Author Topic: NP Elektroakustik IK36  (Read 3431 times)

Offline bjorne42

• picoposter
NP Elektroakustik IK36
« on: November 03, 2016, 08:43:24 PM »
Hej.

Jeg har netop fået købt mig nogle IK 36 moduler fra NP elektroakustik, som efter sigende er lavet til DR, nok i 80'erne.

Jeg mangler dog diagrammer på dem, og har ikke rigtigt kunne finde noget på google, og heller ikke på Gyraf's hjemmeside, så nu er jeg lost :/

Nogen der har dem liggende eller kan pege mig i retning af nogen der kan?

MVH

Bjørn

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
Re: NP Elektroakustik IK36
« Reply #1 on: November 04, 2016, 09:09:18 AM »
Der er næsten intet tilgængeligt af NP's - og pultene var næsten altid custom-lavet og derfor forskellige.

Talte med NP engang i tidernes morgen, og han fortalte at firmaet IKKE opbevarede backup af dokumentationen - det var op til køberen at passe på den.

Dit bedste bud er at finde ud af hvor modulerne kommer fra, og på den måde opspore den originale manual - der HELT SIKKERT blev medleveret da pulten var ny. Dén slags elektronik er ikke ret meget værd uden dokumentation, desværre.

Jakob E.

Offline bjorne42

• picoposter
« Reply #2 on: November 04, 2016, 10:45:10 AM »
Hej Jakob

Fandt frem til en gammel tråd på lydmaskinen hvor du skrev ca. samme indlæg, lidt nedslående :/

Men jeg må prøve at spore modulerne bagud, og se hvad jeg kan finde.

MVH

Bjørn

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
« Reply #3 on: November 04, 2016, 12:03:42 PM »
..og husk, når du finder dokumentationen: scan den, og læg den online. Evt på groupdiy.org's tech. libary?

Jakob E.

Offline bjorne42

• picoposter
« Reply #4 on: November 04, 2016, 05:03:46 PM »
Hvis jeg finder den gør jeg helt sikkert det.

Det er i dag lykkedes mig ad omveje at finde frem til en tidligere medarbejder hos NP, som mente at han kunne hjælpe, også hvis han ikke havde det specifikke diagram.

Lige meget hvad vi finder frem til, skal jeg nok sørge for at få det ind på siden her.

MVH

Bjørn