Er du gal en køleplade du har fået på regulatoren dér, Jim! :shock: Den skal nok klare jobbet!
Husk at tripletjekke med de output transistorer dér. De båler ret sikkert af hvis der sættes strøm til dem og de sidder forkert. Jeg er desværre ikke kommet så langt med min endnu, men jeg har Googlet datablade og så vidt jeg kan se så er printet lagt ud sådan at det netop er par som 139/140 der kan gå lige i printet uden videre. Dvs. at de begge skal sidde i selve den "rigtige" komponenttegning på printet med skriften på transistoren pegende væk fra BCE anvisningen på tegningen. Den firkant som BCE anvisningen er skrevet i antyder at dér er ryggen/kølepladen på transistoren.

På databladene kan det ses at når man holder transistorerne med fronten mod sig, altså så man kan se skriften på transistoren, så har benene numrene i almindelig læseretning: 3, 2 og 1. Databladets tegning viser så at det svarer til bogstavrækkefølgen i almindelig læseretning: E, C og B.
ALTSÅ: Når man holder transistoren så man kigger på fronten hvor skriften er, så er benrækkefølgen i almindelig læseretning venstre mod højre: ECB. Nu er det så blot at sætte dem ned i printet så bostaverne passer.
Nu bør alle kunne sætte transistorerne korrekt. (Ingen lus eller noget er nødvendige.)
Men TRIPLETJEK og tjek IGEN at 139 sidder i Q8 pladsen og 140 i Q9. HUSK at de vender hver sin vej! Vi er flere som har byttet rundt på ting lige dér! På en af mine maskiner var det først efter fjerde tjek at jeg opdagede jeg havde byttet rundt på transistorerne. :oops: Jeg var SIKKER på jeg var MEGET omhyggelig, og netop derfor sløsede jeg åbenbart lidt med at tjekke dem ordentligt fordi mine øjne fandt det de forventede. Når I tjekker så lad som om det ikke er jer selv der har monteret.
(Til arkivet vil jeg lige nævne at alternative transistorer som er nemme at skaffe er parret BD135/136 og de har samme pinout som BD139/140.)