Author Topic: G1176 HJÆLPETRÅD!  (Read 341996 times)

Offline Kasper.

• picoposter
Re: G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #645 on: June 03, 2009, 03:51:37 PM »
Ud over at du lige skal tjekke dét jeg skrev i den forrige post også så gør også lige dét at du sender signal ind i maskinen, sætter meteret i GR, skruer op for inputtet og ser om meteret reagerer.

Du kan ikke som sådan regne med hvad du ser på meteret før det er blevet justeret, men hvis der er det forventede udslag så giver det også en ide om hvor langt signalet når i maskinen.

Ups, jeg så slet ikke din post før.
Jeg har ikke lavet de rettelser på boardet som Gustavs board kræver. Står de forklaret i denne tråd? (skal nok selv kigge den igennem også)

Jeg bruger lundahl trafoer. Jeg skal lige se på det med hver sin vej når jeg kommer hjem til maskinen.
Og du kan være sikker på at jeg vil være ærlig omkring hvis trafoerne sidder galt - der skal være plads til hån :)

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
    • http://tunetown.dk
« Reply #646 on: June 03, 2009, 04:13:09 PM »
Trafoerne kan kun sidde på én måde. Det er mere de to output transistorer. BD517 og 518 er de vist angivet til i den oprindelige stykliste på Jakobs side, men den er ikke til at få fat i så mange steder så "vi" bruger f.eks. BD135/136 eller BD139/140 og med dem er der et par ben der skal krydses (og isoleres med noget krympeflex)... Kig lige dét efter i sømmene...
Torben

Er du en stammer får du rabat på en hammer - W8ter

Offline Kasper.

• picoposter
« Reply #647 on: June 16, 2009, 10:00:00 PM »
Så kan der hånes  :P
Det var en af de fejl jeg havde lavet... Når jeg siger en af dem så er det fordi den stadig ikke giver signal igennem. Den giver en lav varm lyd når den starter op men det er også det eneste. Da jeg ikke har sat lys i den endnu, er det eneste den kan med strøm som den ikke kan uden, at VU metret går op på -1 når jeg sætter den på GR  :-\

Blev ellers lige så glad over at finde fejlen så let... Nu frygter jeg bare at det er fordi den har taget noget andet med sig, men det ser jo ikke ud til at det gav problemer for Torben.

/Kasper

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #648 on: June 16, 2009, 11:08:26 PM »
Skiftede du transistorerne ud eller brugte du bare dem der har siddet forkert?

Sagen er at de er lige til køkkenaffaldet efter at ha' været monteret forkert, så der skal nye transistorer i.
Torben

Offline Kasper.

• picoposter
« Reply #649 on: June 16, 2009, 11:20:06 PM »
Skiftede du transistorerne ud eller brugte du bare dem der har siddet forkert?

Sagen er at de er lige til køkkenaffaldet efter at ha' været monteret forkert, så der skal nye transistorer i.

Jeg købte nye da jeg ikke ville slås med de korte ben.
Måske jeg må ud i at skyde nogle billeder af mit kabel rod og print så det er nemmere at give råd...
« Last Edit: June 16, 2009, 11:22:17 PM by Kasper. »

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #650 on: June 17, 2009, 12:52:00 AM »
Ja, det ville være fedt. Jo større og mere detaljeret desto bedre.
Torben

Offline Kasper.

• picoposter
« Reply #651 on: June 30, 2009, 10:08:29 AM »
Jeg ved ikke om man kan se nok på de her?

http://picasaweb.google.com/kaspermusic/DIYProbs

Stadig ikke hul igennem :(

Offline Luny Tune

• Administrator
  • Megaposter
« Reply #652 on: July 01, 2009, 01:56:39 AM »
Dels må billederne godt være lidt tættere på og dels savner jeg lige en vinkel hvor jeg kan se de to outputtransistorer ordentligt...
Torben

Offline Kasper.

• picoposter
« Reply #653 on: July 01, 2009, 01:00:35 PM »
Dels må billederne godt være lidt tættere på og dels savner jeg lige en vinkel hvor jeg kan se de to outputtransistorer ordentligt...

Ja mit objektiv er ikke lavet til et komme så tæt på  ::)
Jeg må lige få fat i noget andet fotoudstyr og tage nogle nye...

/Kasper

Offline Lasselakken

• mikroposter
« Reply #654 on: August 31, 2009, 08:35:07 AM »
Jeg er sikker på at vi på et tidspunkt har talt om at bruge 1176'eren direkte som preamp for dynamiske mikrofoner (eller andet der ikke skal bruge phantom). Jeg har eksperimenteret lidt med det og den gør det sådan set meget godt. Der er dog ikke sindssygt meget gain i min, så jeg kommer også til at hive støjgulvet en hel del op. Så derfor kom jeg til at tænke på om ikke man kan gøre et eller andet for at optimere den som mikrofon-preamp? Er det måske noget med at få impedansen justeret ind eller? Det kunne være skægt at eksperimentere med, men jeg er på bar bund ift. hvad der skal gribes fat i.

.... Nu kom jeg så også lige til at tænke på at den vel egentlig nok reagerer ret forskelligt alt efter om der er input trafo i eller ej. I min er der en Lundahl LL1540 i inputtet og jeg kan se at inputtet går lige til den.
« Last Edit: August 31, 2009, 09:23:53 AM by Lasselakken »

Offline gyraf

• kiloposter
    • http://www.gyraf.dk
« Reply #655 on: September 01, 2009, 06:35:30 AM »
du ka' da putte en LL1530 i den (1:7) og vinde ca 15dB.. - men lav den separat fra hvad du har allerede - sæt en input-omskifter på toppen af "input level" pottet..

Jakob E.

Offline Lasselakken

• mikroposter
« Reply #656 on: September 02, 2009, 07:27:46 AM »
du ka' da putte en LL1530 i den (1:7) og vinde ca 15dB.. - men lav den separat fra hvad du har allerede - sæt en input-omskifter på toppen af "input level" pottet..

Jakob E.
Ah, det lyder interessant - ikke noget bedre end når en rigtig god maskine kan udvides og bruges til endnu mere. Det må jeg kigge på ved lejlighed.

Offline kokken4800

• picoposter
« Reply #657 on: October 20, 2009, 04:12:24 PM »
Hvordan monterer man de 2 2k2 modstande parraelt?

Offline Søren Sømand

• Global Moderator
  • mikroposter
    • http://www.soundcloud.com/doctorsclub.dk/
« Reply #658 on: October 20, 2009, 05:19:04 PM »
Ovenpå hinanden. Jeg satte den første lidt skråt da den fyldte for meget til at ligge fladt på printet og lod den anden ligge lige ovenpå.

Søren Sømand
FRI UPLOAD AF DIY STUFF
...en af de fede ting ved Vista er at din computer lige pludselig tror den bestemmer.

Offline frederikkofoed

• nanoposter
« Reply #659 on: November 22, 2009, 01:11:52 AM »
Kan man ikke bare købe en 4k4 modstand i stedet for at montere 2 stk. 2k2 modstande paralelt??

- Frederik