Author Topic: Evt ny G9 byggeweekend i april/maj ?  (Read 7742 times)

Offline ash100

• picoposter
Evt ny G9 byggeweekend i april/maj ?
« on: December 22, 2006, 10:15:25 AM »
Hey Alle. Jeg står i den sitation at jeg sindsygt gerne vil bygge en G9'er hurtigst muligt, men da det kommende arrangement er fuld booket op og lidt til vist, prøver jeg lige at høre om det ville kunne lade sig gøre med en ny weekend i april/maj måned, for dem som ikke får muligheden i januar måned..
Jeg er godt klar der bliver gjort en masse friviligt arbejde, og de folk skal der ikke trækkes på hver weekend, så derfor skal dette bare ses som en forsigtig forespørgsel...
Men det ville jo være super dejligt hvis de kunne overtales til at tage en en weekend til i en af de omtalte måneder..
Jeg tror ihvertfald der er folk nok til at fylde et nyt hold op...

God jul til Alle
Anders

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
« Reply #1 on: December 22, 2006, 12:18:07 PM »
Jamen, du er jo supervelkommen til at organisere sådan en weekend! :wink:

Jeg synes du strammer garnet lidt her. Gustav, Black Dog, og Jakob lægger rigtig meget arbejde i de weekender han står for, og det bør efter min mening respekteres sådan at man end ikke PRØVER at presse citronen.

Brug deres eksempel som inspiration til at få tingene til at ske!
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Michailov

• nanoposter
« Reply #2 on: December 22, 2006, 01:31:51 PM »
Hej Ash

Jeg tror luny er rendt ind i noget julestress... Men på den anden side kan jeg godt følge ham lidt. :wink:

Hvis du "hurtigst muligt" skal bygge en g9 - så er det faktisk hurtigst at gøre det selv.
Jeg sidder selv og samler en G9'er nu. bl.a. fordi jeg på tidligere weekends har siddet med en flov fornemmelse af ikke at fatte hat. Det er MEGET lærerigt ikke bare at få svaret men at kaste sig ud i groupdiy's 100-siders meta-tråde. Og det er i hvert fald hurtigere end at vente til marts/april.
Komponentmæssigt er G9 ikke vanskelig, men jeg frygter lidt forkablingen. Mit mål er derfor at blive "færdig" før byggeweekenden så jeg kan få tjekket maskinen igennem ved at sammenholde med den jeg skal bygge i odense.
Hvis jeg så er så heldig at der bliver tid (og det er lars og jakob der afgør det) så kan det være den kan komme op og køre om søndagen.

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor. Men hvis du får bikset en G9 sammen til "før strøm" og henvender dig til en der har styr på det, kan du sikkert godt få hjælp til at tjekke maskinen og sætte strøm til. :wink:
Got hitched, got debt - God damn
Bli'r der nogensinde tid til DIY igen, eller bliver min kælder ommøbleret til systue og walk-in closet?

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
« Reply #3 on: December 22, 2006, 01:48:34 PM »
Er jeg for hård? Ja, det kan måske godt være...og så er det cool nok lige at få det at vide. Jeg skal jo heller ikke svare for andre...

Jeg har bare så meget respekt for det arbejde de ligger i det at bare antydningen om at de eventuelt lige kunne lave et byggearrangement for dem der ikke kunne komme med denne gang falder mig for brystet. Og det ville faktisk ærgre mig lidt hvis nogle af de herrer selv blev nødt til at trække stregen i sandet, for det burde ikke være nødvendigt.

Dette mener jeg helt generelt og det er ikke specielt møntet på dig, Ash. I know, det ser ud som om jeg bare fortsætter min "hetz" mod dig, men det er nu blot for lige at forklare hvorfor jeg skrev som jeg skrev. Så du ved "hvor jeg kommer fra".

Vi debatterer det bare. Så kom endelig med din mening, og du skal da heller ikke være et sekund i tvivl om at der vil være masser af hjælp at hente herfra uanset hvad!!

Det er jo derfor vi er her allesammen! :D

Og...*host*....velkommen til! :oops:
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline GustavG

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.lavfrekvent.dk
« Reply #4 on: December 22, 2006, 07:00:26 PM »
Quote from: "Luny Tune"
Er jeg for hård?

JA, gu' er du så!   8)

Ash. Det varer minimum et år eller to før der kommer en G9 weekend hos mig igen, så enten skal du selv komme i gang, eller også skal du se, om der skulle være en anden, der har et bord med plads til 10 stole!

Gustav

Offline Rigpa

• nanoposter
    • www.MicroSonic.dk
« Reply #5 on: December 23, 2006, 05:22:15 PM »
Jeg er med på en G9 bygge week-end. Specielt hvis det bliver i Århus.

/David

Offline ash100

• picoposter
« Reply #6 on: December 27, 2006, 10:52:12 AM »
Host host, ja det var da noget af en velkomst Torben :o) Det går jo nok det hele, jeg synes jo jeg forsøgte at træde så forsigtigt som muligt da jeg sagde:
"Jeg er godt klar der bliver gjort en masse friviligt arbejde, og de folk skal der ikke trækkes på hver weekend, så derfor skal dette bare ses som en forsigtig forespørgsel... "
Men åbenbart ikke...Jeg sætter stor pris på at der er nogen derude der vil lægge et stort stykke frivillligt arbejde i at gøre noget uden nogen særlig gevinst for dem selv, men til gengæld gør de en masse mennesker glade, det tangerer jo næsten velgørenheds arbejde..Som jeg sagde tidligere, skulle mit indlæg bare ses som en forsigtig forespørgsel, da jeg ikke anede noget som helst om hvordan tingene hænger sammen herinde..
Nu er jeg blevet det klogere, og jeg skal lige vurdere, hvad mit næste skridt blive...
God Jul og godt nytår Anders

Offline rune_sm

• picoposter
    • http://www.runemadsen.com
« Reply #7 on: January 24, 2007, 01:41:55 PM »
Jeg er med på en byggeweekend. Er godt nok meget noob.. men er super frisk

Offline Michailov

• nanoposter
« Reply #8 on: January 24, 2007, 08:46:40 PM »
Quote from: "rune_sm"
Jeg er med på en byggeweekend. Er godt nok meget noob.. men er super frisk

jeg ved godt jeg gentager mig selv, men i betragtning af dit spørgsmål på newbie-siden, vil jeg sige den er al for langhåret at starte ud med. GSSL'en udgør slet ikke samme risiko ved fejl. I en G9 futter komponenter af og ved fumlefingerede manøvre kan man også selv futte af....  :wink:
Got hitched, got debt - God damn
Bli'r der nogensinde tid til DIY igen, eller bliver min kælder ommøbleret til systue og walk-in closet?

Offline rune_sm

• picoposter
    • http://www.runemadsen.com
« Reply #9 on: January 25, 2007, 02:40:06 AM »
OH OH... så må jeg sgu hellere bygge GSSL'en først.. man vil bare så gerne igang, og udsigterne til en GSSL weekend efter marts er vist lange...

Men jeg venter tålmodigt :-)

- Rune