Men i dag er det lykkedes mig at få den til at kunne give den meget mere input uden at jeg egentlig ved hvorfor (jeg trimmede den igen), så nu kan den altså kompe og release meget renere. Der er stadig en smule distortion ved max indstillinger, men det regner jeg som ok. Jeg tror såmænd bare at jeg går videre med den næste og ser hvor det bærer hen....
Du har ikke justeret den efter at den skulle forvrænge mindre, vel? Juster den efter foreskrifterne så spiller dne som den skal, og vær slet ikke bange for at bare give noget længere release. 1176 er en LATTERLIGT hurtig comp. Prøv at finde specs på maskinen og se hvad det er for tider vi taler om.
Hvis ikke f.eks. en elbas kan få den til at forvrænge ved hurtigste indstillinger så er der noget galt. Og en 1176 lyder slet ikke "pænt". Det er en comp som kan lave testtoner ud af selv det mest dynamiske signal.
Det man skal vænne sig til med en maskine som denne er at den rent faktisk gør hvad den påstår den kan. Vi kender allesammen de maskiner hvor man kan læse ét ud af specs for så at finde ud af at virkeligheden er en anden. Jo, de kan præstere de tider der står, men lyder bare klemt og pressede i yderstillingerne. Sådan er det ikke med 1176.
Prøv også at lave denne test når du skal lære den at kende. Prøv at tage et råt vokalspor uden comp på. Sæt 1176 på, sæt hurtigste attack og næsten hurtigste release (ca. minus 10 grader på releaseknappen) og gain op til du har en pæn og behersket nivellering af vokalen. Synes du vokalen lyder klemt overhovedet nogen steder så gain lidt ned så det hele tiden lyder pænt og safe. Ligesom hvis du skulle levere en fornuftig vokal til nogle andre der skulle mixe, hvor du så ville sørge for godt forarbejde men uden at risikere noget. Optag resultatet ned på en nyt spor og sammenlign så waveforms. :wink:
Det er superfedt så meget som den når at lave uden at man egentlig hører den arbejde og selv når man så vrider til og virkelig kan høre den lave noget så yder det også bare for fedt!
Anyways, tillykke med dyret!!!