Har du justeret Q-bias?
Ja, men det er virkelig som om der mangler MEGET gain alligevel. Q-Bias gør ikke så meget ved kompressionen. Nu er vi jo tre, der har lavet 1176'ere, og de har væsentlig mere gain ind fra samme signal.
Er din FET den anbefalede BF245 version "A"?
Jepsen, har endda prøvet at skifte den uden held.
- Kan du måle om en ændring i inputsignal giver ændringer i DC i sidechain'en - ellers er der noget galt i sidechain-del, evt. ratio eller bypass wireing.
Jeg er nød til at spørge dumt, hvor jeg gør dette???
Jeg har målt igen på main pcb, og jeg får de DC-spændinger jeg skal ifølge Jacobs (Gyrafs) diagram. Jeg har dog et spørgsmål til en målingen ved henholdsvis CR1 og CR2. Der får jeg:
CR1: 14.1v og 14.7v
CR2: 14.1v og 13.4v
Er det rigtigt?
Jeg tror måske, at jeg kan måle mig frem til noget der er galt:
hvis jeg laver en testtone ud fra min mikser (lille mackie) på 0db måler jeg ved fuld input på kompressoren 1.23v ac på højre side af R6.
Men på venstre side måler jeg kun 0.065v ac. Er dette ikke alt for lidt?
Og på øverste ben af C6 måler jeg 0.021v ac. Jeg har afmonteret R6 og checket den. Den er på 27K. Ligeledes har jeg skiftet Q1 og C1, men jeg kan simpelthen ikke finde hvorfor jeg ikke får mere input inden compression... Hvis jeg virkelig pumper et hårdt signal ud af min mikser, får jeg en smule kompression, men ikke noget af betydning. Fejlin må ligge i inputtrinet......
:?
EDIT:
B I N G O
Fandt en forkert modstand... Havde sat 560R i stedet for 560K
Nu comper den, og mums der er lyd igennem :shock:
mvh
ahlmark