Aaaaarhhhhhhhh!! :oops:
Jeg løftede lige 20 også for at se om R45 var defekt.
Jeg målte 2,2
MOhm...
Hovsa!
Jeg vil gå ud fra at det er dér der skal trækkes vod efter mormor...
Nu smed jeg den ekstra portion 2K2 modstande i puljen på Fyn så nu har jeg ikke nogen selv... Øv! Men så har jeg til gengæld en trimmepot jeg lige kan smide i og konstatere at det udbedrer fejlen, så det vil jeg gøre.
Tusind tak for hjælpen, Jakob! Oplysningerne om at spændingsdeleren SKAL fungere og alt det om hvordan det er threshold der reguleres ved ratio-skift og at det threshold bliver sat med en offsetspænding på dioderne og fastholdt af kondensatoren forstår jeg nu. Det betyder jo også at det er derfor at jeg oplever at limiteringen starter ved så lave input levels som det gør. Det var jo det der startede med at bugge mig og grunden til at jeg skiftede BD135/136 ud med BD139/140. Jeg syntes da også at det gjorde en forskel til at starte med, men da jeg fik justeret Q-Bias og meteret var det nogenlunde det samme igen. men det er jo klart når offsetspændingen er trukket helt i bund. Så er threshold det også.
Det har jeg fået rigtig fat i, ikk'?
Det er altså totalt optur når man fanger de ting der. Pludselig ved jeg også hvorfor Ratio-switchen er opdelt i to områder. Og selvom det hele flyder sammen for en newbie kan jeg begynde at se hvordan sådan et stykke udstyr er delt op i moduler, omend de griber noget ind i hinanden.
FEDT!!
Tak igen igen Jakob!

EDIT: Den kører bare som den skal nu!

Men da jeg jo tog en af de trimmere jeg har liggende som passer som Zero trimmer i 1176'eren så jeg sq at jeg har fået leveret 25K trimmere i stedet for 2,5K...!! Så er der jo ikke noget at sige til at jeg ikke syntes at meteret opførte sig helt som jeg syntes det sku' da jeg var færdig med den første... Hehehe, nå men så kan jeg jo lige bestille en håndfuld af dem også når jeg nu skal have nogle modstande alligevel. :wink: