Hvis jeg kan, hvor kan jeg aflæse spændningerne? Og hvad skal de være?
Hehehe Det var en ordentlig mundfuld af et spørgsmål. Men der ER "tilfældigvis" svar. Jeg skal ikke gøre mig klog på om du skal have alle boards snøret op først, men her er et hint til hvor du kan finde dine spændinger:
The Schematic:
The Schematic for the 1176 compressor
We have updated the schematic to show approximate expected voltages around the transistors for easier error-tracing.
Prøv at gå ud på gyraf.dk og kig på siden om G1176. :wink:
Som sagt mange gange før så er der al den info der er dybest set er brug for ude på gyraf.dk.
1176 kan være en bitch (men også meget lærerig!!) at fejlsøge på så det er super med det diagram dér, men det er jo bare at fyre op under den og høre om der er hul igennem. Der sidder ikke noget specielt følsomt på de to små boards så dem kan du jo snildt bare snøre op også. Jeg forstår godt fremgangsmåden med at starte op uden følsomme kredse i en maskine men det gør jo ikke den store mening i G1176'eren. Jo, du kan godt starte op uden kredsene og lige tjekke at deres spændinger er hvor de skal være, men så skal du bare ha' fat i deres datablade.
Bare sæt ild til bæstet og se om der er hul igennem. Du er næppe i tvivl hvis der er fejl på den. :wink: