:50:54 AM by Poul Mundbjerg »

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #901 on: April 11, 2012, 09:52:32 AM »
Aha!? Så der hvor den sorte kører hen over skruen ved L input er det faktisk fordi den skal fastgøres der til chassis

præcis

Offline Poul Mundbjerg

• picoposter
« Reply #902 on: April 11, 2012, 10:02:53 AM »
SÅ er jeg med! Jeg siger tusind tak for hjælpen! Så må jeg videre og få sat strøm og forhåbentligvis lyd igennem. Og så er der såmæn nok nogle nye problemer til den tid.

Offline Poul Mundbjerg

• picoposter
« Reply #903 on: April 20, 2012, 03:48:31 PM »
Nu er den gal igen:
Der er fint lyd igennem maskinen, men kan ikke have det på begge kanaler på samme tid. Lige så snart jeg sætter det andet XLR kabel i begynder den at overstyre. Det kommer lige 3 sek og så derfra meget voldsomt. Også uden lyd igennem. Hvis der er kun er et enkelt kabel kommer lyden fint igennem.
Det andet problem er så at jeg først havde sat min vippekontakt forkert op, så når den compede (hvilket den gjorde fint) var makeupgain slået fra (se billedet hvilke jeg havde byttet om). Så byttede jeg dem om, men når jeg un-bypasser kommer der ingen lyd igennem?
Er temmelig forvirret...

Offline Poul Mundbjerg

• picoposter
« Reply #904 on: April 25, 2012, 02:39:23 PM »
Ikke nogen der har nogen ideer til overstående?
Har været igennem hele printet flere og alt skulle gerne vende rigtigt og jeg har mine +-15v og +- 12v der hvor jeg gerne vil have dem, så kan ikke rigtig regne den ud...

Offline Poul Mundbjerg

• picoposter
« Reply #905 on: May 21, 2012, 05:05:49 PM »
Nu er der gået noget tid og jeg har igen tid til at kigge mit lidt mislykkedes forsøg på GSSL så nu tyr jeg igen til tråden her og håber på lidt hjælp:
Jeg har bygget en med ringkerne og uden nogen output-trafo eller andet sjov. Jeg måler +-15v og +- 12v der hvor jeg skal og har været igennem lodningerne flere gange og det ser fint ud (men jeg er helt ny så der er risiko for jeg har set forkert)

Jeg har en vippekontakt til bypass og her begynder problemerne: Jeg har sat det op som blackfireprods beskriver det på side 56 her i tråden (uden det med "power on LED") altså som jeg også selv tegner det i en post lige her over (havde byttet om på to først, men det er der styr på nu). MEN: Når den er "bypassed" - så kommer der fint lyd igennem. Når den er "on" - så dør alt. Ingenting reagerer og ingen lyd igennem? Har jeg alligevel ikke styr på den vippekontakt?

Når der så er fin lyd igennem kan der kun være en enkelt kanal sat til af gangen. Hvis jeg prøver at sætte det andet kabel i overstyrer den helt vildt! Om det rent faktisk er overstyring eller om det lyder mere af en vild elektricitet som man kender det fra film, er lidt svært at sige for det bliver så voldsomt at jeg bliver nødt til at tage stikket derfra med det samme! Hvad så?

Jeg kan sige at jeg sætter den op som en insert til mit Fireface 800 og her kom en tanke til mig: er der noget med balancet/ikke balanceret signal som jeg ikke tænker over (er også grøn på det område så....)? Kan sige at jeg bruge disse kable til at forbinde den:
http://www.4sound.dk/shop/xlr-jack/supreme-pro-cables/lcxm2-2-meter-han-xlr-stereo-jack.html
http://www.4sound.dk/shop/xlr-jack/supreme-pro-cables/lcxf2-2-meter-hun-xlr-stereo-jack.html

Er ved at være en smule fustreret så alle forslag er velkomne!

Offline Poul Mundbjerg

• picoposter
« Reply #906 on: October 16, 2012, 08:41:46 PM »
Overstående problem blev løst ved at presse IC'erne ordentligt i ::) Så er den lektie også lært...
Men nu er det sidste problem (tror jeg da) bare at den ene udgang er lidt højere end den anden og også selvom den er bypassed. Har ikke direkte målt hvor meget, men det er bestemt hørbart...

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
« Reply #907 on: October 17, 2012, 09:22:46 AM »
Det skulle den ikke være - vi målte den til ca. 0.2dB forskel mellem L/R (og så lidt kan ikke høres).

Check at der er rigtigt balanceret (eller ubalanceret) - hvis du måler 6dB forskel har det næsten helt sikkert noget med dette at gøre.

Jakob E.

Offline Poul Mundbjerg

• picoposter
« Reply #908 on: October 19, 2012, 02:30:40 PM »
Og som nogle måske har gættet så er det mig der har lavet en fejl.... Sat det forkert op i Cubase selvom det skulle være så nemt, så nu spiller den bare 100%! Næste skridt må jo så være at få sat nogle trafo'er i!

Offline Emil

• picoposter
« Reply #909 on: May 08, 2013, 02:13:31 PM »
Hej Alle

Min ene GSSL, helt standart uden turbo eller sidechain, har en mystisk tendens når jeg tænder den. Det sker dog ikke værd gang og det gør at jeg undres:
Den tænder ikke altid ordentligt? Symptomer: Der kommer ikke lys i LED fra printet, men meteret slår halvt ud, der passeres ikke lyd igennem maskinen.
Problemet løses ved at slukke og tænde igen... Funktionere nu normalt!!

Kan det skyldes hvis den trykknap jeg bruger som on off ikke omskifter ordentlig værd gang? (den var forholdsvis billig tror jeg)

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #910 on: May 08, 2013, 08:36:14 PM »
Det lyder som den klassiske fejl hvor 12v regulatoren sætter ud. Prøv at skifte dem til nogle med køleplade. Husk at pinout er forskelligt fra de små,

Offline Emil

• picoposter
« Reply #911 on: May 09, 2013, 01:22:29 AM »
Tak for svaret! Skulle det i såfald være pga varme? Det er jo før den overhovedet har nået at blive varm.
+ problemet løsses med at slukke tænde igen så 3 sekunder efter virker den og kan køre en hel dag uden problemer?
Jeg synes det er ret mystisk!

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #912 on: May 09, 2013, 10:53:36 AM »
Det er nemt at verificere. Næste gang den gør det så mål om du har dine plus og minus 12 v.

Du kan jo også tage strømstikket ud næste gang den gør det og så beepe din switch for at se om det er den der er synderen.

Det behøver ikke kun være varme der sætter din regulator ud. Det virker mere som om den ikke vil starte...hvis det ikke er switch eller 12v ville jeg begynde at tjekke caps i powersupplyen.
« Last Edit: May 09, 2013, 10:55:24 AM by sheep_production »

Offline Emil

• picoposter
« Reply #913 on: May 10, 2013, 12:57:15 AM »
^^ super gode forslag! Tusinde tak!
Det kunne måske sagtens være lytter i strømforsyningen da den samtidig har fået en tendens til at brumme noget mere end min anden GSSL på venstre udgang! eller??

endnu engang tak for de fornemme forslag!

Offline Eskobar

• picoposter
« Reply #914 on: July 17, 2013, 09:29:04 AM »
Hej venner.

Nu har jeg fået brugt min GSSL'er rimlig meget på det sidste og har besluttet at det var på tide at smide to LL5402'er i. Har handlet hos SC Sound før i forbindelse med min G9'er - så jeg sendte dem lige en mail i går for at spørge om pris og lagerstatus på trafoerne, de har åbenbart misforstået min mail og afsendt trafoerne med det samme  ;D ;D Det er bare som om at det er meningen at jeg SKAL montere de trafoer i maskinen.

Nå, men mit spørgsmål lyder således: Skal man bruge screening caps til lundahl trafoer som man skal på OEP'erne? Tror ikke man skal, men måtte hellere lige sikre mig inden jeg hiver loddestationen frem. Der er så vidt jeg husker også noget med nogen 100ohm modstande ved udgangen der skal skiftes til 22ohm - men er det også kun i forbindelse med OEP trafoer?

Beklager hvis det er nævnt andre steder i forummet og jeg har været lidt for hurtig på "post reply" knappen, men jeg glæder mig som et lille barn og sidder faktisk midt i 2 mixing sessions lige pt. som jeg gerne ville bruge maskinen på - så hvis nogen kan linke mig til en lille guide eller noget ville det være en rigtig stor hjælp.
« Last Edit: July 17, 2013, 10:02:14 AM by Eskobar »