Så er jeg kommet igang med at samle printene til disse SSL9k..
Stærkt! Det er ganske hyggeligt at lodde komponenter i, synes jeg.
Du kan med fordel tage dig rigtig god tid, så du er
helt sikker på at komponenterne vender rigtigt, har de korrekte værdier og at dine lodninger er gode.
Det sparer én for en masse bøvl senere hen..
Jeg er stødt ind i lidt problemer allerede.. Jeg har jo bestilt ind til lidt flere projekter, hvilket har skabt et komponet helvede :twisted: Så jeg sidder med to slags bridges BR1 og BR2 på supply printet, men kun den ene type skal i.
Så er det bare med at få sorteret det hele, mens du stadig har dine indkøb friskt i hukommelsen og følgesedlerne ved hånden

Black Dog: Hvad står der på toppen af de bridges du har sagt i dine SSL9K ? Den ene type jeg har hedder W10M og den anden RB154
Der står W04G på toppen af mine, men jeg aner ikke hvad det betyder.
Diodebroer er sår'n lidt universelle, men har nogle forskellige grænser for, hvor meget strøm og hvor store spændinger de kan håndtere - f.eks 250V/1.5A..
Black Dog: Hvad har du sat i den plads der hedder D1 på power supply printet?
1N4003
Lidt mere og endnu engang til Black Dog:
Er der en grænse for hvor mange preamp print man kan sætte til et power supply print? Så længe ringkernen levere nok mA!
Jeg har tænkt på at lave en unit med 6 pre og en med 4 pre. Eller 2 af 5 pre, men så skal jeg bruge et balanced line drive print mere.. Men det går jo nok..
Det er der nok, men jeg er ikke 100% på, hvordan jeg skal vurdere det.
Dine diodebroer skal ihvertfald kunne klare mosten og hvis du kigger databladende for de forskellige opamps igennem og finder deres strømforbrug, kan du nok sjusse dig frem til en maksimal belastning af strømforsyningen... tror jeg..