Jeg har et BD139/140 sæt liggende. Jeg prøver lige at smide dem i. Tak, Jakob.
"Vi" skal også lige ha' lavet den anvisning i hvordan halv-ensretteren laves med 2 dioder og 2 modstande. :wink:
Ellers må jeg sige at det ikke er en voldsom forskel der er mellem 1 og 2 trafoer i kredsløbet. Igen minder det mig om noget af det som et godt bånd gør ved lyden. Der bliver lige afrundet en lille smule så eventuel "spids-hed" forsvinder lidt uden at det lyder eq'et på nogen måde. Og dét er nu cool nok at have den "ting" siddende før comp effekten sætter ind, så SKULLE jeg vælge en af de to versioner at leve med resten af min tid så ville jeg vælge den med 2 transformere. I en A/B blindtest ville jeg nok godt kunne skelne versionerne, men var det en test med to forskellige vokaler gennem de to forskellige versioner så tror jeg ikke jeg ville kunne spotte hvad der var hvad. Det HAR jeg testet på en duet jeg har liggende med en
Kendt
og Hæderkronet dansk popduo. :lol: Så har også de været gennem et par 1176'ere. Nå, men det var slet ikke sådan at den med 2 transformere i kom længere ud i pappet eller lød nævneværdigt meget lækrere eller noget. 1176'eren lyder kolossalt godt med sin output transformer transformer. Med input transformeren får man en lille smule mere af dens dejlige karakter. Har man ikke råd til at smide inputtrafoen i også, skal man dog slet ikke være ked af det. Der er meget lidt forskel.
Sådan synes jeg i hvert fald indtil videre. jeg skal lige ha' testet noget mere når jeg får den nye helt op i omdrejninger.