Author Topic: S-25 kit fra microphone-parts.co.uk  (Read 3707 times)

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2804
    • http://tunetown.dk
S-25 kit fra microphone-parts.co.uk
« on: November 14, 2016, 08:25:59 AM »
Som skrevet står, har jeg købt et S-25 kit fra microphone-parts.co.uk + deres "grille upgrade".

Jeg mangler en ekstra mic til at lave backingvokaler med. (En sanger i boksen og mig i kontrolrummet.)

På lydeksemplerne kan man høre at den lyder ganske fornuftigt, men den er lidt mere "dynamisk" og lige knap så åben som f.eks. den U87 den sammenholdes med i testen på siden.

Derfor vil jeg ...
1. ... prøve at skifte kapslen ud med den elektret-kapsel jeg har til overs efter min AKG SolidTube blev ofret for min G7. Nogen vil mene at kapslen i SolidTuben sikkert er den direkte årsag til SolidTubens blakkede ry, men nu er jeg så en af dem der faktisk har fået glimrende resultater med SolidTubes gennem årene, så jeg tror jeg vil blive meget glad for den kaspel.
2. ... eventuelt finde en trafo at sætte i mikrofonens udgang. Jakob talte, da jeg skrællede SolidTuben, om at jeg eventuelt kunne bruge trafoen til noget engang i fremtiden fordi den vistnok er udmærket. Jeg tror jeg vil se om der kan være plads til den i denne mics hus.

Jeg vil så starte med at samle mic'en som de har tænkt sig den skal være. Så kan jeg sammenligne lyden før og efter modifikationer, så jeg trods alt ender med den bedst lydende version af den.

Mic'en er bestilt og lander vel om nogle dage. :P

Da jeg forhørte mig hos dem, spurgte på et par detaljer i forbindelse med mine planer med den, så sagde Matt derovre fra, at de netop er ved at lancere en stormembran upgrade til den. Så de må altså også selv have noteret sig en hørbar forskel på størrelsen af mebranerne.

Fortsættelse følger ... :)
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Bodtbody

  • picoposter
  • Posts: 49
Re: S-25 kit fra microphone-parts.co.uk
« Reply #1 on: November 17, 2016, 12:21:44 AM »
Jeg kan ikke rigtigt se hvad det er du bygger , er der et mere præcist link ?
Med hensyn til Solidtube kapslen , er den ok syntes jeg , jeg rodede lidt med en for en del år siden og den lød ok , og så til den pris det var.
Men ellers vil jeg da sige at Tims kapsler er meget fine og med hans priser får maan jo vildt meget for pengene.

Jeg troede lige for nylig jeg havde fundet en god kinakapsel , jeg hjalp en ven med at bygge en mic , han havde købet en kapsel på nettet for omkring 800 kr og den lød rigtigt fint.. nå så bestilte jeg et par stykker , og , ja de lød af H til. Det vidste jeg jo godt , en stabil og ensartet kvalitet koster penge.

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2804
    • http://tunetown.dk
Re: S-25 kit fra microphone-parts.co.uk
« Reply #2 on: November 17, 2016, 01:35:07 AM »
Hvis du efterlyser et diagram, så har jeg ikke noget. Desværre, for jeg ville også godt ha' gravet lidt mere i det.
Men jeg kender ikke til andre der sælger kits til mics med elektretkapsler.

Men det var også lidt derfor jeg startede tråden. Så kan jeg brede det lidt mere ud for andre interesserede når jeg modtager kittet inden for den næste dags tid eller to.

Men Tim laver da "kun" CT12 kapslen, ikk'?
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Bodtbody

  • picoposter
  • Posts: 49
Re: S-25 kit fra microphone-parts.co.uk
« Reply #3 on: November 17, 2016, 11:35:45 AM »
hi hi , jeg anede ikke det var en elektret kapsel der sidder i . Det virker da helt tosset.
nå men , det aner jeg så ikke en skid om.  ;D

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2804
    • http://tunetown.dk
Re: S-25 kit fra microphone-parts.co.uk
« Reply #4 on: November 18, 2016, 01:29:29 AM »
 ;D

Nå, men pakken kom i dag. Hurtig ekspedition, synes jeg.




Jeg er aaaaaaalt for utålmodig, så det første jeg gjorde var, stik mod hvad jeg selv synes skulle gøres, at montere SolidTube-kapslen ...  ::)




Det kommer nok ikke til at tage mange halve timer at samle det hele:




Her er huset samlet, men den er dog tom indeni. (Bortset fra kapslen som lige kan anes.) Grillen bagved er den oprindelige grill til miken. Jeg har monteret en C12 type grill.




Der følger i øvrigt et swivel mount og en sort pung med til at opbevare miken i.




Jeg kan desværre ikke uploade diagram osv. da han netop frabeder sig dét bag på bookletten der følger med.

Lodder løs i morgen.
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline gyraf

  • kiloposter
  • Posts: 1965
    • http://www.gyraf.dk
Re: S-25 kit fra microphone-parts.co.uk
« Reply #5 on: November 18, 2016, 10:44:23 AM »
Jeg troede lige for nylig jeg havde fundet en god kinakapsel , jeg hjalp en ven med at bygge en mic , han havde købet en kapsel på nettet for omkring 800 kr og den lød rigtigt fint.. nå så bestilte jeg et par stykker , og , ja de lød af H til.

Det er netop dette der er pointen i kina-mics: Hvis man har tålmodighed til at lytte mange kapsler igennem, så ka' man sagtens finde nogen imellem der er rigtig gode. Men variationen er stor, og for det meste i retning af hvad vi tænker som "hård top", fordi kineserne synes det lyder godt og fremmer taleforståelighed på kinesisk(!).

Netop indkøb, selektion, og returnering af de uønskede kapsler er kernen i Peluso's business. Sandsynligvis ligeså i hans lærling's, BeesNees' forretningsmodel. Ja, jeg ved godt de begge hævder at de selv laver kapsler, men jeg har mine grunde til at tvivle på det...

Jakob E.

Offline Luny Tune

  • Administrator
  • Megaposter
  • Posts: 2804
    • http://tunetown.dk
Re: S-25 kit fra microphone-parts.co.uk
« Reply #6 on: November 19, 2016, 11:51:19 AM »
Nå, det tog under halvanden time at lave den. Jeg fulgte instruktionerne til punkt og prikke, og jeg vil anbefale andre at gøre det samme. De fleste ting giver jo sig selv når man har bare lidt erfaring med de ting her, men der er et par småting som er vigtige at sørge for. Bl.a. er der nogle ting der skal loddes sammen i fri luft og hvis man ikke følger anvisningerne så skal man bare sidde og bladre efter det når man pludselig ikke kan komme længere. Så bare følg instruktionerne. Så er den også fiks og færdig når man når sidste side. Den spillede bare da jeg pluggede den i.

Jeg skal lige ha' tjekket med noget sang osv. men jeg lavede lige en lyntest. Jeg speaker meget og jeg tog lige en enkelt sætning fra et nyligt speak lavet med G7. Jeg sad en smule skråt for G7'eren men det er godt nok til en lyntest. Jeg indtalte så lige hurtigt samme lille sætning i S-25. Filerne er helt rå og peaker ved ca. -6-7 dB. 320 kbit mp3. Indtalingerne er fra to forskellige dage, G7 i vokalboksen og S-25 ved pulten, men igen, det er bare en lyntester. Jeg laver nogle bedre tests senere.

G7

S-25
Torben



Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter