Author Topic: G9 HJÆLPETRÅD!  (Read 182559 times)

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
Re: G9 HJÆLPETRÅD!
« Reply #540 on: Today at 01:09:15 AM »
Jeg mener nu kablerne inde i maskinen som går op til DI jackstikkene og tilbage igen. (Du har formentlig loddet dem på på kobbersiden af printet. Det er noget med at nogle baner skulle skæres og kablerne loddes på på den side. De skal være så korte som muligt fordi de bare agerer antenner dér.

Kunne du prøve at smide et jackstik (forbundet til noget i den anden ende så du ikke bare sender brum ind) i DI/Inst. inputtet på en af kanalerne og se om støjen stadig er der?
(Hvis der stadig er støj, ved vi nu at støjen generes efter punktet lige før det første rør.)

Og kan du prøve at skrue helt ned for outputtet på G9'eren og høre om støjen stadig er der?
(Hvis der stadig er støj, ved vi nu at støjen generes efter punktet lige før det andet rør.)

Hvis der så stadig er støj ville jeg gætte på det enten er et eller flere rør der skal skiftes ELLER støjen generes i kablerne fra G9 til interfacet. Er de balancerede?

Og nej, der skal ikke være støj. Jeg har lavet masser af store kor gennem G9 på produktioner og jeg hører ikke noget build-up af støj jo flere spor jeg lægger på.
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Eskobar

• picoposter
« Reply #541 on: Today at 08:55:01 AM »
Tak, meget informativt.

Det er noget tid siden jeg byggede den, men jeg kan huske at jeg lavede det trick med at cutte en bane. Så det er helt sikkert gjort.

- Jackstik ind i DI og der er stadig støj.
- Gain og output skruet ned, stadig støj
- Output skruet 75% op, gain skrues op trinvist, støjen forværres..

Kablerne er balancerede .. hmm.

Må prøve at skaffe nye kabler og se om det hjælper. Ellers nye rør.

Var der ikke noget med noget løftet stel eller noget i de her maskiner. Et eller andet trick man kunne lave?

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
« Reply #542 on: Today at 06:09:21 PM »
Jeg synes det peger på rørene. Jeg har bare aldrig hørt flere rør der opførte sig sådan på en gang med hiss der kryber ind, MEN derfor kan det jo godt være. Jeg har jo ikke prøvet alt. :)
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Eskobar

• picoposter
« Reply #543 on: Today at 09:15:02 PM »
Jeg synes bare altid den har været sådan. Så det skulle undre mig meget hvis jeg har fået købt 4 defekte rør og sat i .. hmm. Jeg må prøve at tænke lidt.