Author Topic: G1176 HJÆLPETRÅD!  (Read 341954 times)

Offline sheep_production

• nanoposter
Re: G1176 HJÆLPETRÅD!
« Reply #735 on: August 22, 2010, 11:59:12 PM »
jeg fandt en perfekt beskrivelse af forkablingen her så ikke mere spørge jørgen...

http://mnats.net/1176-wiring-rotary.html

Offline mica

• nanoposter
    • SoundZ
« Reply #736 on: August 23, 2010, 09:45:45 PM »
Det er da vildt ærgeligt at man ikke kan købe g1176 kasse mere, det anede jeg ikke :( Havde lidt håbet at kunne slippe for metal arbejde.  Jeg ville helst undgå trykknap versionen da den forekommer mig at være lidt mere besværlig og projektet er udfordring nok som det er :). Det kan være jeg bare skal igang med boremaskinen så.

Det kan være jeg får en Purusha G1176 front til overs om noget tid.. afventer lige en mulig ordre..
DIY: C12, U47, U67, 2xU87, U76, DIY Colour Project

Offline Funken

• picoposter
« Reply #737 on: August 29, 2010, 01:20:27 PM »
Nu må jeg desværre nok bede om lidt hjælp.. Mit G1176 projekt startede vel for over et års tid siden.. og har arbejdet lidt på den on/off når der var tid..
Det hele er bygget, loddet og ser sådan set også ret færdigt ud. Men min problem er bare, den virker sq ik..

Den tænder op med lys i VU og alt det, men der kommer ingen lyd ud af den.. har lagt mærke at den Triac med kølepladen bliver afsindigt varm, og har prøvet
at fejlsøge for evt defekte komponenter og kortslutninger, samt har tjekket komponent placeringer og værdier en milliard gange..
Men det hele virker korrekt efter papirene..
Jeg er nogenlunde inden for elektronik, ik noget videre geni på nogen måde, men haft min gang omkring det i mange år..

Hvad er mit næste step i den her fejlsøgning? jeg er ved at være ret meget lost..

Thomas

Lidt offtopic..
har svært ved at finde konkrete oplysninger omkring byggeweekender og om der overhovedet er nogen planlagt..
Vil vildt gerne bygge mig en GSSL på et tidspunkt.. har tidligere bygget en Pultec EQP-1 som jeg er blevet vildt glad for..

Offline Andreas

• picoposter
« Reply #738 on: August 31, 2010, 09:11:27 AM »
Jeg ville:

Tjekke og dobbelttjekke output transistorerne, at du har vendt dem rigtigt og evt byttet benene rundt som nødvendigt efter hvilken type du bruger. Det kan du læse om tilbage i denne tråd.

Tjekke om du har de korrekte spændinger jvf diagrammet på gyraf.dk, primært at du har +30 og -10 volt på de markerede punkter

Bygge en audio probe ala den her:

http://diy-fever.com/misc/audio-probe/

Og så sende et test signal ind i maskinen som du følger rundt i kredsløbet. Det er en klassiker at have lavet et fuldt fungerende print men en lille fejl f.eks. i forkablingen som gør at signalet aldrig kommer "ind" i kredsløbet.

Evt smide et par billeder op af print og kabling så vi kan kigge med...

Nu må jeg desværre nok bede om lidt hjælp.. Mit G1176 projekt startede vel for over et års tid siden.. og har arbejdet lidt på den on/off når der var tid..
Det hele er bygget, loddet og ser sådan set også ret færdigt ud. Men min problem er bare, den virker sq ik..

Den tænder op med lys i VU og alt det, men der kommer ingen lyd ud af den.. har lagt mærke at den Triac med kølepladen bliver afsindigt varm, og har prøvet
at fejlsøge for evt defekte komponenter og kortslutninger, samt har tjekket komponent placeringer og værdier en milliard gange..
Men det hele virker korrekt efter papirene..
Jeg er nogenlunde inden for elektronik, ik noget videre geni på nogen måde, men haft min gang omkring det i mange år..

Hvad er mit næste step i den her fejlsøgning? jeg er ved at være ret meget lost..

Thomas

Lidt offtopic..
har svært ved at finde konkrete oplysninger omkring byggeweekender og om der overhovedet er nogen planlagt..
Vil vildt gerne bygge mig en GSSL på et tidspunkt.. har tidligere bygget en Pultec EQP-1 som jeg er blevet vildt glad for..

Offline Nysted

• picoposter
« Reply #739 on: August 31, 2010, 06:39:51 PM »
Hey..

Har lige fået fat i et halv færdigt kit..

Det er mnats Rev J pcb board..

Det er UTC CM-3837-1 input trafo..

Og så output trafoen er UA-5002..

Den output trafo Hairballaudio sælger til Urei1176 rev a-d versionen..
http://hairballaudio.com/docs/5002/5002.pdf

De ohm er helt anderledes end den output trafo de sælger til Urei 1176 rev. F versionen..

Og da det er mnats rev. J pcb'et jeg har, skal jeg vel have fat i den anden output trafo, eller kan man godt bruge den jeg har??

Fået svar på:

Så har jeg gået printet igennem igen, og har fundet ud af de elektrolytter, der er sat i (C23,C30,C31,C32) er 10uF/50V.. Har læst i indkøbstråden, det er de 50v der er blevet brugt på et tidspunkt hvor man ikke kunne få de 35V ved El-supply.. Er det bare at lade de 10uF/50V elektrolytter blive siddende??

De komponenter der kun skal i hvis man ikke bruger en input trafo, gør det noget at lade dem blive i selvom jeg bruger input trafoen?.. Er det ikke bare lade dem sidde?? eller kan det komme til at skabe problemer?

Så snart jeg har disse spørgsmål besvaret er jeg klar til at få den færdig..

På forhånd tak..
« Last Edit: September 06, 2010, 05:55:15 PM by Nysted »

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #740 on: September 06, 2010, 10:24:31 AM »
du kan godt bruge 50 v i stedet for 35 v. Husk at vende dem rigtigt.

jeg mener at have læst et sted at du godt kan lade komponenter sidde når du sætter trafo i men du må ikke hænge mig op på det. På den anden side er det jo en smal sag at fjerne dem.

Offline Nysted

• picoposter
« Reply #741 on: September 06, 2010, 02:05:46 PM »
Super det lyder godt..

Mange tak for svaret :)

Offline razd

• picoposter
    • Loud Vibe
« Reply #742 on: October 11, 2010, 11:15:54 PM »
Man kan stadig godt købe Purusha´s fronter til G1176 nu er det bare en laser indgraveret version i stedet for. Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med ham og to styk skulle koste 221 Eur incl forsendelse. Fronten skulle se ud som på det vedhæftede billede.

vh

Rasmus

Offline razd

• picoposter
    • Loud Vibe
« Reply #743 on: October 13, 2010, 11:21:34 PM »
Er der nogen der har erfaringer med at få lavet fronte fra Schaeffer. Jeg er i gang med at tegne fronter til et par G1176 i schaeffers Front Panel Designer. Jeg er blevet i tvivl om den færdige front vil passer på alle 19" kabinetter på markedet eller er der noget man skal være opmærksom på? Er det smart først at få fat i et 19" kabinet og så tjekke hvor skruehullerne sidder på kassen så de kan blive tegnet ind på fronten.

- Rasmus

Offline sheep_production

• nanoposter
« Reply #744 on: October 13, 2010, 11:33:36 PM »
vedrørende purusha så vil jeg lige gøre opmærksom på at han normalt kun sælger front + kasse samlet og den pris du har lyder også som dette er tilfældet her. De forskellige producenters kasser har forskellige mål så det er en god ide at have kassen hvis du ikke selv vil bore de fire huller i fronten.

Offline mica

• nanoposter
    • SoundZ
« Reply #745 on: October 14, 2010, 12:16:09 PM »
Man kan stadig godt købe Purusha´s fronter til G1176 nu er det bare en laser indgraveret version i stedet for. Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med ham og to styk skulle koste 221 Eur incl forsendelse. Fronten skulle se ud som på det vedhæftede billede.

vh

Rasmus

Det den ene af mine du har fået et billede af der :) De er på vej til mig med posten.. har købt to for et stykke tid siden... Jeg får derfor en af de "gamle" G1176 fronte til overs snart hvis nogen skulle være intra..

-M
DIY: C12, U47, U67, 2xU87, U76, DIY Colour Project

Offline razd

• picoposter
    • Loud Vibe
« Reply #746 on: October 15, 2010, 01:25:47 PM »
Ja Prisen jeg har oplyst er med kasse også.

Offline Jakobz

• picoposter
« Reply #747 on: November 05, 2010, 10:54:53 AM »
Så nåede jeg igennem kablingen af min første g1176 og har også sendt både strøm og rock igennem den  ;D. Der var umiddelbart ikke noget der begyndte at ryge og der er også fint hul igennem så indtil videre er jeg meget tilfreds. Men helt færdig er den altså ikke, Input og output potmetrene virker fint og lyden kommer flot igennem. Meteret ser ud til at virke fint det slår ud når det står på vu men står stille på gr og det er netop mit problem for maskinen kompresser ikke. Attack og release har ikke nogen effekt. Ratio virker muligvis, når jeg skifter stiger signalet lidt og daler langsomt tilbage. Men der sker så vidt jeg kan høre ingen kompression. Jeg har prøvet at måle nogen spændinger og har fået de forventede værdier men jeg ved desværre ikke hvor jeg skal lede. Er der nogen der kan hjælpe mig i den rigtige retning?
Jeg har brugt mnats print og oep udgangstrafo.
Gssl, G1176, Pultec, Neve 1073, G7, G9.
www.moerkvaerk.dk

Offline Jakobz

• picoposter
« Reply #748 on: November 06, 2010, 12:34:22 PM »
Woops, Efter at have gået alt igennem et par gange fandt jeg ud af at der var en ledning der sad forkert  :-[, nu pumper den ihvertfald. Release potten opfører sig lidt skørt den kompresser rigtig meget når den står på slow og mindre og mindre når den kommer hen imod fast, den opfører sig lidt  som om man drejer på en threshold pot, attack potmeteret lyder som det skal (tror jeg). Men Dejligt var det at høre den arbejde :) og mon ikke jeg finder ud af det når jeg lige får gået ledningerne efter igen.
Gssl, G1176, Pultec, Neve 1073, G7, G9.
www.moerkvaerk.dk

Offline dwoor

• nanoposter
« Reply #749 on: November 06, 2010, 03:45:15 PM »
Jakobz: Mon ikke din 1176'er spinner, som en lille mis efter justeringen af enheden?

Jeg kan ikke huske, hvem der har lavet en quick guide herinde, men find den.. Så skal du se løjer..  ;D