Author Topic: GSSL HJÆLPETRÅD!  (Read 359726 times)

Offline Child1

  • picoposter
  • Posts: 76
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #750 on: June 29, 2010, 08:13:04 PM »
Hej..  ;D

Kan se at alle monterer de to store 1000/63 elektrolytter vandret. Er der nogen speciel grund til det? skal kondensatorer monteres med "luft" under?

- Mads  :)

Offline Søren Sømand

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 744
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #751 on: June 29, 2010, 10:24:20 PM »
Hej..  ;D

Kan se at alle monterer de to store 1000/63 elektrolytter vandret. Er der nogen speciel grund til det? skal kondensatorer monteres med "luft" under?

- Mads  :)
Mine er monteret vandret fordi der ikke er plads i kabinettet til at de kan monteres lodret. Ingen anden grund ;)

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline Søren Sømand

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 744
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #752 on: June 29, 2010, 10:26:48 PM »
Vi tror at vi måske har en løsning. Men inden vi brænder det hele af vil vi lige høre om i har nogle kommentarer til det.

http://www.anacropolis.dk/ssl/inoutwiring.jpg


Så hvad siger i til denne løsning?

Mvh...Jan
Det ser helt rigtigt ud. Det er så bare lidt svært at få en led til at tænde og slukke. I kunne evt. bruge en 3 polet istedet for en 2 polet og sætte lysdioden på den sidste række. Her fx. http://www.musikding.de/product_info.php/info/p2616_Miyama-Toggleswitch-3-poles-ON-OFF-ON.html

Så kan i tage strøm fra den eksisterende led og sætte igennem den sidste kontakt.

Søren Sømand
« Last Edit: June 29, 2010, 10:29:10 PM by Søren Sømand »
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline jklarsen

  • picoposter
  • Posts: 5
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #753 on: June 30, 2010, 07:29:59 AM »
Så har vi fået samlet maskinerne og første test gik igang.

enheden kommer med en underlig "flanging" hakke agtig lyd når begge input kabler er i enheden.
Hvis jeg kun har et input kabel i lyder den helt perfekt. Det er lige meget om det er højre eller venstre
hver kanal lyder godt hver for sig?

Og så har jeg ikke lys i mit VU meter. Jeg har målt at ved Power LED'en er der 1.94V,
hvor på min kammerats er der ca. 3V, men mine komponenter er alle rigtige.
Jeg har prøvet at lodde en ekstra LED på power LED'en bare lige som test og selvom der er lys o
power LED'en kommer der ikke lys i de ekstra LED's? så nogen tips?


Mvh...Jan

Offline AndersPE

  • picoposter
  • Posts: 16
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #754 on: June 30, 2010, 06:41:43 PM »
Jamen så er min GSSL blevet færdig, men der er dog et problem med den.

Hvis jeg sætter ratio'en til 1:2 komprimerer den helt vildt meget. Nålen svinger minimum helt ud til højre (20db), og sikkert mere hvis den kunne. Det er lige som om jeg ikke kan sætte threshold højt nok. Sætter jeg ratio til 1:4 eller 1:10 forsvinder signalet (på et sekunds tid) og nålen står i max. ???

Under fejlsøgningen opdagede jeg at en af u47 lytterne på front printet var vendt forkert. Den vendte jeg så rigtigt, men det hjalp ikke. Kan den være brændt af? Kan man kontrollere sådan en lyt?

Hvad kan det ellers være? Jeg har dobbelt checkket alle komponenter og syntes ikke jeg kan finde nogen fejl...

Offline AndersPE

  • picoposter
  • Posts: 16
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #755 on: June 30, 2010, 11:50:52 PM »
Jamen så er min GSSL blevet færdig, men der er dog et problem med den.

Hvis jeg sætter ratio'en til 1:2 komprimerer den helt vildt meget. Nålen svinger minimum helt ud til højre (20db), og sikkert mere hvis den kunne. Det er lige som om jeg ikke kan sætte threshold højt nok. Sætter jeg ratio til 1:4 eller 1:10 forsvinder signalet (på et sekunds tid) og nålen står i max. ???

Under fejlsøgningen opdagede jeg at en af u47 lytterne på front printet var vendt forkert. Den vendte jeg så rigtigt, men det hjalp ikke. Kan den være brændt af? Kan man kontrollere sådan en lyt?

Hvad kan det ellers være? Jeg har dobbelt checkket alle komponenter og syntes ikke jeg kan finde nogen fejl...


Jeg har undersøgt problemet lidt nærmere. Det lader til at jeg ikke har nogen kontrol over "threshold" overhovedet. Jeg skruede ned for det signal der kommer ind i GLLS'en og så fik jeg den faktisk til at lave 4dB udsving på nålen og det lød rigtigt (bortset fra en masse støj). Men der gav ingen forskel i udsving at dreje på threshold knappen, ikke noget hørbart ihvertilfal....

Jeg har lige været alle komponenter igennem (for gud ved hvilken gang), og alle komponenter er korrekte....

Nogen der kan hjælpe?

Mvh,

Anders

Offline AndersPE

  • picoposter
  • Posts: 16
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #756 on: July 01, 2010, 05:39:08 PM »
Eureka!!

Jeg gik alle mine lodninger igennem, og fandt en lodde klat der kortsluttede med lodde øen ved siden af (ved sidechain VCA'en).

Og nu spiller den bare!!

Anders

Offline Søren Sømand

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 744
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #757 on: July 01, 2010, 10:51:42 PM »
Godt arbejde. Til lykke med dyret.  :D ;) ;)
... og lad os så få nogle billeder i showroomet..

Søren Sømand
Eureka!!

Jeg gik alle mine lodninger igennem, og fandt en lodde klat der kortsluttede med lodde øen ved siden af (ved sidechain VCA'en).

Og nu spiller den bare!!

Anders
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline AndersPE

  • picoposter
  • Posts: 16
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #758 on: July 02, 2010, 11:40:32 AM »
Godt arbejde. Til lykke med dyret.  :D ;) ;)
... og lad os så få nogle billeder i showroomet..

Søren Sømand
Eureka!!

Jeg gik alle mine lodninger igennem, og fandt en lodde klat der kortsluttede med lodde øen ved siden af (ved sidechain VCA'en).

Og nu spiller den bare!!

Anders

Jamen det er hermed gjort!!!

Anders

Offline Child1

  • picoposter
  • Posts: 76
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #759 on: July 06, 2010, 08:00:52 PM »
Findes der her på siden (eller andet steds) en tegning over hvordan xlr ind og udgange skal forbindes i gssl? Har lidt svært ved at regne den ud men chassis forbindelser osv... :)

-Mads

Offline Søren Sømand

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 744
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #760 on: July 06, 2010, 09:57:17 PM »
Hej Mads.
Sådan her har jeg forbundet min GSSL.

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline Child1

  • picoposter
  • Posts: 76
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #761 on: July 06, 2010, 10:03:56 PM »
Hej søren

Tusind tak... var lige hvad jeg skulle bruge...!
Vil det sige at du bare tager jord direkte fra dit strømstik og linker gennem xlr'erne og så den anden til selve kassen??? :) Bare så jeg ikke har misforstået noget... ;)

Offline Søren Sømand

  • Global Moderator
  • mikroposter
  • Posts: 744
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #762 on: July 06, 2010, 10:22:37 PM »
Tegningen er lidt fortegninget. Forbindelsen fra Inlet (IEC) stikket sættes på den lille flig hvor alle de andre jordforbindelser og sidder. Den er på XLR stikkene og har vedhæftet et billede med en oval ring omkring jordbenet på XLR stikket. Fra den lille flig forbindes alle de andre XLR stik som vist med sort.

Her står også lidt om XLR stik og deres 3 forskellige ben.
http://en.wikipedia.org/wiki/XLR_connector


Søren Sømand
« Last Edit: July 06, 2010, 10:25:46 PM by Søren Sømand »
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline jacobld

  • picoposter
  • Posts: 46
  • blod på tanden!
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #763 on: July 12, 2010, 01:43:33 PM »
så det er er både på den lille tab og ben 1?
Livin' it up

Offline Jakobz

  • picoposter
  • Posts: 99
Re: GSSL HJÆLPETRÅD!
« Reply #764 on: July 21, 2010, 02:04:50 PM »
Jeg har pludselig fået et problem med min ene gssl. Den ene kanal spiller lidt lavere end den anden.  Problemet er der også på bypass så min første tanke var at det bare var en løs forbindelse.
Jeg har prøvet at skifte input/output molexstikkene uden resultat. Jeg har to oep trafoer i den som jeg så vil prøve at køre uden om, kan jeg godt gøre det uden at skifte tilbage til 100r modstande? Er der andre ting end løse forbindelser/dårlige lodninger som kan være skyld i det?

Gssl, G1176, Pultec, Neve 1073, G7, G9.
www.moerkvaerk.dk