Den kan bruges som preamp? Ja, så er det ikke så underligt med den feature.
Den lyder altså fedt på den måde også. Ikke specielt "clean", så vidt jeg lige kan høre, men fedt.
Jakob, kan du sige mig om da nu de to "gamle" output transistorer har haft byttet plads de så kan tænkes at være futtet af?
Og om der er andre komponenter i kredsløbet jeg måske bør "safety-skifte" efter at de har siddet forkert?
Nå, jeg har to småting jeg lige vil dele.
For det første var jeg lidt hurtig til at få loddet diodebroen af. Det viste sig at selvom meteret fungerer fint i GR mode i maskinen så skal diodebroen altså på for at meteret også fungerer som VU meter.
Der sidder sikkert en eller anden og tænker:"DIODEBRO??" Men når jeg er færdig og skal tage billeder af maskinen så tager jeg lige billeder af både output transistorerne og diodebroen også og fortæller hvordan den er sat sammen og hvilket meter det er jeg har brugt. Da mit meter lader til at virke er det dermed muligt at bruge andre fra samme serie og som har næsten samme mål som "originalen". Hvor præcist det ender med at være skal jeg nok oplyse om.
For det andet vil jeg lige vise hvordan der kan ses noget forskel grafisk.
Jeg optog i går noget vokal til en jazz skive. Jeg compede derefter sporet med GSSL'en lige til det punkt dér hvor den gennemgående ikke er specielt hørbar, men der hvor vokalen lige er lidt kraftig kan man godt høre compen holder den i snor.
Da jeg så blev færdig med G1176'eren måtte jeg naturligvis lige samme tur i gennem med dén. Jeg indstillede den efter samme kriterier på øret.
Rækkefølgen oppe fra og ned er Original, GSSL og G1176.

G1176'eren nivellerer langt mere effektivt før man synes at kunne høre maskinen arbejde. Og hvilken lækker karakter resultatet får... MUMS!:P