Author Topic: G1176 HJÆLPETRÅD!  (Read 341977 times)

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #300 on: March 23, 2007, 10:51:34 AM »
..nope..

Offline Lasselakken

• mikroposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #301 on: March 23, 2007, 11:15:39 AM »
Quote from: "hookah"
2. når den har været tændt en rum tid så smutter VU nålen op over +1 dB i stedet for at blive i 0dB.

Det gør min også, men jeg har kalibreret den imens den var varm, så den starter lidt under 0dB og ender så lige på 0. Til gengæld undrer det mig en del at den smutter lidt frem og tilbage (indenfor 1dB) når jeg varierer release-settingen...

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #302 on: March 23, 2007, 02:04:16 PM »
Du mener ikke Ratioen? 1176'eren er nemlig indrettet sådan at thershold ændrer sig når du skifter ratio sådan at du hele tiden (når den lige er kommet på plads) har samme niveau ud af maskinen. Og så vipper nålen lige engang når du skifter ratio. Altid til samme side alt efter om du skifter til højere eller lavere ration så det er en opførsel der er nem at genkende.

Mine maskiner har også den ting med at den lige skal være varm før nålen står der hvor den skal. 10-15 minutter eller sådan noget. Det er det samme for både mit billige og det halvdyre meter. Man kan bare lige justere Zero trimmeren når maskinen er varm.

EDIT: Hov, jeg så først nu Jakobs forklaring på det med "0".
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Lasselakken

• mikroposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #303 on: March 23, 2007, 06:24:09 PM »
Quote from: "Luny Tune"
Du mener ikke Ratioen?

Nix. Når jeg ændre ratioen laver nålen som du beskriver et hop, men lander altid tilbage på samme plads. I min står nålen præcis i 0 når min release står i midten - drejer jeg den helt med uret (fast release) viser den ca. +1/4 dB og drejer jeg den helt imod uret (slow release) viser den så cirka -1/4 dB. Attack potmetret påvirker til gengæld ikke nålen. Det er slet intet problem i praksis, bare en lidt sjov detalje der undrer mig en smule.

Offline dwoor

• nanoposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #304 on: March 24, 2007, 11:22:12 PM »
Nu er jeg ved at kable mine G1176'er

Kan jeg sætte strøm på for at tjekke spændinger inden jeg har kablet alt færdigt? Uden de to ekstra print...

Hvis jeg kan, hvor kan jeg aflæse spændningerne? Og hvad skal de være?

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #305 on: March 25, 2007, 12:43:09 AM »
Quote from: "dwoor"
Hvis jeg kan, hvor kan jeg aflæse spændningerne? Og hvad skal de være?

Hehehe Det var en ordentlig mundfuld af et spørgsmål. Men der ER "tilfældigvis" svar. Jeg skal ikke gøre mig klog på om du skal have alle boards snøret op først, men her er et hint til hvor du kan finde dine spændinger:
Quote from: "gyraf.dk"
The Schematic:

The Schematic for the 1176 compressor

We have updated the schematic to show approximate expected voltages around the transistors for easier error-tracing.

Prøv at gå ud på gyraf.dk og kig på siden om G1176. :wink:

Som sagt mange gange før så er der al den info der er dybest set er brug for ude på gyraf.dk.

1176 kan være en bitch (men også meget lærerig!!) at fejlsøge på så det er super med det diagram dér, men det er jo bare at fyre op under den og høre om der er hul igennem. Der sidder ikke noget specielt følsomt på de to små boards så dem kan du jo snildt bare snøre op også. Jeg forstår godt fremgangsmåden med at starte op uden følsomme kredse i en maskine men det gør jo ikke den store mening i G1176'eren. Jo, du kan godt starte op uden kredsene og lige tjekke at deres spændinger er hvor de skal være, men så skal du bare ha' fat i deres datablade.

Bare sæt ild til bæstet og se om der er hul igennem. Du er næppe i tvivl hvis der er fejl på den. :wink:
Torben

Offline dwoor

• nanoposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #306 on: March 25, 2007, 11:22:31 AM »

Bare sæt ild til bæstet og se om der er hul igennem. Du er næppe i tvivl hvis der er fejl på den. :wink:

Så har der været ild i bæstet, men det var ikke med succes.. Det lyd som en geigertæller.. Jeg tror det er sådan Michael beskrev det tidligere i tråden..

Nu skal jeg bare finde frem til den fejl... Den starter ud med en svag klikken og så bliver den mindre og mindre... Har jeg futtet noget af ?  :oops:

Skal 0 på 2x24 monteres til jord / stjernepunktet? Igen har jeg futtet noget af ?  :lol:

Offline dwoor

• nanoposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #307 on: March 25, 2007, 03:24:03 PM »
Nu fik jeg brændt en 7824 af, men fik stabil strøm igennem på nr. 2. Jeg har lidt på fornemmeren, at den ene 7824 var syg. Den anden knitterede lidt i starter også forsvandt det..

Den på print nr. blev meget meget varm, hvor den på nr. kun blev lun.. De svinger sgu lidt i kvalitet de regulatorer..

Code: [Select]
- Make sure that the centre tap of the 2x24V at the power transformer is connected to ground

Denne forstod jeg som om at OV tappen hvor de 2x24 kommer på printet skulle kobles til stjernepunktet.. Hvilket jeg har gjort og der var ingen problemer der..

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #308 on: March 25, 2007, 07:42:58 PM »
Men er der hul igennem så?

(Og 0 er også forbundet til "0" på printet, ikk'? :wink: )
Torben

Offline dwoor

• nanoposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #309 on: March 25, 2007, 09:54:10 PM »
Men er der hul igennem så?

(Og 0 er også forbundet til "0" på printet, ikk'? :wink: )

Jeg mangler lige lidt mere kabling inden jeg kan hører om der er hul igennem.. I morgen tror jeg der sker noget..

Orange og sort kabel fra ringkernen sidder på den miderste 24-0-24, så derfra til stjernepunktet.. Er det ikke sådan?

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #310 on: March 25, 2007, 11:33:55 PM »
Jeg er nødt til at se hvad der står på trafoens label for at kunne sige noget om hvordan den skal forbindes.

Men du kan jo måle på den...
Torben

Offline dwoor

• nanoposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #311 on: March 26, 2007, 09:01:30 AM »
Jeg er nødt til at se hvad der står på trafoens label for at kunne sige noget om hvordan den skal forbindes.

Men du kan jo måle på den...

Det har jeg gjort, og jeg har fint hul igennem.. Jeg har de 30V, hvor de skal være efter regulatoren.. Den knitren er helt væk nu, og målingerne virker fine. Nu skal jeg bare ha de sidste kabler på i aften..

Det er også den ringkerne fra indkøbslisten, som jeg tro du også har i dine 1176.. Det mener jeg har set på de billede af dem.. Ellers var det Lars, men han har jo lavet det hele  :shock:

Offline dwoor

• nanoposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #312 on: March 27, 2007, 11:50:57 PM »
Nu fik jeg nye regulatore istedet for den der brandte af, men det hjalp ikke meget.. Den bliver stadig røv varm og jeg måler kun 3V, hvor jeg skulle måle 30V  :evil:

Jeg måler 29,5V AC fra ringkernen.. Så nu har jeg bestilt nogle andre 7824 regulatore, hvis jeg skulle være ude i det samme problem som jeg havde med regulatorene til SSL9K'erne..

Har I andre også mange problemer med de regulatore?

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #313 on: March 28, 2007, 01:06:36 AM »
Hmmm...siden du får 3V hvor du skulle ha' haft 30V så bimler "multiplier alarmen" hos mig. Tjek lige at der ikke er en modstand som er 10x den forkerte værdi! F.eks. 10KΩ i stedet for 1KΩ eller omvendt. Kan du se hvad jeg mener? Det er ikke sikkert at det er sådan noget, jeg ved sq ikke så meget om det, men det virker bare lidt pudsigt at det er lige en faktor 10 det drejer sig om, ikk'?

EDIT: Husk at have en køleprofil på regulatoren.
Torben

Offline dwoor

• nanoposter
G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #314 on: March 28, 2007, 06:56:34 AM »
Hmmm...siden du får 3V hvor du skulle ha' haft 30V så bimler "multiplier alarmen" hos mig. Tjek lige at der ikke er en modstand som er 10x den forkerte værdi! F.eks. 10KΩ i stedet for 1KΩ eller omvendt. Kan du se hvad jeg mener? Det er ikke sikkert at det er sådan noget, jeg ved sq ikke så meget om det, men det virker bare lidt pudsigt at det er lige en faktor 10 det drejer sig om, ikk'?

EDIT: Husk at have en køleprofil på regulatoren.

Jeg har tænkt den samme tænke... Jeg skal lige ha tjekket de to 1K modstande, som sidder lige før 7824 regulatoren.. Men det der siger imod, er at jeg lavede begge print synkront og på samme måde.. Det ene virker, det andet gør ikke.. Derfor tænker jeg regulator, da det er den eneste ændring..

Jeg har køleprofil på regulatoren..