Jeg har noget bøvl med en 1176'er som jeg ikke kan hitte ud af og heller ikke har kunnet finde beskrevet her eller på den internationale.
Her kommer nogle symptomer:
Der er signal igennem og den komprimerer nogenlunde som den skal, men hvis jeg skruer mere op end kl.12 for outputtet kommer der nogle mærkelige knirkeagtige lyde og der kommer en del støj også. Desuden er den meget følsom i forhold til attack-clicks hvis jeg sætter attack til hurtigere end ca.15.
Jeg gik i gang med at foretage justeringen og oplevede at det gav nogle vilde udslag ved at dreje på q-bias - det var som om at den havde et punkt ca. midt på hvor den væltede voldsomt til den ene eller den anden side - slet ikke så jævnt som på de andre 1176'ere jeg har prøvet at justere.
I bypass mode overstyrer den meget hurtigt selv ved meget lavt output.
Her kommer mine egne tanker om problemet:
Jeg tror ikke den køleplade jeg har på regulatoren er helt stor nok, for den bliver ret varm og jeg oplevede lige at der pludselig kom knas og knitren efter at den havde stået tændt i en 10 minutters tid (og det forsvandt efter at have den slukket i nogle minutter). Det kan jo nemt fikses med en større køleprofil eller evt. ved at montere regulatoren på chassis'et. Jeg tror dog ikke at det er det, der giver de andre problemer (jeg har også de rigtige spændinger de steder hvor det er angivet på printet).
Efter at have trippeltjekket for loddefejl og fejl i forkabling har min mistanke samlet sig om evt. defekte transistorer. Jeg ved bare ikke hvilke det ville være mest fornuftigt at starte med at skifte ud, så tips modtages med kyshånd!
En anden mistanke handler om nogle af de keramiske kondensatorer - jeg kan ikke måle kapacitans med mit multimeter, så jeg måtte gå efter værdierne der var skrevet på dem (jeg har fået en frygtelig masse som var mere eller mindre usorterede), men jeg er ikke 100% sikker på at jeg har forstået dem rigtigt (der står de rigtige tal på, men jeg synes ikke altid det er helt klart om der skal ganges med 100 eller sådan noget) - umiddelbart tror jeg ikke det kan være årsagen til problemet, men hvis det er en mulighed så lad mig vide det og jeg skaffer nogle andre kondensatorer.
Det var det hele - jeg håber nogen har et forslag til hvor jeg kan prøve at gribe fat