Jeg mangler at få lys i min G1176 og da jeg er lidt nervøs for at brænde pæren af vil jeg lige sikre mig at jeg har forstået proceduren rigtigt.
Jeg har taget et udtag direkte fra den sekundære vikling på trafoen, der måler ca.35VAC, 0,5A. Lars mener at pæren er på 6v. Jeg har fanget en omregning et sted på groupdiy, der ser sådan her ud: R=U/I - resistance in Ohms = Voltagedrop (in volts) / current (in Amps). Dvs. jeg skal bruge en modstand på cirka 29/0,5=58 Ohm. Det er så noget med at det gerne må være en der er lidt mindre for at pæren holder længere. Det jeg tænker er så at anskaffe mig et trimmepotmeter, der arbejder deromkring og så trimme mig frem til et behageligt lys og så derefter måle mig frem til værdien og sætte en modstand på. Men hvor skal modstanden egentlig sidde? Når det er AC er det måske ligemeget? Skal den bare sidde i serie på den ene tilslutning eller skal den måske sidde i parallel?
Pyha, det var en ordentlig smøre - håber at det jeg skriver giver mening og at jeg er nogenlunde på rette vej!