Okay så blev jeg færdig med mit første DIY projekt – en 1176´er og det er herre fedt. Hvis jeg fattede beskrivelsen af hvordan man lægger billeder ind, så smed jeg gerne et par stykker, så allerede her har jeg brug for hjælp.
Nå men i tillæg til at den er færdig har jeg selvfølgelig testet den lidt og har derfor et par opklarende spørgsmål.
Jeg har læst et sted at den fasevender signalet, så jeg skal bytte om på + og – på enten Output eller input. Holder den stadig?
På mit XLR out har jeg på terminal
1= skærm, 2 =rød og 3= hvid og på boardet har jeg
hvid i -, skærm i 0 og rød i +. Er det rigtigt? På mit XLR ind har jeg på
1= skærm, 2= rød og 3 = hvid. På boardet har jeg
Skærm i 0, rød i + og hvid i -. Er det rigtigt?
Så er der Meteret. Er der en let måde at justere det på? Især sidste punkt med ”GR meter Trck” voldte problemer. Jeg fik hjælp til at justere det for det var sgu ret forvirrende med alle de ting man skulle bruge til det. Brugte både Gyraf, en engelsk udgave og den originale fra Urei 1176 vejledningen og til sidst så var det som om ham min hjælper opgav lidt. Så jeg endte op med et meter der var ”næsten justeret”!!!???
Men selv om mit meter ikke er justeret kan jeg vel godt bruge kompressoren – jeg kan bare ikke stole på hvad meteret viser eller hvordan skal jeg forholde mig?
Hvordan skal den lyde og hvad skal jeg forvente? Ved godt at det er lidt et retorisk spørgsmål – for den lyder fint (tror jeg) og jeg kan høre at den tager ved. Men jeg kan ikke høre den STORE forskel på om jeg har ratio på 4:1 eller 20:1 – er der noget bestemt den er godt at teste med? Jeg har prøvet med min bas og optaget det i Cubase og kan ikke se den HELT store forskel på wave-filerne der er optaget. Skal jeg kunne det og hvad skal jeg kigge efter? Havde attack og release skruet helt ccw – måske derfor? Måske er der røget et par kompononter, men jeg har ikke haft noget der lød underligt, melt down eller andet som kunne indikere at nogle komponenter er røget.
Ved godt det er en lang smøre, men håber nogle kan overskue at svare.
Anker
ps - har i går bestilt print til G9 :lol: , men sig det ikke til min kæreste, hun er træt af DIY-rod i vores lejlighed